תלמיד ותלמידה בחטיבת בר לב
תלמיד ותלמידה בחטיבת בר לב

מחאת המכנסיים: המנהלת ספגה נאצות, ההורים משביתים הבוקר את הלימודים לשעתיים

מחאת המכנסיים של תלמידות בר לב יצאה משליטה. שיעורי חינוך מיוחדים יתקיימו היום בכל החטיבות בכפר סבא

פורסם בתאריך: 13.6.18 07:40

פרסום ראשון: ועד הורי חטיבת הביניים בר לב משבית הבוקר (ד') את הלימודים בשעתיים הראשונות, בעקבות הודעות נאצה שקיבלה מנהלת בית הספר, ענת עומר, על רקע "מחאת המכנסיים" של תלמידות בר לב. בשעה 10:45 אמורה להגיע לחטיבה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד כדי לתמוך במנהלת. בשאר החטיבות בכפר סבא, בהנחיית מפקחת משרד החינוך, יתקיימו בשעות אלו שיעורי חינוך בנושא.

על פי המתמודד לראשות העיר, יאיר אברהם, המקורב לעומר, מספר הטלפון האישי שלה נחשף ברבים ונשלחו אליה הודעות קשות. לדבריו, הוא שוחח הן עם עומר והן עם הוריהם של התלמידות המוחות בניסיון לגשר בין הצדדים ומצהיר כי "מחאת התלמידות יצאה מכל פרופורציה ופוגעת בכולנו". נזכיר שבמסגרת מחאת התלמידות על אכיפה סלקטיבית של קוד הלבוש בחטיבה בין הבנים והבנות, נענשו 20 תלמידות החטיבה שהגיעו ללימודים ביום שישי שעבר במכנסיים קצרים.

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

בפוסט שהחמיר את המצב כתבה בחורה בשם ניצן וויסברג: "כ-20 תלמידות בכיתה ט' בבית ספר בכפר סבא, החליטו להגיש כפרוייקט כמר באזרחות מחאה פעילה נגד אפלייה שהן סובלות ממנה בגלל מינן. הן הגיעו לבית הספר הממלכתי לבושות במכנסיים קצרים. כי אצלהם (הטעות במקור) כמו בבתי ספר רחבים אחרים, גם בקיץ הישראלי, רק לבנים מותר לחשוף את רגליהם בפרהסיה. חיש מהר האזרחיות החצעירות קיבלו עוד שיעור באזרחות: הן נשלחו למזכירות ונרשמה להן הערת משמעת. מה שיפה במיוחד בכתבה זה העובדה שילדות בכיתה ט' נחשפות בתקשורת עם שמן המלא כדי לספר את הסיפור שלהן, אבל מנהלת בית הספר קיבלה במה לא רק לאפליה ורודנות, אלא גם ליפות את המציאות בלי לחשוף את שמה".

בהמשך פרסמה וויסברג את הטלפון של המנהלת וכותבת: "ספרו לענת עומר מה אתם חושבים על מנהלים שלכאורה פוגעים בילדים ואז לכאורה לא לוקחים אחריות ומסתתרים".

 

 

במכתב שיצא מטעם ההנהגה להורים נכתב: "בימים האחרונים הגיעה לכותרות חטיבת ביניים בכפר סבא בעקבות מחאת תלמידות בנושא קוד הלבוש הבית ספרי. בעקבות כך, מצאו עצמם החטיבה וצוות הניהול שלה במוקד של סחרור תקשורתי בעיתונות, בטלוויזיה ובמדיה החברתית – אשר הוביל לשיימינג אישי כלפי מנהלת בית הספר, להכפשות, לנאצות, להודעות אלימות בטלפון האישי שלה, ול"עליהום" כללי על הצוות ועל בית הספר…. אנחנו תומכים בזכותו האזרחית הדמוקרטית של כל אדם ואדם להביע את דעתו ועמדותיו, אבל מאמינים, כי הדבר לא יכול להיעשות תוך פגיעה בכבודו של אדם אחר. דמוקרטיה זו לא אנרכיה; בדמוקרטיה יש כללים, חוקים ונורמות, שיש לכבד ולפעול לאורם. אנחנו מצפים – מהתקשורת ומהציבור – להפעלת שיקול דעת וללקיחת אחריות רגע לפני הצבת האצבע 'הקלה על המקלדת'".

יאיר אברהם. צילום יפית צרפתי

יאיר אברהם. צילום יפית צרפתי

אברהם: "לצערי הרב, אין בעיר כיום מנהיגות שמסוגלת להרגיע את הרוחות ולתווך בין ההורים לבין הצוות החינוכי, ולכן המשבר הזה נמשך ומחריף במקום להירגע. חשוב לציין כי המחלוקת סביב התלבושת האחידה היא לגיטימית, ומחייבת טיפול. גם המחאה של הבנות על אפליה היא מקובלת, אבל אי אפשר לנהל מאבק כזה כאשר השיח נגרר לביבים ולהתקפות אישיות על אנשי חינוך. אני קורא לראש העיר ליטול יוזמה ולהזמין ללשכתו את הצוות החינוכי, ההורים והתלמידות. רק שיח משותף יוריד את הלהבות ויאפשר להתחיל לצאת מהמשבר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. תושב העיר

    חשבתי שמשביתים את בתי הספר בשביל התלמידות! הן המסכנות פה! אז מה אם המנהלת קיבלה כמה טלפונים? יש סיבה לזה!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מנהלת בית הספר מפלה תלמידות מלמדת אותן שגופן לא בסדר לעומת גוף הבנים שולחת אותם להרשמה. וההורים וההסתדרות תומכים במנהלת?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הנהגת ההורים ממשיכה להתעסק בלגבות את המנהלת ולא מתעסקת בלתמוך בתלמידים. כל הכבוד לתלמידים שעמדו על שלהם!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איפה היתה הנהגת ההורים העירונית ששלחו בנות לשורות האחרונות? איפה היא בהגנה על שיוויון זכויות מגדרי? לא תקין האיומים על המנהלת אבל באותה המידה לא תקין שיש מסע הכפשה נגד התלמידות

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כרגיל מאשימים את הקורבן.
    מה השלב הבא? להלביש אותן בבורקה וחיגאב?
    הורים תתעוררו. אל תתנו לחושך להשתלט.

  6. תלמידת בר לב

    המחאה של הבנות הייתה מוצדקת ואני מבינה לגמרי מה קרה.
    נכון שהענישו אותן ושהעיניין בעייתי (והוא מסובך יותר ממה שנראה בכתבות) אבל לא מגיע למנהלת לקבל הודעות איומות שכאלה.
    לא רק המנהלת קובעת ולא רק המנהלת שולחת בנות לרישום (לא שאני אומרת לכם עכשיו להתעלל גם בשאר הצוות).
    השבתת בית הספר היום בבוקר קרתה בגלל הודעות איומות ונוראות שנשלחו למנהלת ואף אחד מכם לא היה רוצה לקבל הודעות כאלו.
    אל תצדיקן את החוק ותחשבו מה שאתם רוצים אבל אתם לא יכולים להגיד שהשבתת בית הספר בגלל דבר כזה זה לא בסדר.
    יש מקום לכל דבר ולכל דעה אבל לאף אחד לא מגיע לקבל הודעות איומות כאלו.

  7. הלוחם

    זו לא הנהגת הורים , זאת ועת קישוט וליקוק ישבן למנהלת. סמרטוטים.

  8. אם

    לא להתייחס לגופן של נערות כאל אובייקט מיני, זה המוקד. היתר, פחות חשוב בשלב זה.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הנהגת הורים התבלבלה לגמרי… העניין הוא לא כבודה האבוד של מנהלת בית הבפר וחבל שבכך מתעסקים

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המנהלת היא זו שפגעה בכבוד הבנות האמיצות. רק שפתאום התבלבלה והפכה לצד הנפגע.

  11. יהודית

    אין שום אנרכיה. איש או אישה שמכהנים בתפקיד חינוכי צריכים לעמוד על זכותם של תלמידים להביע את עצמם. חם בישראל ומדובר על מכנסיים קצרים לא על ביקיני. כמה זמן לוקח להגיד כן למכנסיים קצרים? שניה אחת. לפעמים צריך פשוט להקשיב לילדות. המנהלת צריכה להבין שאם היא תלחם מלחמות אגו ולא מלחמות חינוכיות אמיתיות היא רק תפסיד. אין פה שום ערך בלהתווכח ולהתכתש עם קבוצה של תלמידות על מכנסיים קצרים אם לבנים זה מתאפשר בושה לביה"ס ואפליה על רקע מגדרי מנוגדת לחוק בישראל!

  12. אנונימי

    הקטע הוא שהפתרון של להכין את הכללים גם על בנים וגם כל בנות הוא לא טוב
    כמובן שעדיף שכלל כזה יוכלל על שני המינים מאשר שיחול רק על בנות אבל הבעיה שגם אם מכילים את החוק על 2 המינים זה לרוב נובע בעקבות הרצון למנוע מבנות ללכת במכנסיים קצרים אך לא לחוקק חוק מפלה כדי להשיג זאת
    העובדה שהחוק הופך את הברך והירך (במקרים שבהם המכנס קצר אבל מכסה את האיברים המוצנעים בצורה ראויה) לאיברים לא צנועים ש"משדרים מיניות" ולכן לא בסדר שיראו אותם (ללא קשר למינו של התלמיד) היא עובדה בעייתית
    בתי הספר שמחוקקים חוקים לגבי אורך המכנס הראוי לא עושים זאת מטעמי קוד לבוש מכבד, שכן לרוב הם לא דורשים דרישות נוספות לגבי הלבוש מעבר לנושא אזורי החשיפה של הרגליים (כולל דרישות לגבי קרעים במכנסיים מגובה מסויים של המכנס) ובפועל יש הרבה יותר דברים שיכולים להיכלל בלבוש לא מכבד מעבר לנושא של חלקי הרגלים שהמכנס חושף או לא חושף
    בנוסף לכך, גם בבתי ספר שבהם כבר קיים חוק לגבי אורך מכנס לראות שכולל גם נשים וגם גברים,לרוב אוכפים בפועל את החוק רק כלפי נשים או שהאכיפה כלפי גברים היא מקלה יותר
    בעיה נוספת היא היצע המכנסיים בפועל לעומת דרישות בתי הספר. רוב המכנסיים הקצרים אינם מגיעים לברך כפי שדורשים בבתי ספר רבים ובמכנסי הספורט קשה עוד יותר למצוא מכנסים שתואמים לדרישות בתי הספר (שדורשים שאורך המכנס לא יעבור את היד כאשר היא צמודה לגוף ופונה למטה). גם במכנסיים הארוכים קשה לענות על דרישות בתי הספר כאשר הם דורשים שלא ימצאו קרעים על המכנס או לפחות לא מעל גובה הברך ובפועל בעקבות האופנה הקיימת רוב מכנסי הג'ינס הארוכים הם בעלי קרעים שאינם תואמים את דרישות בתי הספר. מסיבות אלו כל עוד בתי הספר לא דורשים תלבושת אחידה מלאה שדורשת דגמים ספציפיים של מכנסיים (כולל מכנסי ספורט) דרישות אלו בעייתיות לביצוע.
    אני חושב שהצעד לקדם שוויון בנושא בין גברים לנשים הוא צעד חשוב וראוי אבל הוא אינו מספיק ואינו פותר את הבעיה ולכן הפתרון הוא לספק תלבושת אחידה ספציפית או לבטל את הדרישות בנוגע לאורכי המכנס ולאפשר ללמוד בבתי הספר לתלמידים ללא קשר לאורך המכנס שלהם כל עוד הם לא עוברים על החוק במדינה (חוק התערטלות בציבור) ובכך להשאיר להם את ההחלטה על אורך המכנס בהתאם לשיקול דעתם (ושיקול הדעת של ההורים) האם המכנס מכבד אותם או לא
    (סליחה שיצאה לי תגובה באורך של מאמר חובבני, היה לי חשוב להעביר את עמדתי)

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר