בית ספר "עטרת חיים". צילום עזרא לוי
בית ספר "עטרת חיים". צילום עזרא לוי

בעקבות מחלוקת בתוך הקואליציה: האם תלמידי בית הספר יישארו בלי כיתות?

מליאת הוועידה המקומית לתכנון ובנייה תכריע בנושא הצבת קרוואנים בבית הספר התורני עטרת חיים בשבוע האחרון שלפני פתיחת שנת הלימודים

פורסם בתאריך: 20.8.19 15:02

האם ייתכן שתלמידי בית הספר עטרת חיים של רשת מעיין החינוך התורני של ש"ס, בשכונת סביוני הכפר בכפר סבא, יישארו בלי מבנים ללמוד בהם ב-1 בספטמבר? הדבר בהחלט ייתכן לאור מחלוקת בתוך הקואליציה בנושא בימים האחרונים. רק ב-26 באוגוסט, בישיבת מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, שזומנה בעקבות פנייתו של חבר המועצה פנחס כהנא, יתברר אם הצבת הקרוואנים תאושר או לא.

מאז חודש יוני עלה אישור הצבת מבנים יבילים בבית הספר בו חסרות כיתות באופן משמעותי כבר שלוש פעמים בישיבת ועדת המשנה לתכנון ובניה, אך נדחה למועד אחר מפעם לפעם, ככל הנראה כשהסתמן שאין רוב להעביר את ההחלטה. בישיבה האחרונה ב-29 ביולי השנה כשהועלה הנושא להצבעה נוצר תיקו בין חברי הועדה (שהם חברי מועצת העיר, א"א) המשמעות היא שההחלטה עברה אך עדיין הקרוואנים לא הוצבו בפועל בשטח. נציין כי הצביעו בעד – רפי סער שהשתמש בקול כפול כפי שמאפשר לו החוק במקרה של תיקו, אסנת ספורטה (שבחודש יוני הביעה התנגדות להצבת הקרוואנים) וסגן ראש העיר איתן צנעני. מנגד התנגדו סגן ראש העיר עילאי הרסגור-הנדין (מרצ) וחברי המועצה מהאופוזיציה פנחס כהנא ותהילה מימון.

לאחר הדיון העלה חבר המועצה ממרצ שבקואליציה, מאיר מנדלוביץ' פוסט בפייסבוק ובו כתב כי "סיעת מרצ מתנגדת למהלכים הללו קודם כל כי אין צורך לספק מבנה חינוך עירוני שמשמש בעיקר תלמידים מערים אחרות… גם המיקום של המוסד לא מתאים למוסד אזורי שדורש הסעות ומייצר תנועה רבה". חברת המועצה ממרצ, לירית שפיר שמש כתבה גם היא ברשת החברתית: "הקרוואנים בבית הספר החרדי הזה הנמצא בשכונה חילונית, אשר רוב הלומדים בו כלל אינם תושבי העיר. תומכת בכל לבי בתושבים המתנגדים וסבורה שאת ההחלטה האומללה חייבים לבטל באופן מידי".

מלבד העובדה חברי הקואליציה של ראש העיר הקשו עליו להעביר את החלטה, מי שבסופו של דבר מנע את הצבת הקרוואנים נכון להיום הוא דווקא חבר סיעת "כפר סבא מתקדמת" פנחס כהנא אשר מימש את זכותו החוקית וביקש לדון שוב בתוכנית ולהצביע עליה מחדש. "להחלטה משמעות רחבה לטווח ארוך ללא שהוצגו השיקולים להרחבת בית הספר כמוסד אזורי והמשמעות גם על מערכת התנועה בשכונה ואיכות חיי התושבים", כתב לראש העיר. "אני מתנגד תכנונית לקביעת עובדות על ידי מבנים זמניים, ביחוד בנושא חינוך. פעילות העיר צריכה להיות מונחית על ידי מחשבה מראש ותכנון. בדיון אפילו לא הוצג מיקום מדויק של המבנים היבילים והתשתיות כמו חשמל, מים וביוב במידה ויש. לא הוצג כל נתון על שטח החצר הנדרש. 80 אחוז מהתלמידים אינם תושבי העיר. נעשה רישום לעשרות תלמידים חדשים וכעת באים עם הדרישה למבנים זמניים. הסדר צריך להיות הפוך. האוטובוסים וכלי הרכב הפרטיים גורמים לפקקי תנועה בשכונה, וסיכון תלמידי מוסדות החינוך הקרובים. העיר חייבת לבחון שימוש בשטח הציבורי לטובת תושביה. לא הוצג כל נתון המציג בחינה זו וגם לא הוצגה החלטה ומשמעותה להקמת והרחבת בית ספר אזורי. למיטב ידיעתי תושבי השכונה לא שותפו בהחלטה".

הדיון במליאת הוועדה המקומית לתכנון ובניה נקבע כאמור ליום שני הבא. אחד מחברי המועצה אמר לצומת השרון: "בית הספר רשם עוד כמה עשרות ילדים כשידע שאין להם מקום. הקואליציה עצמה בחרה שהדיון הזה יהיה ב-26 באוגוסט כשהיא יכלה לקיים אותו כבר לפני כחודש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חלם…פשוט חלם ,
    ראש העיר אומר או מעברה או כלום,
    מה לעשות? זה מה שסער והרוש יודעים לעשות,
    בושה .

  2. ארנון

    אדוני המנהל, יש מחלוקת בקואליציה,מה אתה לא מבין?
    הם יודעים יותר טוב ממך,מה טוב לילדנו, פשוט,לא סופרים אותך בעירייה.
    הכל עניין של סדריי עדיפויות, אדוני בבקשה,סבלנות,אז לא יהיו כיתות לימוד,
    יש מימונה, מסיבות סהרנה וקרחנה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר