פנימיית שטיינברג. צילום עזרא לוי
פנימיית שטיינברג. צילום עזרא לוי

צביקה צרפתי על פנימיית שטיינברג: "המוסד הצטמצם וצריך לבנות בעיר עוד בתי ספר וגנים"

בפנימיית שטיינברג לומדים 180 תלמידים על שטח של 23 דונם. הצעה של יובל לוי לבטל את החלטת העירייה לקחת חלק מהשטח נדחתה

פורסם בתאריך: 15.2.18 11:15

בפנימיית שטיינברג לומדים 180 תלמידים בשטח של 23 דונם. כך חשף ממלא מקום מנכ"ל העירייה איתי צחר בישיבת המועצה בשבוע שעבר, כשהסביר מדוע עיריית כפר סבא מבקשת לפנות חלק מהפנימייה שבבעלותה, ולהקים בו מבנה חינוכי. "מאז נובמבר 2015 מתנהל שיח איתם (עם הפנימייה) על הנושא הזה לאור תום תקופת החכירה", אמר צחר, "יש שם כרגע 180 חניכים בפנימייה, על 23 דונם. יש לנו רצון לטייב את השימוש בשטחי הציבור היקרים האלה מבלי לפגוע כמובן בפעילות הפנימיה. הייתה מחשבה יחד איתם, והכל ממוסמך, להגיע למתווה בו יילקחו בחשבון הצרכים של כל הצדדים".

הדיון עלה בעקבות הצעתו לסדר של יו"ר האופוזיציה מסיעת תפוח יובל לוי, לבטל את החלטת העירייה לקחת בחזרה את השטח, הצעה שנדחתה תוך החלטה לקיים על כך דיון נוסף במועצת העיר. לוי טען, בין השאר, כי ההחלטה לא התקבלה במועצה. "מועצת העיר צריכה להיות המקום שבו מקבלים החלטות. מיזמים צריכים להתחיל בהחלטה של מועצת העיר. סיום הסכם של מוסד חינוכי צריך להתחיל במועצת העיר. אתם לא רק מוותרים על הזכות של האופוזיציה ושל הציבור ופוגעים במוסד החינוכי, אלא קודם כל מבטלים את הזכות של הקואליציה לקבל החלטות", אמר לוי בישיבה. לגבי הפנימייה הוסיף: "זו ההזדמנות לתת להם את האפשרות לחזור ולעבוד כמו פעם, לא לדחוס ילדים לא לבטל חצרות והנה זה לפניכם. תרצו, תבטלו ואחר כך תסתכלו להם בעיניים ותגידו הצענו להם מיזם בשיתוף פעולה. הניירת מתארת חוסר שיתוף פעולה, מצב שבו מאונס באים למוסד, מציבים בפניו מציאות ואז אומרים כדאי לך. אני לא חושב שזה מצב שאתם צריכים להתגאות בו".

יובל לוי

יובל לוי

 

 

גם ממלא מקום ראש עיריית כפר סבא צביקה צרפתי, אמר בתגובה לטענות של לוי, כי "המוסד הצטמצם", לעומת הגידול במספר התלמידים במערכת החינוך בכפר סבא, הזקוקים לבתי ספר וגנים: "פנימיית שטיינברג היא ערך ציוני מאוד חשוב לעיר, אבל צריך להבין שהמוסד די הצטמצם לעומת מה שהיה בעבר", אמר צרפתי, "היום מגיעים פחות תלמידים. פעם הוא נחשב למוסד שמקדם ילדים ממקומות מסוימים למצוינות בבתי הספר התיכוניים בכפר סבא. היום כל עיר שומרת את התלמידים המצוינים אצלה – כבר לא מוציאים החוצה ולכן מספר התלמידים במוסד הצטמצם. כפר סבא גדלה ויש בה 22 אלף תלמידים במערכת החינוך – ועל פי הצפי הדמוגרפי זה רק הולך וגודל וצריך לבנות בעיר עוד בתי ספר ועוד גנים. אז אני חושב שאם הגיעו שם למיזם, משהו שהוא נותן תשובה לילדים בכפר סבא בשיתוף ובהסכמה מה עוד שהשטח – 22 דונם הוא של עירית כפר סבא הוא לא של הסוכנות. אנחנו אומרים בואו נחשוב ביחד ונקים על חלק מהשטח הבנוי משהו חינוכי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר