תלמידי בית הספר הדמוקרטי מפגינים. צילום יובל קדוש

"כל יום יש פה כמעט תאונה": הורי ותלמידי הדמוקרטי יצאו להפגין. צפו

למתחם בית הספר הדמוקרטי בכפר סבא נוספו השנה שני בתי ספר, אך בעוד מספר התלמידים גדל הכביש הצר לא הורחב וההורים מתלוננים על בעיה תעבורתית ובטיחותית. גורם בעירייה: "זה לא זבנג וגמרנו. צריך שם פתרון תשתיתי רחב, ואנחנו פועלים כדי ליישם אותו"

פורסם בתאריך: 3.11.19 09:08

כ-150 תלמידי בית הספר הדמוקרטי בכפר סבא והוריהם הפגינו ביום שישי האחרון, בשעה 11:30, בכניסה לבית הספר בשל מה שהם מכנים "אתגרי התחבורה הרבים" באזור בית הספר, שברחוב תרי עשר בעיר. לטענת ההורים מדובר ברחוב צר בשכונת מגורים, אליו מתנקזים עשרות כלי רכב בשעות הבאת התלמידים לבית הספר ובסיום הלימודים. מלבד טענות על פקק גדול שנוצר ברחוב, חוששים ההורים מסכנה בטיחותית לילדים, שכן הורים רבים עוצרים את כלי הרכב באמצע הכביש או חונים על המדרכות כדי להוריד את ילדיהם. ההפגנה נועדה גם להגביר את מודעות ההורים שלא לחנות במקומות אסורים, או לבצע פניית פרסה מסוכנת שלא כחוק, כפי שקורה היום בפועל.

לדברי ההורים, בהנהלת בית הספר פנו לא אחת לעירייה בנושא אך ללא הואיל. "השנה הוסיפו לנו שני בתי ספר שונים, גם את המונטיסורי וגם את הסדברי, שיושבים במתחם בית הספר הדמוקרטי", אומר נציג הנהגת ההורים יובל קדוש, "יש פה כאוס גדול של חניה מדי יום. זו בעיית תעבורה מאוד לא פשוטה כי אין מספיק רחובות שעוברים לכיוון בית הספר. בנו עוד בית ספר והוסיפו כיתות אבל בפועל, מבחינת תשתית, אין שום שינוי. כל יום יש פה כמעט תאונה. לכן החלטנו להפגין – לא רק נגד העירייה אלא גם נגד ההורים שלא נוהגים בחוק, ויש לא מעט כאלה. זה סוג של העלאת המודעות. כבר היו פה שתי תאונות בחודש האחרון והכתובת על הקיר".

נציין שבחודש אוגוסט אישרה ועדת המשנה לתכנון ובנייה בכפר סבא הצבת מבנים יבילים להקמת בית הספר המונטסורי שבשטח בית הספר הדמוקרטי. היחיד שהתנגד היה חבר הוועדה חבר המועצה פנחס כהנא. "זו תוכנית שכבר יודעים עליה לפחות שנה וחצי, אז אם הדבר ידוע כל כך הרבה זמן, למה לא לתכנן את המבנים כמו שצריך?", אמר אז, "צריך לתכנן שיהיה מספיק שטח חצר, חניה, תשתיות, ולא ככה, 'חפלפ', ולהביא מבנים זמניים…. האם ההורים נותנים את הדעת על הצפיפות בחצר? האם יש נספח תנועה שידבר על הפקקים והחניה ברחוב? בעיני זה חוסר אחריות לרשום ילדים לבית ספר שכולל מבנים יבילים זמניים מתוך הנחה שהכל יהיה בסדר". בהמשך ביקש כהנא לקיים דיון בנושא במליאת הוועדה המקומית, אך גם שם נדחה.

בבית הספר בחרו בימים האחרונים צוות בטיחות במטרה להגביר את הבטיחות בדרכים בקרבת בית הספר. הצוות יפעל בהסברה לקהילה, בפנייה לגורמי האכיפה ולעירייה, בשיתופי פעולה עם ועד השכונה והסברה לתלמידים ולהורים המסיעים. השבוע, כך כותבים בצוות הבטיחות להורים, יוקדש בבית הספר זמן הסבר לכלל התלמידים בנושא בטיחות בדרכים.

צוות הבטיחות מזכיר את הכללים לבטיחות: העלאה והורדת תלמידים רק במקומות המסומנים, הורדת הילד בצד הפונה אל המדרכה, אין להחנות לצד המדרכה המסומנת באדום לבן, מעברי חצייה, תחנות אוטובוס וכיכרות, אין לעשות פרסה באזור המסומן כאסור, ולהחנות רק במקומות בטוחים. "אנחנו מאמינים שבעזרת רצון טוב של כולנו נצליח לשנות את המצב שנוצר והכי חשוב לשמור על בטחון ילדנו".

גורם בעיריית כפר סבא אומר לצומת השרון: "אנחנו יודעים שיש שם בעיה. הייתה פנייה אחת כחלק משלל בעיות שיש באזור, ואנחנו נפתור אותה. אבל זה לא עניין של זבנג וגמרנו. צריך שם פתרון תשתיתי רחב ואנחנו פועלים כדי ליישם אותו".

תגובת עיריית כפר סבא תובא לכשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר