חטיבת שרת
חטיבת שרת

צפו בתמונות: כך נראית חטיבת ביניים בכפר סבא בשנת 2018

רטיבות, טיח מתקלף, חלודה, סדקים, מרצפות שוקעות וחצרות מוזנחות: הורי חטיבת הביניים שרת מפסיקים לשתוק. העירייה: "אנו תקווה כי בשנה הבאה עלינו לטובה יטופל הנושא לרווחת התלמידים"

פורסם בתאריך: 23.8.18 09:52

יו"ר הנהגת ההורים בחטיבת שרת, נעמה יוסף, נאבקת למען שיפוץ בית הספר. לדבריה החטיבה נראית כמו בשנות ה-70 – רק גרוע יותר, משום שלא שיפצו אותה בשנים האחרונות. בתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות נראה כי המצב חמור במיוחד.

יוסף עצמה משמשת כיו"ר בבית הספר מזה שלוש שנים. היא אומרת שלאורך כל השנים הללו היא לא ראתה שינוי במצבו הפיזי של המבנה. יוסף, יש להדגיש, אינה מאיימת בדבר, ומאמינה כי יש למצות את השיח עם העירייה בנושא, אולם אומרת כי מעתה לא תסכים שהתלמידים ימשיכו ללמוד בתנאים הללו ושהיא לא תהסס לפעול ככל שיידרש כדי לעשות זאת.

חשוב לומר כי בשנים האחרונות, לאור מצב החטיבה – והתמונות מדברות בעד עצמן, היו דיבורים על כך שבית הספר יעבור למבנה אחר ואת החטיבה יקימו מחדש, אבל איש בעירייה לא אומר את הדברים בפה מלא. כעת היא מבקשת שהעירייה תיידע את ההורים מיידית מה בכוונתה לעשות בנידון. בעיריית כפר סבא מסכימים בתגובתם כי "הנושא דורש מתן מענה ופתרון מקיף", ומדגישים כי ימשיכו לתקן את הליקויים לפי תוכנית העבודה.

חטיבת שרת

חטיבת שרת

"שמעתי שבכנס החינוך של צומת השרון בכפר סבא ראש העירייה צביקה צרפתי, אמר שהוא הולך להקים קריית חינוך חדשה לבתי ספר יסודיים, עם תכניות לימוד חדשניות ושיפור תנאי הלמידה", היא אומרת, "לאור מה שקורה בחטיבת שרת, הילדים לא יוכלו להתגאות בבית ספר מטופח ומשודרג על פי החזון של ראש העיר. זה מאוד מקומם ומתסיס גם כי חיכינו לשיפוץ שלא קרה, ביצעו רק דברים מינימאליים וגם כי המצב של החטיבה מאוד קשה".

לדבריה כבר בשנת 2016 התכתבה עם ראש העירייה המתפטר בגין כתב האישום שהוגש נגדו, יהודה בן חמו, ועם מהנדסת העיר לשעבר ענת צ'רבינסקי. "יהודה גלגל את זה למהנדסת העיר שגלגלה את זה לסגן שלה ותשובה ממש לא קיבלתי עד לחודש מרץ האחרון. אני מבינה שהיו הרבה בעיות אובייקטיביות מכיוון שראש העיר התחלף, מהנדסת העיר פרשה, יו"ר ועד ההורים שלי עמרמי הלכה לעולמה, וכל פונקציה שנכנסה לתפקיד הייתה צריכה ללמוד ולבחון את הדברים מחדש. דיברתי בכל פורום אפשרי, גם עם מנכ"לית העירייה בזמנו אושרת גני גונן, ולא קיבלתי תשובות לעניין. במרץ האחרון הייתה לנו ישיבת יו"רים של החטיבות ואחד ממקבלי ההחלטות אמר שהחטיבה תועדף השנה – אבל בפועל זה לא קרה".

אז למה דווקא עכשיו ההורים החליטו להציף את הנושא?

"לאורך כל הזמן אני זו שעצרתי את ההורים ולא אפשרתי להם 'לעשות בלגן', שביתות והפגנות. אמרתי חכו, נראה מה נקבל. ידעתי שמשהו נקבל – גם אם לא הרבה. אבל התבדיתי. המסר עכשיו הוא כזה שהורי החטיבה לא יסכימו שהילדים ילמדו בתנאים המחפירים האלה. בחטיבות אחרות מתהדרים במרחבי לימוד חדשניים והעירייה מדברת על חינוך איכותי – החטיבה הזו בת 40 -50 שנה מבלי שנגעו בה לאורך השנים. יש רטיבות, טיח מתקלף, חלודה, סדקים, שקיעות בריצוף חצרות מוזנחות לוחות בכיתות מימי 'אנו באנו', הריהוט ישן נורא. אני שואלת האם זה ראוי לשנות ה-2000. האם באמת יכול להתקיים חינוך חדשני במקום כזה. האם המקום מכבד את ההורים והתלמידים שלומדים בו".

חטיבת שרת

חטיבת שרת

חטיבת שרת

חטיבת שרת

 

את מתחרטת שיצאתם כל כך מאוחר?

"אני לא מכה על חטא ואני לא מתחרטת על כלום. ברור לי מאחורי הקלעים שיש מגמה ואולי מתכוונים להוציא את שרת מהמתקן. אני מבינה את חוסר הוודאות או את חוסר יציבות בקבלת ההחלטה, אבל צריכה להיות אמירה – לומר יש כוונות כאלה וכאלה. כל הזמן הכוונות משתנות ואין אמירה חד משמעית. אף אחד לא אומר שהחטיבה תעבור בעוד עשרה חודשים למקום אחר".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, סיגל קוצ'מן: "בושה למערכת החינוך שלנו ולעיר שלנו שכך נראה מוסד חינוכי אליו משובצים ילדים. כל עוד עיריית כפר סבא שולחת את ילדי העיר ללמוד במוסדות חינוך שבתחום אחריותה, עליה לדאוג שיהיו ראויים ללמידה. מצב החטיבה ידוע זה מכבר למקבלי ההחלטות בעיר ולמרות זאת, הוא נשאר ללא שינוי. נותרו עוד עשרה ימים לתחילת השנה, אנו דורשים לנצל אותם לשינוי המצב הקיים".

חטיבת שרת

חטיבת שרת

תגובת עיריית כפר-סבא: "עיריית כפר סבא הכפילה השנה את תקציבי שיפוץ מוסדות החינוך בעיר וזאת בהשוואה לשנים הקודמות. בנוגע לחט"ב שרת – זהו אכן נושא הדורש מתן מענה ופתרון מקיף. מאחר ובשנים האחרונות הייתה חשיבה לבנות חט"ב חדשה במקום ביה"ס שרת, הוקפאו תכניות השיפוצים. אנו תקווה כי בשנה הבאה עלינו לטובה יטופל הנושא לרווחת תלמידיו. מטרתנו העיקרית הינה לדאוג לסביבה לימודית טובה וידידותית שתתרום לשיפור הישגי התלמידים. אנו ערים לכל הנושאים הדורשים טיפול ונמשיך במלוא המרץ לתיקונם על פי תכנית עבודה מסודרת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חחח…
    נותרו 10 ימים. מתוכה 4 ימים שהם שישי שבת

    והגברת דורשת פתרון.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר