הורי וילדי גן דוכיפת מפגינים בישיבת מועצת העיר. צילום ללא קרדיט
הורי וילדי גן דוכיפת מפגינים בישיבת מועצת העיר ביוני

נחשפים פרטים חדשים על סגירת גני הילדים בכפר סבא

מבני גני הילדים שייסגרו בכפר סבא ישמשו לפתיחת גני ילדים בחינוך המיוחד, כך נודע בדיון בוועדת החינוך אתמול. חברת האופוזיציה הדר לביא: "עודכנו על החלטות שכבר התקבלו". מחזיקת תיק החינוך ספורטה: "אנחנו חיים במדיניות חסר והצרכים גדולים מההיצע"

פורסם בתאריך: 11.6.19 18:44

ועדת החינוך העירונית של כפר סבא התכנסה אמש (ב'), בפעם הראשונה בקדנציה הנוכחית, ודנה בין השאר בנושא איחוד וסגירת גני הילדים בעיר. מהדיון עלה שמבני הגנים שיאוחדו ישמשו לפתיחת ארבעה גני חינוך מיוחד נוספים בכפר סבא. עוד התברר שבכוונת העירייה לפתוח גן ילדים אחד חדש. בתום הדיון לא התקיימה הצבעה על ההחלטה. חברת האופוזיציה הדר לביא וחבר הנהגת הורי הגנים רז מעוז הביעו על כך תרעומת.

נזכיר שהעירייה הודיעה על כוונתה לאחד, או לסגור למעשה, עשרה גני ילדים בעיר שבהם מיעוט נרשמים. לאחר לחץ שהפעילו ההורים נודע בשבוע שעבר כי שלושה מהגנים – כינור (שכונת 60), הניה (סירקין-סביונים), ודובדבן (הדרים) – לא ייסגרו. "יש כשבעה גנים שמתוכננים להתאחד עם גנים אחרים ועדיין לא הוחלט מי מהם יישאר ומי ייסגר, ואני מאמינה שהשמות יפורסמו בקרוב", אומרת מחזיקת תיק החינוך אסנת ספורטה, שהוסיפה כי: "ברוב הגנים הצלחנו לשמור על כך שהגנים שיאוחדו יהיו של שתי קבוצות גיל ולא שלוש. באחד הגנים צפויים ללמוד ילדים משלוש קבוצות גיל, והגן הזה יתוגבר עם איש צוות נוסף".

ספורטה אמרה גם ש"בגן הניה (שהוחלט שלא ייסגר), אנחנו שוקלים לאחד ילדים שבוחרים ביום לימודים קצר עם ילדים ביום לימודים ארוך. זה גן שנרשמו אליו 14 ילדים ואנחנו מאוד רוצים לשמר אותו. הפתרון היצירתי שאנחנו חושבים עליו הוא לדלל גנים באזור ולהעביר את התלמידים אליו".

בנוסף, אומרת ספורטה שהעירייה מתכננת לפנות את המבנים שבהם פועלים שלושת הגנים לחינוך מיוחד בשכונת הדרים. גן אחד מתוך השלושה ייסגר והשניים האחרים ישולבו לדבריה באשכולות גנים רגילים.

כאמור, חברת מועצת העיר וחברת ועדת החינוך, הדר לביא, התלוננה על האופן שבו התנהלה הישיבה. "הנושאים לא עלו לאישורה של הוועדה אלא חבריה עודכנו על החלטות שכבר התקבלו", היא טוענת, "ההחלטה לסגור שבעה גני ילדים הוסברה בגלל הצורך בפתיחת גנים חדשים לחינוך המיוחד, בניגוד למה שהוסבר לראשונה בישיבת המועצה שעסקה בכך (סיבות פדגוגיות ותקציביות, מיעוט נרשמים). איחוד גנים זה שם מכובס לסגירת גנים. כנבחרת ציבור אני לא עומדת מאחורי ההחלטה הזאת. מה שהכי מטריד אותי זה שעודכנו על הנושאים ולא התקבלה שום החלטה".

גם חבר ועד הגנים, רז מעוז חושב שההתנהלות הייתה לקויה: "הם באו עם החלטה שהייתה די סגורה, העלו אותה בפני ועדת החינוך וקיבלו את זה כמובן מאליו. ההצגה של הנושא הייתה בשביל הפרוטוקול, לא היה פה דיון מעמיק. כולם דיברו אבל לא הצביעו. אנחנו אמרנו שמדובר בסגירת גנים, הם טענו שזה איחוד ופתיחת גני חינוך מיוחד. מכעיס ששמים את גני החינוך המיוחד מול הגנים הרגילים, שבגלל חוסר טיפול והזנחה מתמשכת של שנים – עכשיו הגנים הממלכתיים צריכים לשלם את המחיר, כלומר הילדים ילמדו בגנים צפופים יותר".

בהודעה לעיתונות שפרסמה העירייה נכתב כי "לאחר בחינה של כל גן וגן, הוחלט כי שבעה גנים יאוחדו, גן חדש יפתח והמבנים הנותרים יוסבו לגני חינוך מיוחד. בנוסף, הוחלט לפי המלצת ראש העירייה, לפעול במסגרת ועדה מצומצמת ולדון במודל הרישום לשנה הבאה. על כן, הוחלט כי ועדת משנה תבחן את מדיניות השיבוץ והתהליך לשנת הלימודים הבאה".

בשם ראש העירייה רפי סער נמסר כי "העיר כפר סבא עוברת שינוי מתמיד ומערכת החינוך שלנו צריכה להתאים את עצמה למציאות המשתנה. בשנים האחרונות סבלה המערכת מהשקעה במקומות הלא נכונים, קפיאה על השמרים ומחוסר תכנון בכל התחומים. אם לא נסתכל קדימה, אם לא נציב לעצמנו יעדים חדשים, מערכת החינוך שלנו תישאר רחוק מאחור".

תגובת עיריית כפר סבא: "במהלך ישיבת ועדת החינוך הוצגו הנתונים, לפיהם קיים צורך בפתיחת גנים של החינוך המיוחד. לכן, הוחלט כי מאחדים גנים כדי לתת פתרון לילדים עם צרכים מיוחדים. צר לנו שנושא כל כך רגיש מוגדר כמילה מכובסת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר