מחאת המכנסיים של תלמידות חטיבת בר לב בכפר סבא
מכנסיים קצרים. צילום אילוסטרציה

טור מיוחד | המנהל המיתולוגי של גלילי: אין בעיה עם מכנסיים קצרים, יש בעיה עם מכנסונים

ד"ר רמי אמיתי, מגיב לכתבה שפורסמה אתמול בצומת השרון: "טוב יעשו ההורים, אם במקום להעביר ביקורת על בתי הספר יוודאו שבנותיהם תגענה לבית הספר בלבוש המכבד אותן"

פורסם בתאריך: 4.6.19 13:05

חברי סיעת מרצ בעיריית כפר סבא הצטלמו במכנסיים קצרים כאשר מכנסיו של עילאי הרסגור מגיעים עד קו הברך, וכנראה כך גם מכנסיהם של החברים הנוספים.

הדברים שאומרים אנשי מרצ מטעים ועלולים ליצור מצג שווא כאילו בנות המגיעות עם מכנסיים קצרים מנועות להכנס לבתי הספר ואין זה המצב האמיתי בשטח: מקור הבעיה נעוץ בעובדה שחלק מהבנות מעניקות פירוש נרחב למושג "מכנסיים קצרים", ומגיעות עם מכנסונים קצרצרים בחלקם העליון ובחלקם התחתון, ולעיתים תכופות גם עם חולצת בטן שחושפת את גופן.

הניסיון ליצור תדמית שווא באילו מדובר ב"הפניית זרקור למיניות ולבעיות בגוף הבת" (כפי שצוטט בכתבה) אינו במקומו, ומסיט את תשומת הלב למחוזות לא רלוונטיים : בית הספר אינו חוף ים, והתלמידים (והמורים) נדרשים לכבד את קוד הלבוש הנוהג בו. אף לא אחד מחברי סיעת מרצ היה מעז להגיע למקום עבודתו במכנסון קצרצר, ואם היה נוהג כך לבטח היה נשלח לביתו להחליפו.

הבעיה מתעוררת בדרך כלל בהקשר למכנסוני בנות, כי אין בנמצא בנים שמגיעים עם מכנסון קצרצר ועם חולצת בטן, ואם היו כאלה, ודאי גם כניסתם לבית הספר היתה נמנעת.

טוב יעשו ההורים, אם במקום להעביר ביקורת על בתי הספר המנסים להנהיג קוד לבוש מכבד, יוודאו שבנותיהם (במקרים קיצוניים ונדירים, אם בכלל קיימים – גם בניהם) תגענה לבית הספר בלבוש המכבד אותן ואת המוסד החינוכי. אם ינהגו כך, לבטח לא יוזעקו לבית הספר כדי להביא לבתם/בנם מכנס חלופי.

עצה אחרונה לנבחרי הציבור, לראשי הרשויות, לשדולת הנשים ולכל מי שעסוק בנושא – אנא הפנו את מאמציכם לתמיכה במנהלי בתי הספר ובצוותים החינוכיים כדי לקדם את מערכת החינוך, והמעיטו לעסוק בנושאים שמצטלמים יפה אך באמת אין בהם מאומה…

 

ד"ר רמי אמיתי

ד"ר רמי אמיתי

ד"ר רמי אמיתי הקים וניהל את תיכון גלילי בכפר סבא בשנים 2013-1988. כיום הוא משמש חבר במינהל הפדגוגי של רשת בתי הספר עמל, מנהל את תחום כח אדם בהוראה של הרשת, רפרנט של בתי ספר ומוביל פרוייקטים חינוכיים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר