תקיפת השומר בתיכון גלילי
תקיפת השומר בתיכון גלילי

יו"ר וועד ההורים בתיכון גלילי: "השומר היה צריך להשתמש בגז פלפל"

בעקבות האירוע החמור ביום חמישי בו חדר נרקומן לתיכון גלילי ותקף את השומר, דורש אלון חרך גם לצייד את השומרים בלחצני מצוקה. העירייה: "נציג את התחקיר להורים בקרוב"

פורסם בתאריך: 5.5.19 10:03

כפר סבא עדיין סוערת לאור הסרטונים הקשים שפורסמו ביום חמישי האחרון של תושב העיר, שככל הנראה שנכנס לטריפ רע בעקבות סמים שצרך ותקף במכות עם סיום יום הלימודים את השומר בתיכון גלילי וחדר למתחם בית הספר. האדם נעצר ונחקר במשטרה לאחר שפשט את בגדיו ונראה רץ עירום כביום היוולדו ברחוב טשרניחובסקי.

במחלקת הביטחון בעירייה, האחראים על הביטחון גם במוסדות החינוך, הבטיחו לתחקר את המקרה ולהודיע למנהלים ולהנהגות בתי הספר על מסקנותיהם. יו"ר הנהגת ההורים בתיכון גלילי, אלון חרך, ממתין לתוצאות שאמורות להימסר לו בפגישה עם מנכ"ל העירייה, איתי צחר, אבל בינתיים מביע את מורת רוחו משהתרחש בבית הספר.

"אנחנו רואים בחומרה את העובדה שבן אדם נכנס בשער בית הספר", הוא אומר לצומת השרון. "אנחנו מאמינים שזמן התגובה של כוחות הביטחון לא היה מספיק מהיר וצריך לבדוק למה זה קרה. בנוסף אנחנו דורשים שיהיה לחצן מצוקה שנמצא על גופו של המאבטח באופן קבוע".

לשומר יש אמצעי הגנה עליו?

"לשומר יש גם אקדח וגם גז פלפל והוא לא השתמש בהם. באקדח אני שמח שהוא לא השתמש, אבל לדעתנו הוא היה צריך לנטרל את התוקף באמצעי השני. הבעיה היא שאין לנו אודיו אלא רק ווידאו עם תנועות ידיים באותם הסרטונים. הדבר הזה יתוחקר, אבל מלכתחילה הבן אדם הזה לא היה צריך להיכנס לבית הספר. אני מקווה שבימים הקרובים יזמינו אותנו לפגישה כדי לספר לנו מה התובנות".

האם לדעתך השומרים במוסדות חינוךבישראל מוכשרים דיים לתפקד במצבי קיצון?

"השומרים האלה נמצאים גם בקניונים וגם באירועי ספורט ובקונצרטים. אלו אותם אנשים, אותו חומר אנושי. כל עוד מדינת ישראל מתקצבת לנו את המחיר הזה, שהרי שומר מרוויח משכורת מינימום או טיפה יותר, זה מה שיהיה. משטרת ישראל קבעה שההדרכה שאותם שומרים עושים מספיקה, אז שיתפקדו כפי שנדרש מהם. אתה הרי לא יכול לדעת אף פעם איך תגיב. יש אנשים צעירים שקפאו ויש מבוגרים שהסתערו. לא בהכרח מי שסיים צבא יהיה טוב יותר מבן 50. כל אחד מגיב בצורה שונה ואתה אף פעם לא יכול לדעת עד שבדקת את זה ברגע האמת. צריך לעשות פה עבודה על פי נהלים, על פי פרוטוקול מסודר של עבודה".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, סיגל קוצ'מן הוציאה הודעה בסוף השבוע: "הנהגת ההורים העירונית רואה בחומרה רבה את המקרה שאירע בתיכון גלילי ואת הקלות הבלתי נסבלת של היתכנות מצב בו אדם זר מצליח להיכנס לבית הספר ולא ניתן מענה מידי של גורמי הביטחון בעיר. בנוסף, ההודעה של העירייה לכלל ההורים בעיר יצאה מאוחר מדי והכילה מעט מדי. ביקשנו פגישה בהקדם עם מנכ"ל העירייה, מנהל מחלקת הביטחון ומנהל אגף החינוך. נעלה את הדברים, נדרוש תשובות, ובעיקר נבקש לדעת מה נעשה ומה ייעשה על מנת שאירוע כזה לא יקרה שוב בעתיד".

תגובת העירייה: "אנו רואים בחומרה רבה את המקרה. גורמי הביטחון בעירייה תחקרו את האירוע באופן מיידי בשטח. לקחים ראשוניים הופצו לכל הגורמים הרלוונטיים ויצאו הנחיות מעודכנות למערך האבטחה ולסגל בתי הספר. עם תום התחקיר והפקת הלקחים יוצגו הדברים להנהגת ההורים באופן מסודר. באשר למידע לציבור, במהלך האירוע עידכנה העירייה את הציבור באופן שוטף והוציאה מספר הודעות: תגובות ראשוניות לאירוע יצאו מיידית באמצעות העיתונות, הרשתות החברתיות וקבוצות הווטסאפים. מייד לאחר מכן נשלח מכתב לכל הורי ביה"ס על ידי מנהלת בית הספר. לאחר שבוצע התחקיר הראשוני והתבררו עובדות המקרה נשלח עידכון נוסף לכל ההורים בתאום עם הנהגת ההורים. יש לציין כי לאחר מעצר החשוד ולאורך כל היממה האחרונה התמקד הצוות העירוני במענה לפניות התושבים בכל הרשתות החברתיות ובמוקד העירוני. אנו עומדים לשירות ההורים בכל פנייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר