בית הספר הדמוקרטי בכפר סבא. צילום עזרא לוי
בית הספר הדמוקרטי בכפר סבא. צילום עזרא לוי

הזדרזו, יש מקום רק ל-80 תלמידים: בית ספר בשיטת סאדברי ייפתח בשנה"ל הבאה בכפר סבא

בית הספר יפעל כשלוחה בתוך בית הספר הדמוקרטי בכפר סבא. מחר יתקיים מפגש להורים המתעניינים

פורסם בתאריך: 24.4.18 14:59

בית ספר בשיטת סאדברי ייפתח בשנת הלימודים הבאה בכפר סבא. כך הודיעה היום העירייה. מדובר בשלוחה עצמאית שתפעל בתוך בית הספר הדמוקרטי בעיר, שאליה יתקבלו בשלב הראשון כ-80 תלמידים, בכיתות א'-ט', תוך שמירה על איזון בין הגילאים ובין המגדרים.

היוזמות להקמת בית הספר הן שלוש אמהות מכפר סבא: איילת ליאונוב, טיה שלם ועדי רוטמן, שניסו להביא להקמת בית הספר כבר בשנת הלימודים הנוכחית, אך ללא הצלחה. המודל החינוכי סאדברי, כשם העיר בבוסטון ארצות הברית, שבה נוצר המודל על ידי שני אנשי חינוך יהודים, פועל בשלושה בתי ספר בארץ: ברמת הגולן, בירושלים ובעמק האלה. בעולם יש כ־40 בתי ספר כאלה במדינות כמו אוסטרליה, בלגיה ודנמרק. בבית הספר לומדים תלמידים ללא הפרדה לקבוצות גיל. השיטה מתאפיינת בין השאר בהתנהלות כמעט ללא מעורבות ההורים בקבלת ההחלטות, והוא מבוסס על עקרונות למידה במסגרת גבולות וסדר תוך כבוד לכל אדם ומתן אמון בכל אחד מהתלמידים.

 

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

 

מהעירייה נמסר כי הרישום לשלוחה החדשה יחל בעוד חמישה ימים, ב-29 באפריל, ויימשך עד 13 במאי. הרישום לשלוחת הסאדברי הוא עצמאי ואינו תלוי ברישום לבית הספר הדמוקרטי, שכבר הסתיים. לקראת הרישום יתקיים מחר (25 באפריל), בבית הספר הדמוקרטי, בשעה 20:30, מפגש היכרות בו יוסבר להורים המעוניינים לרשום את ילדיהם על שיטת הלימוד. להרשמה למפגש ולפרטים נוספים על השיטה ניתן להקליק כאן.

מנהלת אגף החינוך אורלי פרומן: "בשנה האחרונה קיימנו דיונים בנושא הקמת שלוחה בבית הספר הדמוקרטי בשיטת סאדברי ונפגשנו עם תושבים רבים שהביעו עניין ורצון בפתיחתו. עיריית כפר סבא ואגף החינוך רואים חשיבות עליונה בקידום החינוך, ומאפשרים כר רחב של שיטות לימוד מגוונות. אני מזמינה הורים שמעוניינים ברישום ילדיהם, להגיע לכנסים שיתקיימו ולקבל את כל המידע הדרוש לקבלת ההחלטה. אני מאחלת לכל תלמידי העיר סיום שנה מוצלח".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר