הורי וילדי גן דוכיפת מפגינים בישיבת מועצת העיר. צילום: ביקורת בונה

פרסום ראשון: "התייתר הצורך בשני גנים אשר יועדו לחינוך המיוחד"

הגנים, דקל וצבר, נשארו ריקים "לאור ויתור של הורים על השמת ילדיהם בהתאם להחלטת וועדת ההשמה בגני הילדים". רז מעוז מוועד הורי הגנים: "במבחן התוצאה, אחרי כל המהומה של סגירת הגנים, יש שני גנים שלא יודעים מה לעשות איתם"

פורסם בתאריך: 28.8.19 07:53

בישיבת וועדת החינוך שהתקיימה השבוע התברר ששניים מהגנים שהוחלט על סגירתם נותרו מיותמים. נזכיר שההחלטה לסגור שבעה גנים בכפר סבא, כדי לפנות מקום לילדי החינוך המיוחד, עוררה סערה ציבורית גדולה וגררה הורים וילדים לצאת ולהפגין. אל גן דקל וגן צבר לא נרשמו ילדים משום שמספר הנרשמים לחינוך המיוחד לא היה גדול כפי שסברו במחלקת הגנים בעירייה מלכתחילה. בעיריית כפר סבא מסבירים זאת בכך שהורים רבים בחרו לוותר על רישום ילדיהם בגן ילדים של החינוך המיוחד ולהכניס אותם ללמוד בבית ספר רגיל – על פי חוק השילוב החדש של משרד החינוך.

"זה נראה לי הזוי שלא ניתן היה לצפות דבר כזה", אומרת אם לילד שלמד בשנה שעברה בגן צבר. "סתם סגרו את הגן. ניסינו כמה שניסינו למנוע את רוע הגזירה, אנשים ישבו עם אנשי אגף החינוך ועם רפי סער, וזה היה ממש לדבר ללמפות. זה מאכזב מאוד כי היו גננות מדהימות וסייעת מדהימה, הביאו צוות טוב, ועד שנהיה שם טוב לגן סגרו אותו. בסך הכל נרשמו 18 ילדים. שמעתי שיש גנים היום עם 20 ילדים, אז אני באמת לא מבינה מה הסיפור".

רז מעוז, חבר וועד הורי הגנים, שהשתתף בישיבת הוועדה מסביר: "על פי חוק השילוב החדש, אפילו שילד עבר וועדת השמה ההורים שלו יכולים להחליט אם לשלוח את הילד לחינוך המיוחד או לשילוב במסגרת רגילה. מה שקרה בכפר סבא השנה הוא שלפי וועדות ההשמה במחלקה עשו חישוב שהם צריכים לפתוח כך וכך גנים, אבל לאחר מכן ההורים החליטו לשלוח לגנים רגילים הורידו מהמצבה. צריך להסביר שבגני חינוך מיוחד יש הגבלה של 12 ילדים".

ההורים התאכזבו.

"זה מאכזב. לדעתי הבעיה הגדולה היא הדרך שבה נעשו הדברים ופורסמו סגירות הגנים, אם בהדלפות של מפקחות וגם מטלפונים שקיבלו תושבים מהמחלקה. גם ההחלטה עצמה, אם לסגור או לא, הונחת מלמעלה ללא שיתוף ציבור מבלי לדון אם זה מוצדק או לא".

אתה בעצם אומר שההחלטה לסגור את הגנים לא הייתה מבוססת.

"במבחן התוצאה זה כך. תראה, החינוך המיוחד בהחלט זקוק לחלק מהדברים שעשו בעירייה. למשל הגיע הזמן שגני החינוך המיוחד יקבלו מקום של קבע ויפסיקו לנוע ברחבי העיר. אבל דרך קבלת ההחלטות הייתה בעייתית. במבחן התוצאה, אחרי כל המהומה של סגירת הגנים, יש שני גנים שאינם מאוכלסים ושכרגע לא יודעים מה לעשות איתם. להזכיר לך שדיברו בהתחלה על סגירה של 10 גנים, הרשימה הסופית עמדה על שבעה, שחמישה מתוכם הוסבו לחינוך מיוחד ובסוף שניים נשארו ריקים".

מה יעשו עם המבנים האלה?

"לא יודע. שאלתי בוועדה. הם חזרו על האמירה שהם לא יישארו ריקים. שמעתי על רעיון להשתמש בהם כגני סבב. כלומר שאם יש שיפוץ בגן מסוים אז הילדים יעברו לשם. אפשר ממש עכשיו לקחת שני גני צמודים ולשפץ את המתחם יחד. בכל מקרה הכריזו על צוות חשיבה עירוני בנושא הזה ונקבעו פגישות בספטמבר. אני מקווה שהדברים יסתדרו".

מעיריית כפר סבא נמסר: "מלאכת השיבוצים נעשתה ברגישות ובהתחשבות בצורכי ההורים. בתום עבודה מקצועית ומאומצת, למעלה מ-95 אחוז מהילדים בעיר שובצו לגנים אותם בחרו הוריהם. בשונה מהאמור בפנייתכם, הוסבר בהרחבה בוועדת החינוך, כי לאור ויתור של הורים על השמת ילדיהם בהתאם להחלטת וועדת ההשמה בגני הילדים, התייתר הצורך בשני גנים אשר יועדו לחינוך המיוחד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר