צילום אילוסטרציה עזרא לוי
צילום אילוסטרציה עזרא לוי

הורים לילד בגן? תתחילו לחשוב על סידור לפסח ולאוגוסט

ועד הורי הגנים יוצא למאבק בעירייה שהודיעה שקייטנות פסח יפתחו רק בחלק מהגנים, ושקייטנות אוגוסט מבוטלות - בניגוד לסיכום. העירייה: "הטענות מסולפות"

פורסם בתאריך: 19.3.18 10:35

הורי ילדי הגנים בכפר סבא עומדים חסרי אונים מול אגף החינוך בעירייה בכל הנוגע לקייטנות הפסח, קייטנות אוגוסט, ובאשר לפיצוי על הפחתת שעות החפיפה בגני הפעימה הראשונה. כחלק ממאבקם, החליטו בוועד הורי גני הילדים לתייג את המאבק בהאשטג #עדמתי.

בוועד הגנים טוענים שבפגישה שקיימו נציגי הוועד עם אנשי אגף החינוך ונציגי החברה העירונית לתרבות ופנאי, סירבו אנשי העירייה לקדם את שלושת הנושאים שעל הפרק. בעקבות תוצאות הפגישה, פנו ראשי הוועד המשותפים, ערן ורנר ואורה דוד מרגלית, לראש העירייה צביקה צרפתי. לדבריהם, הנושא נמצא על שולחנו והם מצפים לתשובתו.

"לצערנו, באופן עקבי באגף החינוך בחרו בתגובה זהה – מה שאנו מכנים שלושת הלאווים – לא! לא! ולא!", כתבו ראשי הוועד בעמוד הפייסבוק של ועד הגנים מיד בתום הפגישה, "לא לקייטנות הפסח: רק בגנים קצרים ספורים תופעל קייטנת הפסח, אלא שמתברר שחלקם לבסוף לא יפתחו, מכיוון שהקבוצות לא מלאות. 'מדוע?' תשאלו את עצמכם, הלוא ניתן לפתור זאת בפתיחת הרישום לילדים מגנים אחרים. תשובת אגף החינוך היא אחת – לא ולא!".

באשר לקייטנות אוגוסט כותבים בוועד: "העירייה התחייבה להפעיל קייטנות בחודש אוגוסט בגני הפעימה הראשונה. כך הוחלט בוועדה משותפת עם ועד ההורים. כך הותנה במכרז בו זכו המפעילים. כך הובטח לכם ההורים. אז הובטח. האם נערכים לקראתן? האם הקייטנות תתקיימנה? תשובתם של החברה לתרבות ופנאי ושל אגף החינוך היא אחת – לא ולא!".

גם באשר לפיצוי על החוג שאמור להתקיים בשעות הצהריים מתייחסים בוועד: "כפיצוי על הפחתת שעות החפיפה בגני הפעימה הראשונה הוסכם על קיומו של חוג בשעות הצהריים בגנים האלו. זה טוב ויפה, אבל בעצם החוג החל רק 12 שבועות מאוחר יותר. האם מגיע פיצוי על המפגשים האבודים? תשובתם של החברה לתרבות ופנאי ושל אגף החינוך היא אחת – לא ולא!".

בוועד מבהירים כי התשובות לא מקובלות עליהם ולא יוכלו להשלים איתן. "לא ניתן יד להפרת ההתחייבויות וההסכמות ולפגיעה בשירות שמקבלים הילדים בגנים, ולא נוריד את הנושא מסדר היום", הם מבטיחים.

ורנר לצומת השרון: "מצוקת ההורים נובעת מהפער העצום בין מספר ימי החופשות של הילדים לאלה של ההורים. נושא הקייטנות הוא נושא כאוב ובעייתי שעולה כל הזמן לכותרות. ועד הגנים שם את הטיפול בקייטנות כאחד היעדים המרכזיים שלו. לאחר שיח ממושך עם העירייה הוחלט על מתן מענה לקייטנות נוספות בחודש אוגוסט שיופעלו על ידי הצוותים שגויסו על ידי החברה לתרבות הפנאי. לצערנו, חזרה בה העירייה מהסיכומים שהוצגו ופורסמו להורים והודיעה לנו שאין בכוונה להפעיל את הקייטנות באוגוסט. העברנו את העניין לטיפולו של ראש העירייה. ביקשנו את התערבותו ואנחנו מקווים שיימצא פתרון שייתן מענה לצורך של ההורים להפעלת הקייטנות בקיץ".

תגובת העירייה: "מדובר בטענות מסולפות ומגמתיות שאינן תואמות את המציאות. במהלך הדיאלוג השוטף מול ועד הורי גני הילדים נעתרה העירייה למספר רב של בקשות מצד ההורים בין היתר- למציאת פתרון להחזר יום ה- 29 במרץ, לקיום פיילוט גני היול"א הכולל ליווי פדגוגי ותכנית העשרה מקיפה, להסדרת נושא היעדרות הסייעות ולמצוקת כוח האדם בקרב אנשי הצוות, לקיום בית הספר של החגים, לקיום קייטנת חופשת הקיץ במתכונת של השנים האחרונות ועוד".

 

בתוך כך הגיש חבר מועצת העיר עילאי הרסגור- הנדין הצעת החלטה לישיבת מועצת העיר שתתקיים ביום רביעי, לפיה "מועצת העיר קוראת לביצוע כל המאמצים, כולל איחוד גנים בתקופת הפסח, על מנת לאפשר את פתיחת הקייטנות בגנים לכל המעוניינים בכך. כמו כן, יעשה מאמץ לקיים פעילות בצהרונים בבתי הספר, או לפחות בחלקם, גם ביום האחרון". עוד הוא מציע ש"יוקם צוות עירוני בראשות מנכ"ל העירייה לטיפול בנושא הקייטנות בקיץ שיגיש את מסקנותיו לחברי מועצת העיר ולהורי תלמידי מערכת החינוך תוך חודש מיום זה".

גם יו"ר האופוזיציה, עו"ד יובל לוי, הגיש הצעה לסדר, בה הוא דורש מהעירייה להפעיל, כאמור בסיכום עם ההורים, את קייטנות אוגוסט בגני היול"א.

עילאי הרסגור הנדין

עילאי הרסגור הנדין

תגובת עיריית כפר סבא תובא כשתתקבל.

בתוך כך, הגיש לוי הגיש הצעה לסדר לדיון בישיבת המועצה ביום רביעי שעניינה שינוי שיטת שיבוץ תלמידים בחטיבות הביניים בעיר לשיטה אזורית, כך שבוגרי בתי הספר היסודיים ימשיכו ללמוד בחטיבות ביניים הסמוכות ככל האפשר לאזור מגוריהם ולבתי ספר היסודיים בהם למדו, מה שאמור לחסוך את נסיעות התלמידים בבקרים מקצה אחד של העיר למשנהו.

יובל לוי

יובל לוי

"לצערי, בעשרים השנים האחרונות החינוך ורווחת התלמיד לא היו בראש סדר העדיפויות של ההנהגה העירונית, והגיע הזמן לשנות זאת", אומר לוי. לדבריו, בתקופה שבה חטיבות הביניים פעלו רק ברחוב גלר, נהגו "לערבב" את התלמידים בכל החטיבות ללא הבחנה ובלי חלוקה לאזורי מגורים. "ברבות השנים", מסביר לוי, "הדבר השתנה לחלוטין. העיר גדלה, חטיבות ביניים הוקמו גם באזורים אחרים, וכרגיל בעיריית כפר סבא – עולם כמנהגו נוהג. מה שהיה הוא שיהיה – וכך נוצר מצב שתלמיד המתגורר ולומד בבית ספר יסודי במזרח העיר, צריך לנדוד לקצהו השני של העיר, כך גם בשכונה הירוקה ולהיפך – זה לא תקין".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר