ההודעה על הפגנת הורי ילדי הגנים.
ההודעה על הפגנת הורי ילדי הגנים.

הערב: הורי ילדי הגנים יוצאים להפגין. המטרה: להחזיר את קייטנות פסח ואוגוסט

ההורים יפגינו מול ישיבת המועצה במטרה "להחזיר את החינוך בכפר סבא לראש סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות בעירייה"

פורסם בתאריך: 21.3.18 14:16

הורים לילדים בגני עירייה בכפר סבא מארגנים היום (רביעי) הפגנה מול ישיבת המועצה במטרה "להחזיר את החינוך בכפר סבא לראש סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות בעירייה", כלשונם.

נזכיר כי מוקדם יותר השבוע הודיע ועד הורי הגנים על יציאה למאבק בעירייה, שהודיעה שקייטנות פסח יפתחו רק בחלק מהגנים, ושקייטנות אוגוסט מבוטלות – בניגוד לסיכום עם ההורים. לדברי חברים בוועד, פגישות עם נציגי אגף החינוך בעירייה ואנשי החברה העירונית לתרבות ופנאי בשבוע שעבר, לא נשאו פרי.

מי שארגנה את ההפגנה היא טובה קדוש, אחת ממובילות המחאה נגד מעבר חלק מגני היול"א (יום לימודים ארוך) לניהול החברה העירונית לתרבות ופנאי בשנה שעברה, שאינה חברת ועד הורי הגנים. בהודעה שהפיצה קדוש, נכתב: אז לכל מי ששאל למה המחאה היום: בעקבות הפירסום של ועד הגנים העירוני בסוף השבוע ששיקף שוב להורים את המדיניות המזלזלת של מחלקת גני הילדים, אשר ממשיכה להפר הבטחות אשר נכתבו שחור על גבי לבן, אנו ההורים נפגשים היום על מנת לדרוש את שהובטח לנו ולהחזיר את החינוך בכפר סבא לראש סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות בעירייה. חלק מההבטחות הללו מפרים בצורה בוטה את ההתנהלות היום יומית של ההורים והילדים ואנו דורשות לתת עליהם את הדין:

1. במשך שנים ההורים דורשים פיתרון לקייטנות הקיץ ולמרות הבטחת העירייה לקיומן נודע לנו שבהינף יד לא יקוימו.
2. עיריית כפר סבא מפרסמת מספר שיא של 6200 ילדים לקייטנות בית הספר של החגים לחג הפסח, אך האמת היא ש-3800 ילדים הם ילדי יול"א שזכאים בכל מקרה לפעילות בגן בתאריכים אלו, וכוללים בתוכם גם את ילדי הצהרונים של בתי הספר, 1500 ילדים שאף הם היו זכאים. כל השאר נותרו ללא מענה וברשימות המתנה.
 3. למרות התנגדותנו לכניסת הגנים לתוכנית הפיילוט (פעימה ראשונה) גם היום ההורים אינם יודעים מהו המתווה לשנה הבאה. אילו גנים נכנסים לפעימה השניה? האם העירייה תיישם את חוק הצהרונים? ואנו כקהל שבוי נשאר בסימני שאלה.
למדיניות מזלזלת זו מתווספים גם נושאים חשובים אחרים כמו קיט הניקיון הלוקה בחסר, חוג שהובטח בגני הפיילוט ולא התקיים במשך שלושה חודשים עליו ההורים לא זוכו או קיבלו פיצוי ואין בכוונת מחלקת גני הילדים לטפל בצורה הולמת. אנו ההורים לא מוכנים לקבל את הפרת ההתחייבויות ולפגיעה בשירות שמגיע לילדינו".

תגובת עיריית כפר סבא: "מדובר בטענות מסולפות ומגמתיות שאינן תואמות את המציאות. עיריית כפר סבא בחרה להיכנס לתוכנית "ביה"ס של החגים" על מנת להיטיב עם ההורים למרות זמן ההתארגנות הקצר, זאת בניגוד לרשויות אחרות שבחרו שלא להצטרף לתוכנית. נתוני הרישום הגבוהים עד כה מצביעים על כך שכבר בחופשת הפסח הקרובה ישתתפו בקייטנות כ- 6,200 ילדים, אשר ייהנו מפעילות עשירה וחווייתית, מתוכם כ- 3,800 בגני הילדים. כמן כן, בנוגע לקייטנות אוגוסט הן יפעלו במתכונת שהייתה נהוגה בשנים הקודמות והעירייה כבר פרסמה "קול קורא" לגננות ולמפעילים פרטיים בנושא זה. חשוב להדגיש כי העירייה פועלת כשבראש מעייניה רווחתם של הילדים ועל כן דואגת להעצמה ופיתוח מקצועי של צוותי החינוך בגנים, לשיפור וייעול השירות, להסדרת נושא היעדרות הסייעות ומתן פתרונות למצוקת כוח האדם בקרב אנשי הצוות ועוד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר