צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

הורים לילדים אוטיסטים מתכוונים להפגין בבוקר מול העירייה בגלל הקיצוץ במספר הסייעות

מנהלת אגף החינוך: "כפי שכבר הסברנו להורים, לא חל קיצוץ בשעות הסיוע בגני החינוך המיוחד". ההורים: "נוספו שלושה גנים חדשים אבל התקציב לא גדל והם קוראים לזה 'לא היה קיצוץ'". הנהגת ההורים מתגדת לשביתה

פורסם בתאריך: 23.10.18 16:40

הורים לילדים בגנים תקשורתיים (גנים המיועדים בין השאר לילדים הנמצאים על הרצף האוטיסטי) בכפר סבא מתכוונים להפגין מחר (ד') בבוקר מול משרדו של ראש העירייה, צביקה צרפתי, בשל הקיצוץ במספר הסייעות מאז החלה שנת הלימודים. בנוסף הם מתכוונים להשבית את הלימודים בין השעות 10:00-8:00. לטענת ההורים, כל השיחות שערכו מול העירייה בנושא לא הניבו פרי.

"אנחנו הורים לילדים עם צרכים מיוחדים בשישה גני תקשורת בעיר", מסבירה האם גליה מתוק. "יומיים לפני ראש השנה הודיעו שמקצצים סייעת אחת בכל גן ונשארו סייעת אחת וגננת אחת. בהנהגת ההורים כבר אז אמרו שמטפלים בזה, ושבסופו של דבר תחזור הסייעת. התקיימה ישיבה בנושא ביום ראשון בין העירייה והפיקוח, ולא יצאה משם בשורה. לנו נמאס. הילדים נפגעים וזה לא יכול להימשך ככה. אין ארוחות בוקר טיפוליות, ישנם ילדים שעושים את הצרכים שלהם על עצמם, חלקם נכנסים לטנטרום (התקפי זעם, א"א) וזה לא מקובל עלינו שצוות הגן פשוט לא יכול להשתלט על הכל ולתת את תשומת הלב לכולם באותה העת. זה חמור עוד יותר בעינינו משום שבשאר הערים בארץ ישנן שלוש וארבע סייעות, ולנו תישאר רק אחת. זה לא הגיוני".

חבר הנהגת ההורים המיוחדים, רועי עינב אמר בצהריים: "אנחנו עדיין לא יודעים מה נעשה, ומחכים לתשובה סופית ממחלקת הילדים בסיכון בעירייה ומהאחראית על הגננות למה קורה עם הסיעות ועם ארוחת הבוקר הטיפולית. הרעיון של השביתה לא מגיע מאתנו אלא מההורים עצמם ונכון לעכשיו אני לא יודע אם נתמוך בה".

ובתשובה להורים שהעבירה היום בצהריים מנהלת המחלקה לילדים בסיכוי בעירייה, נתי ברכר נפתלי, נכתב כך: "ברצוני להבהיר כי לא חל קיצוץ בשעות הסיוע בגני החינוך המיוחד בעיר, ובכלל זה של גני התקשורת. עיריית כפר סבא מוסיפה לכל גן מעבר לשעות משרד החינוך בין 10 ל-20 שעות סיוע נוספות, ובהתאם לצרכים של ילדי הגן. המחלקה לילדים בסיכוי, השפ"ח והמתי"א, בחנו ובוחנים באופן מקצועי את מערך הסיוע לגני התקשורת ופועלים בהתאם לצורך. בישיבה השבוע הוחלט לתגבר בשעות סיוע נוספות את גן כלנית וגן יהלום בשל קשיים שונים שקיימים בגן. התגבור יתבצע ממש בימים הקרובים עם מציאת סייעת מתאימה. צרכי הילדים כולם למול עינינו ואנו עושים הכל למען יקבלו את השירות החינוכי והטיפולי הטוב ביותר. תקציב ארוחת הבוקר הטיפולית יועבר ב-30.10 לחשבונות הבנק וכולל תשלום רטרואקטיבי. אני מודה לצוותי החינוך ולכם ההורים, על שיתוף פעולה והידברות מכבדת".

בתגובה, אמרו ההורים כי ההפגנה תתקיים כמתוכנן: "היא פשוט מתייחסת אלינו כמו אל מטומטמים", אומר אחד ההורים, "נפתחו השנה שלושה גני תקשורת חדשים בעיר אבל התקציב לסייעות נשאר זהה. כלומר, כל גן תקשורת בעיר איבד סייעת כי יש גנים חדשים לאייש, והם קוראים לזה 'לא היה קיצוץ'".

הערב, שלחה הנהגת הורי הגנים המיוחדים מכתב להורים המתכוונים להשבית את הלימודים, והביעה את התנגדותה לשביתה. "ערב טוב להורי גני התקשורת. הגיע לידינו מידע שאתן ואתם מתכננים להשבית את הגנים מחר לשעתיים, וזאת לאחר שנענו הדרישות בנושא סייעות וארוחה טיפולית. זאת ועוד, ראש העירייה הסכים להפגש עם ההורים ולשמוע את הדברים בעצמו. ברצוננו להדגיש שהנהגת הורים מיוחדים מתנגדת להשבתה ולהפגנה שמתוכננות מחר. צעד כזה יפגע בכל ההישגים שהושגו עד עכשיו".

‫אורלי פרומן, מנהלת אגף החינוך, מסרה בתגובה: "הטענות לא נכונות. כפי שכבר הסברנו להורים, לא חל קיצוץ בשעות הסיוע בגני החינוך המיוחד בעיר ובכלל זה של גני התקשורת. יתרה מזאת, לפנים משורת הדין, עיריית כפר סבא מוסיפה לכל גן בחינוך המיוחד שעות סיוע נוספות מעבר למכסת השעות שקבע משרד החינוך. זאת בהמשך לבדיקות ולמיפוי שמתבצעים מעת לעת בגנים ועל פי צרכי הילדים והצוותים החינוכיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמו בראשון לציון. ההורים מחו. העיריה בסוף "באה" לקראתם בכך שאמרו שמספר המסייעות נשאר כרגיל. ואז ההורים נרגעו. מה שבפועל קרה זה שקיצצו לכל הסייעות את מספר השעות שהיה עד כה. כך שרוב היום הגננות עם סייעת אחת. אבל את זה לא סיפרו להורים…..

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר