כלי פלסטיק. צילום אילוסטרציה
כלי פלסטיק. צילום אילוסטרציה

ההורים חוששים: הארוחות בצהרונים החלו להיות מסופקות במכלי פלסטיק

עד לפני שבועיים סופקו ארוחות הצהריים בבתי הספר ובגנים במכלי נירוסטה. כיום עומדים כלי הפלסטיק משעות הבוקר, כשהם חמים, עד למועד הארוחה. העירייה: "מדובר בכלי פלסטיק איכותיים, בעלי תו תקן, המאושרים לשימוש על ידי משרד הבריאות"

פורסם בתאריך: 25.10.18 12:59

ילדי הצהרונים בכפר סבא, הן בבתי הספר והן בגנים, מקבלים בשבועיים האחרונים את האוכל שלהם בכלי פלסטיק – במקום בכלי נירוסטה כפי שקיבלו עד כה. האוכל עומד משעות הבוקר המוקדמות כשהוא חם במכלי הפלסטיק עד למועד הארוחה, המוגשת בשעה אחת בצהריים לערך.

כעת חוששים חלק מההורים כי השינוי עלול לפגוע בבריאות ילדיהם. בעירייה לעומת זאת סבורים כי אין עם הצעד הזה בעיה. בהודעה להורים שכתב מנהל האגף לתרבות ומנכ"ל החברה לתרבות הפנאי האחראית על הצהרונים, יאיר משיח, הוא אומר כי מדובר בכלי פלסטיק בלי תו תקן 5113 שהונדסו במיוחד לשמור על מזון חם ואין בהם סכנה בריאותית, מה גם שיש אישור של משרד הבריאות בנושא.

נזכיר כי השנה בוטל מעשית פרויקט אפונים בגני הילדים וחברת "ISS" עזבה. חברת "מעדנות" מספקת כעת את האוכל לגנים, ובבתי הספר מספקת את האוכל חברת "לאנצ' טיים". בארבע השנים האחרונות כל האוכל בצהרונים הגיע במכלי נירוסטה, עוד בטרם החל מיזם אפונים, אולם במכרז שיצא לפני פתיחת שנת הלימודים נכתב כי ניתן להגיש את האוכל בכלי פלסטיק. בהנהגת ההורים העירונית התנגדו לכך מאוד. אמנם הושגה הסכמה כי מי שיגיש בנירוסטה יקבל עדיפות, אך גם ההסכמה הזו לא כובדה. למרות זאת, מאז תחילת השנה האוכל הוגש עדיין במכלי נירוסטה עד לפני כשבועיים כאמור.

נציין כי בקרב חברי הנהגת ההורים אין תמימות דעים באשר לסוגיה. "לכלי הפלסטיק הם כלים שיש להם תקן, אבל אנחנו חוששים שהרבה פעמים התקנים הם כיסוי תחת", אומר גורם בוועד. "בעירייה מנפנפים בתקנים אבל לכל מחקר אפשר להביא מחקר מנגד. אנחנו ביקשנו הבהרות ממשרד הבריאות לגבי הפלסטיק והוכחה כתובה שמבחינתם זה תקין. האמת אני יופתע אם הם יתנו את זה. בסופו של דבר הם יחזרו לנירוסטה כי אנחנו לא ניתן להם ברירה".

מנגד אומרים גורמים אחרים בוועד: "כלי הנירוסטה האלה מושלכים אחרי האוכל לשירותים שם שוטפים אותם, הם מלוכלכים ואף חוזרים למחרת למוסדות החינוך עם שאריות אוכל מאתמול. חתולים עולים עליהם ושאר מריעין בישין. לטעמנו הפלסטיק בטוח ואף נקי יותר לשימוש ולכן אין לנו שום טענות לעירייה בנושא".

מוועד הגנים נמסר בתגובה: "אנו שבים וקוראים לעירייה לשוב לשיטת אפונים אשר הייתה נהוגה בשנה שעברה ואשר במסגרתה הועבר האוכל מצונן לגן, חומם בגן והוגש בכלי נירוסטה שכן זו השיטה הטובה ביותר, לדעת תזונאיות, להספקת אוכל. אנו קוראים לראש העיר להחזיר את השיטה וכן לשאר המועמדים לראשות העיר להתחייב לה. כך או כך, יש לחזור לכלי נירוסטה. גם לפני אפונים התקבל המזון בכלי נירוסטה ויש לחזור לשיטה זו שהיא גם בריאה יותר לילדים וגם מתאימה לעיר הדוגלת במדיניות של אפס פסולת".

תגובת העירייה: "ההחלטה לעבור לשימוש בכלי פלסטיק בצהרוני בתי הספר התקבלה עקב תלונות של צוותי הצהרונים על אי אטימות כלי הנירוסטה, שפעמים רבות נשפכה תכולתם וכן עקב העובדה כי ברוב הצהרונים לא קיימים תנאים מתאימים לשטיפת כלים גדולים דבר שגרם ללכלוך וחוסר היגיינה. חשוב לציין כי מדובר בכלי פלסטיק איכותיים בעלי תו תקן המאושרים לשימוש על ידי משרד הבריאות. בנוסף, יש להדגיש כי במכרז ההזנה העירוני, לו היתה שותפה הנהגת ההורים, דרגו ההורים את כלי הפלסטיק כחלופה הולמת לכלי הנירוסטה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הורה הפך להיות מדען חלל.
    מעניין שאצל כל ההורים, האוכל מאוחסן בקופסאות פלסטיק, הילדים אוכלים שוקולד השחר, לחם לבן, פסטה לבנה.
    קינואה בבית הס מלהזכיר, אלא פיצה, צ’יפס, והמבורגר.
    חטיפים מפה להודעה חדשה.
    ממתקים, סוכר לבן.
    אבל לצהרון, זה כבר עולם אחר.
    פתאום כל תחלואי המאה ה 21 הם בצהרון.
    בארוחת צהריים הפכה להיות ניסיון ההורים להראות כמה הם נאורים ומבינים במזון.
    והילדים המסכנים לא אוכלים.
    לא אוכלים את הקינואה, הבורגול, הפסטה והלין מחיטה מלאה.
    אין קטשופ, אורז לבן, האוכל תפל בלי מלח, כי הילדים מחכים להגיע הביתה ולאכול את כל מה שההורים לא מרשים להם בצהרון.
    וכן אחר כך הם באים בטענות שהילדים לא אוכלים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר