אתר בנייה אילוסטרציה Depositphotos_20949867_XL lagereek
אתר בנייה אילוסטרציה Depositphotos_20949867_XL lagereek

"שימוש במוניטין עברייני מאיים". נחשפה פרשה גדולה של סחיטת קבלנים בכפר סבא

שמונה אנשים נאשמים בסחיטת קבלנים במיליוני שקלים בכפר סבא, בחריש ובעפולה. כך פעלה השיטה

פורסם בתאריך: 16.4.24 08:29

פרקליטות המדינה הגישה בימים האחרונים לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כתב אישום נגד 8 נאשמים, וכן נגד שתי חברות בבעלותם, אשר סחטו קבלנים בכפר סבא. רמו כן הם סחטו קבלנים בחריש ובעפולה. לפי כתב האישום הם נאשמים בכך שדרשו לשכור את שירותי השמירה שהציעו, זאת באמצעות שימוש ב"מוניטין העברייני והאלים" שלהם, סך כספי הסחיטה על פי כתב האישום מסתכמים בכ-4.5 מיליון שקלים, והלבנת ההון של חלק מהנאשמים בלמעלה מ- 12 מיליון שקלים.

כתב האישום מייחס לכלל הנאשמים ביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע (סחיטה באיומים) והלבנת הון. כמו כן, מואשמים הנאשמים, כל אחד לפי חלקו, בעבירות נוספות של קשירת קשר לביצוע פשע (הלבנת הון) וסחיטה באיומים שהביאה לידי דבר (בצוותא).

בהתאם לכתב האישום, שהוגש ע"י עורכי הדין יונתן טל והנרייט טיבי מפרקליטות מחוז ת"א, פעלו הנאשמים במשך מספר שנים באופן שיטתי להשתלט על שירותי השמירה, אגב ביצוע עבירות של סחיטה באיומים והלבנת הון בהיקף של מיליוני שקלים. חלק מהנאשמים הקימו רשת של חברות שמירה, שפעילותן העסקית התבססה על "המוניטין העברייני" של חלק מהנאשמים. הם סחטו באיומים קבלנים שונים, בין במישרין ובין באמצעות אחרים, זאת על מנת להניע את הקבלנים לשכור את שירותי השמירה שהציעו הנאשמים בתמורה לתשלום חודשי של אלפי שקלים ובס, הכל כ-4.6 מיליון ש"ח. כספי הסחיטה הועברו לחשבונות חברות השמירה באופן שיש בו להסוות את מקור הכספים ואת בעלי הזכויות בהם. לעתים, פעלו הנאשמים באמצעות חברות בבעלות אחרים.

 

הנאשמים יצרו קשר עם הקבלנים, הזדהו בפניהם, ודרשו סכומי כסף של עשרות אלפי שקלים עבור שירותי השמירה באתרי בניה. הנאשמים דרשו מהקבלנים לחתום על הסכמים למתן שירותי שמירה עמם מטעם חברה שהקימו והמתלוננים נאלצו מתוך חשש לגופם או לרכושם, לשלם לנאשמים את מה שדרשו. לעתים, תוך כדי התקדמות עבודות הבניה בפרויקט, דרשו הנאשמים להגדיל את סכומי סחיטה. כאשר נמנעו המתלוננים מתשלום עקב קשיים כלכליים, נגנב לפתע מאתר הבניה ציוד בשווי רב, או לחילופין נקטו הנאשמים באיומים ברורים לפגיעה בהם או בציוד הבניה.

החקירה בוצעה בשיתוף פעולה של ימ"ר חוף ולהב 433 במשטרת ישראל, ובליווי פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי). הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשת המעצר צוין, כי הנאשמים "מדגימים הלכה למעשה את המציאות העגומה שתוארה על ידי קבלנים ויזמים שהעידו בתיק, לפיה שטחי מדינת ישראל מחולקים באופן בלתי רשמי בין שירותי שמירה של גורמים בעלי מוניטין מאיים". עוד צוין, כי הנאשמים עשו שימוש מופגן במוניטין המאיים של חלק מהם על מנת להניע קבלנים לשכור את שירותיהם, אך בהמשך, כבר לא היה להם בכך צורך, שכן כלל הקבלנים התאימו את עצמם למציאות המייאשת שנכפתה עליהם ופנו מיוזמתם לנאשמים על מנת לשכור את שירותם פן יבולע להם. בנוסף, בהתאם לחוק איסור הלבנת הון, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט להורות על חילוט רכוש הנאשמים בשווי של מיליוני שקלים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר