צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

ההורים זועמים: "מסתבר שאין איזון במספר הילדים בגנים"

בעיה במתמטיקה: בגן כינור, שהיה אמור להיסגר ונותר פתוח, ילמדו לא פחות מ-30 ילדים. בגן הסמוך חצוצרה ילמדו 20 ילדים בלבד. הורי הגן: "זו תוצאה של מדיניות עירונית שנוצרה מהצורך רק לספק את רצון כל ההורים"

פורסם בתאריך: 28.8.19 15:31

אחרי החשיפה הבוקר בצומת השרון כי שני גנים שנסגרו השנה ויועדו לחינוך המיוחד נותרו ריקים, מגיעים למערכת דווחים נוספים על גנים שמספר הילדים שלהם לא תואם את הצפי הראשוני.

עו"ד ליאת פסטרנק-אלקיים, אם לילד בגן כינור – שהיה ברשימה הראשונית של 10 הגנים העירוניים שאמורים להיסגר בעיר ובלחץ ההורים לא נסגר, טוענת כי על פי דווחי הצוות נרשמו אל הגן 30 ילדים ולא 18 כפי שחשבו בהתחלה. הבעיה כעת של ההורים היא כי בה בעת הלימודים בגן הסמוך, חצוצרה, יחלו עם 20 ילדים בלבד. כעת מבקשים הורים בגן כינור להעביר חמישה ילדים אל גן חצוצרה כדי לאזן את כמות התלמידים.

"אני לא מבינה את המדיניות של העדפת הורים על פני מדיניות פדגוגית שמתאימה לגיל הרך", היא אומרת. "איך זה הגיוני שרצו לסגור גן אחד ובסוף נרשמו אליו 30 ילדים בשעה שבגן ממול ילמדו ברווחה 20 ילדים בלבד. בראיון שפרסמתם בסוף השבוע שעבר עם מנהל אגף החינוך החדש (אורי ארבל-גנץ, א"א) הוא התפאר בכך שהם סיפקו את רצון 95 אחוז מההורים וכעת כולם מרוצים. אני חושבת שהמדיניות של העירייה לספק להורים בדיוק מה שהם רוצים מבלי לחשב פרמטרים נוספים היא מדיניות איומה".

מדוע?

"כי מסתבר שאין איזון במספר הילדים בגנים".

אולי זה עניין רק של חוסר תשומת לב לפרטים, שזו בעיה אחרת.

"אני שיערתי כל הזמן שיש פה חוסר תשומת לב משווע לפרטים בכל תקופת המאבק, אבל בכל פעם הם אמרו לנו שהמדיניות היא לספק את רצון ההורים. אני יכולה לספר לך שפנו למפקחת והסבו את תשומת ליבה לנושא, זו פנתה לעירייה ואמרו לה 'זה המצב'. אתה מבין? עם זה צריך להתמודד. אף אחד לא יחשוב להעביר חמישה ילדים לגן אחר".

יו"ר וועד הגנים שרון שיינין אמרה בתגובה: "לא ראיתי את הנתונים של השיבוצים. הנתונים היחידים שאני מכירה פורסמו באתר העירייה. הסברה שלי שהיו הרבה הורים שביקשו את הגן אחרי שהורים עשו לו פרסום כל כך טוב. הרבה מאוד שוכנעו ללכת לגן כינור וכתוצאה מזה עברו ילדים אליהם".

מעיריית כפר סבא נמסר: "מלאכת השיבוצים נעשתה ברגישות ובהתחשבות בצורכי ההורים. בתום עבודה מקצועית ומאומצת, למעלה מ-95 אחוז מהילדים בעיר שובצו לגנים אותם בחרו הוריהם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר