צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

נציגת הגננות בהסתדרות: "הגננות לא יהפכו למלצריות. ההורים כועסים? שישתו כוס מים"

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, נפגש אתמול עם נציגות הגננות בהסתדרות ובהסתדרות המורים, אבל לא מסתמן פתרון למחלוקת סביב ארוחת הצהריים בגנים

פורסם בתאריך: 12.9.19 08:25

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, החל לפעול כפי שהבטיח בישיבת מועצת העיר בשבוע שעבר, לפתרון משבר שעת ארוחת הצהריים בגני היול"א. אתמול (רביעי) נפגש סער עם יו"ר תא הגננות בסניף השרון בהסתדרות המורים, ציפי בוגנים, ויו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות, ענת דדון, במטרה להגיע להסכמות. אולם לצומת השרון נודע כי הפגישה הסתיימה מבלי שהצדדים הצליחו להגיע לעמק השווה. פגישה נוספת של השלושה, הפעם יחד עם ההורים, צפויה להתקיים בשבוע הבא.

נזכיר שטרם פתיחת שנת הלימודים איימו הגננות כי ימשכו ידן מהסכמתן להמשך הפעלת פרויקט ההזנה "אפונים" במידה ושעת ארוחת הצהריים בגנים לא תחל ב-13:30 "עם אופק ל-14:00", במקום בשעה 13:00 כיום. דדון הגדילה לעשות וטענה שאין סיבה כי הגננות יהפכו למלצריות וכי הילדים לא יוותרו רעבים. ההורים הקימו קול צעקה ואף הגיעו לישיבת המועצה וטענו כי ישנו כאוס בגנים וללא הוראה ברורה הגננות מאכילות את הילדים כל אחת בשעה שונה. סער הבטיח לפתור את המשבר בהידברות וקבע כי ילדי הגנים בעיר לא יאכלו את ארוחת הצהריים שלהם בשעה 14:00.

דדון אמרה בתום הפגישה אתמול כי זו הייתה מצוינת, אולם אין לה כל כוונה לחזור בה מדרישתה. "הייתה שיחה מצויינת אבל הסכמנו שלא להסכים", היא מודה. "ישבנו כ-40 דקות והוא נתן לנו גם סקירה על שיפוצי הקיץ".

ראש העיר אמר להורים שהוא חושב ששעת הזנה לא צריכה להשתנות.

"לנו הוא לא אמר שהוא חושב שצריך לאכול ב-13:00, אבל הוא כן אמר שהורים מתלוננים שהילדים רעבים מאוד. גילינו איש מאוד נעים ונחמד. היה בסדר, אבל לא הסכמנו. אני חושבת שאין שום סיבה שזה יקרה".

לסער אין למעשה סמכות שתאלץ אתכן לשנות גישה.

"זאת לא המטרה שלנו. אנחנו הולכים לפי חוקים וכללים. אני חוזרת ואומרת שהגננות עובדות בין 14:00-8:00 ולא אתן שיהפכו למלצריות בין 13:00-12:00. אין לנו כוונה לפגוע בהורים. כפר סבא לוקחת את הנושא הזה רחוק מדי. בכל הארץ מלבד ברעננה הילדים אוכלים בשתיים וחצי. ואין שום סיבה שזה לא יקרה גם פה".

האמירה הזאת שלך על הגננות המלצריות מאוד הרגיזה הורים בעיר.

"שישתו כוס מים. הגננות אמונות על הצד הפדגוגי, הדידקטי, הנפשי, הפיזי והבריאותי של הילד. אנחנו נותנות את המיטב. אי אפשר לבטל שעות לימודים בגלל קפריזה של הורים. יש משהו שונה בהורי כפר סבא שאני לא יודעת עליו?".

אני לא חושב שההורים יוותרו. יש להם כלים מהשבתה ועד לפנייה לבית המשפט.

"(כועסת) שישביתו. אז לילדים שלהם לא יהיה גן. הם אלה שבוכים על מספר ימי החופשה של הגננות ושהם צריכים למצוא סידור לילדים כי הם עובדים הרבה שעות. אז שישביתו. עליי לא מאיימים בזה. הם יכולים לתבוע אותנו ולעשות מה שהם רוצים. במקרה הזה מה שעומד לי מול העיניים זה טובת הילד. שלא יהיו לו הורים חרדתיים ויציגו 'הורות הליקופטר' (הורים ש"מרחפים" מעל הילדים שלהם, מגוננים עליהם ומתערבים לטובתם, א"א). טובת הילד זה שהוא ידע מה זה דחיית סיפוקים, וזה אומר שבמאבקים מיותרים לא משיגים כלום. אני אומר לך יותר מזה – זה בסדר להיות רעב. אני אומרת את זה כאמא. ילדים לא מתים מרעב. אני חוזרת ואומרת שאם ילד אוכל שבשעה 9:00 וארוחה שנייה ב-12:00 ואז ב-14:30 ארוחה מלאה, זה בסדר. אני לא אחרוג מדרישתי".

בהודעה שיצאה להורים של ילדי אחד הגנים במייל מטעם צוות הגן נכתב: "ארוחת צהריים ובקשה לפרי: כפי שציינתי במייל הקודם, אנו אוכלים את ארוחת הצהריים בשעה 13:30. אז ראשית להרגיע. הילדים בסדר גמור ואינם רעבים, גם איחרנו את זמן הארוחה והם מקבלים פרי בשעה 12:00. אך אין לנו מספיק פירות (כיום הם מקבלים מה שנשאר מהצהרון ביום הקודם). אנא הביאו פרי לקערת פירות משותפת".

אבל לא כל הגננות מיישרות קו עם הוראות ועד הגגנות. לצומת השרון הגיעו טענות של גננות לפיהן שעת ההזנה המאוחרת כפי שנדרש מהן היא בלתי אפשרית עבורן. "לגננות אין רצון להתעלל בילדים ולתת להן אוכל מאוחר", טוענת גננת באחד הגנים העירוניים. "יש גם ילדים אלרגיים ודברים מורכבים. אני מרגישה לחץ מהמפקחות וועד הגננות סביב העניין הזה. המייל האחרון שקיבלנו ממנהלת מחלקת הגנים בעירייה היא שנאכל ב-13:00. אבל אני ממש משקשקת. אני גם לא מבינה את ההתעסקות הזאת. יש בגן ילדים עם אלרגיות מסכנות חיים שהסייעת הרפואית שלהם הולכת בשתיים וגם אני הולכת בשתיים. מלחיץ אותי שבמקרה יכנס להם משהו לאוכל. אם אני אעשה את זה בשעה מוקדמת אני יודעת שהכל בסדר ואני רגועה".

רפי סער אמר בתגובה: "נחכה לפגישה יחד עם ההורים והגננות ונראה מה יהיה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי זאת הגברת דדון שקוראת לעצמה אשת חינוך? היא לא יותר מכוחנית וחוצפנית. אם ההורים לחוצים שישתו כוס מים? היא אמיתית? זה שבהרבה ערים אוכלים בשתיים וחצי לא אומר שזה טוב. זה רע. כפר סבא שומרת על מודל מעולה כבר כמה שנים של ארוחת צהריים בשעה נורמלית עם חפיפה וצוות רחב שמתפעל אותה. המודל הזה מאפשר גנים אורנגים עד חמש ולא גן וצהרון שגם זה מודל בעייתי יותר שקורה ברוב הערים. בעולם שלנו שילדים אוכלים בגנים- אוכל זה פדגוגיה ואין דבר חשוב יותר מקננת שאוכלת יחד עם הילדים. בדגש על אוכלת- היא ממילא לא מגישה ומנקה אז על מה כל המהומה?!

  2. ללל

    לחכות לארוחת צהריים זה לא דחיית סיפוקים יקירתי, זה להיות רעב. זה להרעיב ילדים שבעצם לא יכולים ללמוד שום דבר בשעות האלה כי הם עייפים ( אלה שעוד לא התרגלו לא לישון צהריים ) ורעבים. תאכלי את צהריים ב- 14:30!!! חצופה. זה גובל בהתעללות וגם מזה כבר יש מספיק.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל סקטור מתחיל להרים את האף כי הם מרגישים
    שמולם יש ראש עיר חלשששש

  4. תפסיקו לדחוף את האף שלכם בכל פיפס , נמאסתם

    הורים חצופים בסוף לא ישארו גננות במקצוע הזה .

  5. קרלה אן פוטר

    כפי שקראתי אני בעד הגגנות.
    תענת ההורים מוגזמים לחלוטין.
    דרישתם היא בן השורות מוגמים.
    דרישת ההורים היא שוב בן השורות שהגננות יהיו עבדים/ריבוטים בלי צורך להרגיש רעב אלא לציית לדרישת ההורים.
    טוב הינה ההגזמה.
    הכנסתם ההורים את הילדיכם לגנים כפי שדעתכם הכי טוב לטובת הילד.
    ומה הגננות בעינייכם לא אנשים חיים כמוכם?
    Yeah right בהצלחה עם המחשבה הזו.
    ככה אתם ההורים מתייסחים כלפי המנקות.
    כפי שמציין בחוק הפסקה לחצי שעה ולא 15 דקות כפי שאתם חושבים שבכלל לא.
    חופשת מחלה, חופש, חופשת הבראה ותשלום הבראה כנל לגבי חופשות והחזר נסיעות.
    אתם מתחייבים לשלם עבור ביטוח בריאות שלהם, החזר נסיעות ולשלם עבור הפנסיה שלהם.

    כשתכלס לא כלל אינכם עושים.
    עבירה על החוק גם מצד הגננות ומצד מזעיסקות מנקות.
    בעבודה לא תתנו שיעשו לכם את מה שאתם עושים להם?.
    תחשבו על זה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר