המקרר בקייטנת בית הספר

תלונות על הקייטנה בבית הספר בירוקה: "שתי עגבניות ושני מלפפונים ל-34 ילדים"

תלונות על מזון דל וילדים משועממים בבית הספר של החופש הגדול בבית הספר שמעון פרס. האחראית מטעם ועד ההורים על הפעילות: "הטענות אינן נכונות. בסך הכל ההורים מאוד מרוצים"

פורסם בתאריך: 16.7.19 18:48

הורים בבית הספר הירוק על שם שמעון פרס בכפר סבא מתלוננים על בעיות בכל הקשור לאיכות המזון ולכמות המחולקת לילדים בבית הספר של החופש הגדול' עליו אחראית החברה לתרבות ופנאי בעיר. לטענת ההורים הגיעו ככרות לחם עם עובש וירקות רקובים, ואת הכריכים מכינים ילדים בני 14, עם כפפות אך בלי כובע, בחדר באולם הספורט. לטענתם, בערים מקבילות בשרון המנות מגיעות ארוזות. עוד הם טוענים כי מאז נפתחה הקייטנה בבית הספר ביקשו תוספת שימורי טונה אך אלו לא התקבלו. נזכיר כי כבר ביולי 2017 כתבנו על טענות דומות בבית הספר רחל המשוררת.

דנה שוסטר, לה שני ילדים בבית הספר מספרת: "זה ככה כבר שלוש שנים. בעבר התלוננו בנושא האוכל והעירייה עשתה מהלך שלם עם הדיאטניות של תוכנית 'אפונים'. משום מה השנה בחרו לא ללכת עם התוכנית והכתיבו למפעילים מה לתת. הם לא עומדים בסטנדרטים שהם עצמם קבעו. אנחנו צריכים לקבל לחם מקמח מלא, גבינות, טונה, חומוס ומגוון ירקות, אבל בפועל אנחנו מבקשים טונה מתחילת הקייטנה, ויש שתי קופסאות שמחכות ואנחנו לא מקבלים. גם הלחם שמוגש הוא לא באיכות ונותנים רק שתי עגבניות ושני מלפפונים לכיתה של 34 ילדים. זה לא מספיק. בנוסף המריחה של הלחמים אמורה להתבצע בכיתה ולא מראש והאוכל צריך להגיע ארוז ומסודר לכיתות. זו לא צורת הגשה לילדים, זה לא מכבד. למה למשל בבית הספר ברנר מקבלים סנדוויצ'ים ארוזים?".

עוד טוענת שוסטר כי הפעילויות מועברות על ידי בני נוער ללא הכשרה ולא בהיקף הזמן שהתחייבו. "מחברים שתי כיתות עם 60 ילדים ועליהם יש מדריך אחד", היא טוענת. "בנוסף, הפעילויות ברמה נמוכה מאוד. השירותים סתומים ללא כל טיפול, בימים חמים הפעילויות נערכות בחוץ והמורים מספרים שמדי שנה יורדת כמות המורים שמוכנים לקחת חלק פעיל בקייטנה בגלל הרמה המקצועית הנמוכה. המורים מרגישים לא נוח מול הילדים כי הילדים מבטאים תסכול מהשעמום. אני מאמינה שכל זה יכול להיות אחרת".

אתי בוים, האחראית מטעם הנהגת ההורים על חלוקת המזון על כל בתי הספר של החופש הגדול ברחבי העיר: "הטענות אינן נכונות. בסך הכל ההורים מאוד מרוצים, כמי שמרכזת את הנושא בוועד ההורים לא הגיעו אליי תלונות בנושא ולטעמי חל שיפור משמעותי של המזון לעומת שנים קודמות. רק היום ביקרתי בשמעון פרס והמצב שם נראה בסדר גמור. הלחם והירקות שם בשפע ובאמת אין לי מושג על מה מדברים".

תגובת עיריית כפר סבא: "עיריית כפר סבא, באמצעות החברה לתרבות הפנאי, מפעילה את קייטנות בית הספר של החופש הגדול, ומייחסת חשיבות רבה להפעלתן במקצועיות ותוך מתן שירות מיטבי לילדים ולהוריהם. הקייטנות נמצאות בפיקוח העירייה והחברה לתרבות הפנאי. האוכל שמוגש לילדים עומד בכל הקריטריונים של משרד החינוך ושל משרד הבריאות וכולל לחם וממרחים כמו גבינה, חומוס, טחינה, סילאן וגם טונה. לילדים מוצע לחם מחיטה מלאה וגם לחם אחיד רגיל, לפי בחירתם. לא ידוע לנו על בעיית אינסטלציה שלא טופלה. על פי הנוהל, ברגע שמתגלית בעיה כזו באחד מתאי השירותים, נפתחת קריאה במוקד העירוני, ונשלח בעל מקצוע לטפל בעניין בהקדם האפשרי. באשר לפעילות בקייטנות, מרבית הפעילות מבוצעת בכיתות ובאולמות הספורט וחלקה בחצר בית הספר, בהתאם למצאי המתקנים ואופי הפעילות. ראוי לציין, כי הפעילות המועברת בבתי הספר הינה בסטנדרט גבוה, על פי תוכנית שקיבלה את אישור משרד החינוך, וכי המורים שעובדים בבתי הספר של החופש הגדול הם מורים מוסמכים. שמחתם של הילדים והתגובות הנלהבות של ההורים בכל בתי הספר בהם מועברת הפעילות הם ההוכחה הטובה ביותר לאיכותו של השירות הניתן לילדים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אורן אבא לילדה בפרס

    יד גבול לחמיצות ולבכיינות.
    נו באמת אמא ממורמרת אחת לקחה פרוייקט שלם, ומה מקלדת בביית רק מקלקלת.
    אף אחד לא מחייב אותה לשלוח את הילדים לבית הספר דל החופש הגדול.
    אבל ככה סה אצלנו, גם משלמים גרוש וחצי על שירות שהמדינה נותנת כדי שההורים יוכלו לעבוד החופש הגדול , וגם מלכלכים.
    יש בפרוייקט הזה חבירה נפלאה של הורים, שבודקת את איכות המזון ההדרכה.,
    אז החוצפה שמצד אחד רוצים כאיל מוכן ומצד שני שהכריכים ימרחו במקום.
    אז ככה שהגברת המתלוננת תתרום מעצמה ותגיע לבית הספר להכין כריכים.
    אף ילד לא אוכל כריך מלחם מלא, ילדים רוצים להינות.
    כריכים מוכנים, הם נוזליים, אולי הם יקרים יותר אבל אין כמן כריך שמוכן במקום. גם טרי יותר גם טעים.
    ובאמת כיסוי ראש? מצי במקום העבודה שלה, במסעדה, במזללה היא ראתה מישהו עם כיסוי ראש?
    וטונה זה מה שחסר לה?
    פשוט הישראליות בשיא הגועל שלה.
    גם מתאמצים בשביל הגברת, גם מתנדבים כדי שהיא לא תבכה שחס וללילה היא מפסידה ימי עבודה, גם בקושי משלמים וגם מתלוננים לעיתון.
    חמוצים נוסח כפר סבא.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מניסיון העבר – היו מורחים ונותנים רק לחם עם שוקולד

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר