צילום אילוסטרציה: מישל גבינט
צילום אילוסטרציה: מישל גבינט

ראש עיריית כפר סבא: "באוגוסט, בימים שלא יהיה גן תהיה קייטנה"

תם המשבר? צביקה צרפתי התחייב בישיבת המועצה כי קייטנות אוגוסט יתקיימו בכל גני הילדים בכפר סבא. לישיבת המועצה קדמה הפגנה של הורים. גורם בוועד הגנים: "ההכרזה הזאת היא פי כמה יותר ממה שדרשנו"

פורסם בתאריך: 22.3.18 11:39

ראש עיריית כפר סבא, צביקה צרפתי, התחייב בישיבת המועצה שהתקיימה אתמול (רביעי) כי קייטנות אוגוסט יתקיימו בכפר סבא בכל גני הילדים, בין אם על ידי הגננות עצמן ובין על ידי מפעיל חיצוני שתשכור העירייה. "באוגוסט יהיו קייטנה ויהיה פתרון", אמר צרפתי, "באוגוסט, בימים שלא יהיה גן תהיה קייטנה, נקודה, או על ידי גננות שתרצנה או על ידי חברה חיצונית שתבחר ושתפעיל את הקייטנה". כשחבר המועצה יובל לוי שאל אותו אם הקייטנה תתקיים בכל גני הילדים, כולל הגנים שבהם מתקיים השנה פיילוט בצהרונים, ענה צרפתי: "כל הגנים".

פנינו לעירייה ואנחנו מחכים לאישור רשמי של הדברים.

את הדברים אמר צרפתי בעקבות הצעה לסדר של חברי סיעות האופוזיציה יובל לוי ועילאי הרסגור, שדרשו את הפעלת הקייטנות לאחר שהורי ילדי הגנים פתחו במאבק לאחר הודעת העירייה להורים שהחברה העירוני לתרבות ופנאי לא תפעיל בקיץ את הקייטנות ב-37 גני יול"א בהם היא פועלת, בניגוד לסיכום. בעקבות הכרזתו הצביעו חברי המועצה בעד הסרת ההצעות מסדר היום. "אנחנו נעקוב אחר היישום", אמר לוי, המתמודד לראשות העירייה.

יובל לוי

יובל לוי

בפלייר שחילקה העירייה להורים בישיבה נכתב: "בחודש יולי תתקיים הקייטנה במתכונת מלאה. קייטנות אוגוסט תפעל במתכונת שהיתה נהוגה בשנים הקודמות. יש לציין כי העירייה והחברה לתרבות ופנאי מחויבות לאפשר לעובדיהם חופשה וזמן התארגנות לשנת הלימודים הבאה. על כן פרסמה העירייה "קול קורא" הן לגננות והן למפעילים פרטיים להפעלת הקייטנות בחודש אוגוסט".

לישיבת המועצה קדמה הפגנה של הורים לילדי גנים במטרה "להחזיר את החינוך בכפר סבא לראש סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות בעירייה", כלשונם. הם דרשו פיתרון לקייטנות הקיץ, פתרון לקייטנות פסח שיתקיימו בגנים רק בחלקן, מידע על מתווה גני היול"א בשנת הלימודים הבאה וכן התלוננו על בעיות ניקיון בגנים ועל זיכוי שלא ניתן להם על חוג שהובטח בגנים ולא התקיים במשך שלושה חודשים.

גורם בוועד הורי הגנים: "ההכרזה הזאת של צרפתי היא פי כמה יותר ממה שדרשנו. בכפר סבא יש כ-120 גני יול"א (יום לימודים ארוך). הסיכום של העירייה עם ההורים אמר שקייטנת אוגוסט תפעל ב-37 גני יול"א שאותם מנהלת החברה לתרבות ופנאי, התחייבות שממנה חזרה העירייה בשבוע שעבר. בגנים האחרים היו אמורות להתקיים קייטנות באוגוסט רק בגנים שבהם תהיה דרישה של ההורים והסכמה של הגננת להפעיל את הקייטנה. אם העירייה באמת תדאג להפעיל קייטנות בכל הגנים כפי שהבטיח צרפתי בישיבת המועצה זה יהיה הדבר הכי טוב שקרה בכפר סבא עד כה מבחינת פתרון לקיץ".

יושבי הראש המשותפים של ועד הורי הגנים, ערן ורנר ואורה דוד מרגלית: "ועד הורי הגנים מברך על הצהרת ראש העיר לפיה יתקיימו קייטנות בחודש אוגוסט בכל הגנים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר