בית המשפט, אילוסטרציה serggn depositphotos.com

שלוש וחצי שנות מאסר לבעל חנות בכפר סבא שביצע מעשים מגונים בשש קטינות

אלי שדה, שהיה בעלי חנות לכלי בית, ביצע את המעשים המגונים בקטינות שביקשו ממנו לרכוש עבורן סיגריות אלקטרוניות מחנות סמוכה. בבית המשפט התברר כי לפני מספר שנים הורשע בהסדר טיעון במעשה מגונה בילדה

פורסם בתאריך: 28.2.23 12:28

החטא ועונשו: אלי שדה, בעל חנות לכלי בית בכפר סבא, נידון בשבוע שעבר בבית המשפט המחוזי מרכז-לוד ל-42 חודשי מאסר בגין מעשים מגונים שביצע בשש קטינות, בנות 14-15.

מכתב האישום עולה כי בין החודשים אוקטובר 2021 ועד אפריל 2022 היה שדה, בן 75, הבעלים של אותה חנות. במשך חודשים אלו פנו אליו שש הקטינות, בנות 14-15, במועדים שונים בבקשה כי ירכוש עבורן מחנות סמוכה לחנותו סיגריות אלקטרוניות האסורות למכירה לקטינים. שדה נעתר לבקשתן תוך שביצע בהן מעשים מגונים כאשר הוא נוגע בהן, מנסה לנשק אותן ומחבק אותן בניגוד לרצונן.

עו"ד יסמין שביט, ב"כ המאשימה מטעם הפרקליטות, הדגישה את חומרת עבירות המין המבוצעות בקטינות ודרשה כי הנאשם יקבל עונש של 4 וחצי שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננות. עו"ד איתי שוחט, המייצג את שדה מטעם הסניגוריה הציבורית, ביקש עונש קל יותר בהתחשב בהודאתו של שדה, גילו המתקדם ומצבו הרפואי. לאחר הטיעונים לעונש אמר שדה כי נטל את האחריות על מעשיו, נהג בחוסר מחשבה ומצר כי גרם למתלוננות נזק נפשי בלתי נסבל. עוד סיפר כי ילדיו כועסים עליו ואשתו התגרשה ממנו וכי נותר לבד ללא פרנסה וחולה.

מפסק הדין עולה כי שדה הוא בעל משפחה, אב לילדים וסבא לנכדים וניהל לאורך השנים אורח חיים נורמטיבי, עבד בחנות שבבעלותו וללא עבר פלילי. יחד עם זאת, מתברר שאין זו הפעם הראשונה שהוא מורשע בגין מעשים מגונים. ביוני 2018 הואשם שדה בביצוע מעשים מגונים בילדה בת 7 וחצי, והורשע במסגרת עסקת טיעון בעונש מקל של חודשיים עבודות שירות. "נראה כי לא למד ממנו דבר. עוד מתחוור, לדאבון הלב, כי העונשים שהוטלו עליו לא הרתיעוהו", כתבה השופטת מרב גרינברג בפסק הדין הנוכחי והסבירה מדוע החליטה להתחשב בעונשו של שדה: "נוכח נתוני הנאשם, עבר פלילי דומה, חוסר מוטיבציה טיפולית וסיכון להישנות עבירות, בצירוף שיקולי הרתעת היחיד והרבים, ראוי היה, כעתירת המאשימה, למקמו בחלקו העליון של מתחם הענישה. עם זאת, אתחשב בגילו המבוגר, מצבו הבריאותי והודאתו ואמקמו במרכז".

השופטת גרינברג גזרה על שדה 42 חודשי מאסר בפועל, בניכוי ימי מעצרו מתחילת מאי 2022 עד תחילת אוגוסט 2022. כמו כן, גזרה עליו 12 חודשי מאסר על תנאי בגין עבירת מין במשך 3 שנים מיום שחרורו. בנוסף, פסקה השופטת כי שדה יפצה את 6 המתלוננות ב-40 אלף שקלים לפי חלוקה שקבעה.

עו"ד איתי שוחט אמר: "הנאשם לקח אחריות מלאה על מעשיו בבית המשפט, חסך את הצורך בשמיעת הקטינות בבית המשפט ואף העביר סכום של 15,000 ש"ח כפיצוי. בפני בית המשפט נפרשה תמונה של אדם מבוגר, שירת בצעירותו בחיל השריון ואף השתתף במערכות ישראל השונות. בנוסף הוצגה תמונה של אדם מבוגר הסובל מקשיים רפואיים בלתי מבוטלים ואשר ניהל אורח חיים נורמטיבי במשך מרבית חייו. לצערנו בית המשפט מצא לנכון לגזור על הנאשם עונש מאסר של 3.5 שנים ובימים אלה אנו שוקלים אפשרות של הגשת ערעור לבית המשפט העליון".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר