הקראוונים המשמשים את שבט שליט של הצופים בשכונה הירוקה. צילום אריה אברמזון

היה נכון, גם בגשם ובקור: הצופים זקוקים למבנה ובדחיפות. ויש גם תלונות על בלגן מסוג אחר

בתי הספר בסביבת השבט הארעי מספקים פתרון חלקי בלבד. בתוך כך הורים מתלוננים: האווירה בפעולות לחוצה, המדריכים צועקים. הצופים: "עמלים במרץ להשגת מבנה קבע לתנועה בשיתוף העירייה". העירייה: "הנושא מטופל"

פורסם בתאריך: 16.1.20 18:20

הורים לילדים הלוקחים חלק בפעילויות שבט שליט של הצופים בשכונות הירוקות בכפר סבא, מלינים על בעיות הקשורות למחסור במבנה לשבט ועל חוסר שליטה של המדריכים.

לטענתם בשבועות אחרונים נאלצים החניכים להשתתף פעילויות המתנהלות תחת כיפת השמיים בקור ובגשם זאת לאור העובדה ששלושת הקרוואנים השייכים לשבט לא יכולים לקלוט את כולם. כזכור צומת השרון חשף את הבעיה וראש העירייה, רפי סער, הודיע על תכנון והקמת מבנה קבע לשבט.

אחת האימהות כתבה בעמוד הפייסבוק של עיריית כפר סבא: "ילדי הצופים מבלים את הפעולות בחוץ תחת כיפת השמיים גם בטמפרטורה של 14 מעלות ביום חורף בהיר. במידה ויש גשם ואין הורה שתורם את ביתו הפעולה מתבטלת. ממול עומד בית הספר רחל המשוררת עם עשרות כיתות פנויות אחר הצהריים ומאה מטר ממנו עומד בית הספר שמעון פרס באותו הסטטוס. רכזי התנועה אומרים שאין להם אישור מהמנהלות לערוך פעולת בבתי הספר. אני תוהה מדוע אי אפשר להחליט לאפשר לילדים שלנו לעשות שם את הפעולות".

לצומת השרון סיפרה האם כי לאחר בירור עיריית כפר סבא אכן אישרה בתחילת השבוע הנוכחי שימוש בבתי הספר במהלך החורף, אולם לטענת המדריכים בבתי הספר לא אישרו להם להיכנס פנימה כשקר אלא רק כשיורד גשם. לצומת השרון נודע כי בסופו של דבר העירייה הבהירה למנהלים כי על החניכים לפעול בתוך בתי הספר בכל ימי החורף. "אני מקווה שהבעיה נפתרה", אומרת האם, "מחר (שישי) יש פעולה ואמור לרדת גשם – אז בוא נראה מה יהיה. מה שמדאיג אותי הוא שהפעולות הם בימי ראשון, שלישי ושישי. מה הם יעשו בימי שישי כשבית הספר נעול אחר הצהריים? בסוף הפתרון הוא מבנה קבע, כי גם בקיץ הילדים שלנו מתבשלים תחת השמש".

בנוסף, טוענים ההורים, כי המדריכים הצעירים לא מצליחים להשתלט על החניכים ופעולות עוברות תוך לחץ וצעקות. לאור זאת, נטען, ישנם לא מעט חניכים שפשוט פורשים מהשבט. "עזבו את עניין המבנה שיש שם מאות ילדים שקופאים מקור", כותבת אם אחרת בקבוצת הפייסבוק "הורים בשכונה הירוקה בכפר סבא" שביתה שוקלת לפרוש מהתנועה. "אני מדברת על קבוצות של 40 ילדים בכיתה ד' עם מדריך אחד מכיתה י'. נראה שהמדריכים סובלים כי לא מצליחים להעביר שום פעולה והכל מסתיים בצעקות. ילדים סובלים ורק רוצים לעזוב. ההורים מנסים למשוך ולמשוך עוד קצת, אולי משהו ישתנה, אבל בינתיים יש כאוס אחד גדול".

פעילה בשכונה הירוקה, שגם בתה הייתה עד לאחרונה בשבט הצופים, טוענת כי רק בקבוצה של הבת שלה עזבו כבר חמש בנות. "בסוף כל הכיתה תפרוש", היא אומרת. אני יודעת את זה. אמרנו לצופים שבסוף הם יקבלו את הברירה הטבעית שתוריד להם את מספר החניכים.  הבת שלי לא רצתה להמשיך כי דיברו אליה לא יפה. לא צועקים על ילדים. היה שם קטע לא נעים עם המדריכה. יש שם ילדים בני 17 שמדריכים קבוצות של 30 ילדים זה לא ריאלי ולא בסדר. בכל קבוצה נמצאים ילדים מכיתות שונות שלא מסתדרים ביניהם ולא מכירים. זה לא עובד. ולצופים אין פתרון לא למבנה ולא לצפיפות. העירייה הייתה צריכה מזמן לבנות להם מבנה".

אחת האימהות אומרת שיש שם כאוס.

"יש שם כאוס באשמת הצופים והעירייה שלא פותרים את הבעיות במשך שנים. ההורים טוענים שהם משלמים את אותו הכסף כמו כל חניך בתנועה בארץ אבל לא מקבלים את אותם הדברים. אלו לא תנאים".

מתנועת הצופים נמסר: "שבט שליט בכפ״ס מונה מעל 600 חניכים ונמצא בתנופת גדילה מבורכת. אנו עמלים במרץ על השגת מבנה קבע לתנועה בשיתוף עיריית כפר סבא, אך כעת נאלצים למצוא חלופות שונות בימי החורף הגשומים. אכן יש לתנועה חוזים עם שני בתי ספר בשכונה על מנת לקיים בשטחם את הפעילות, אולם השטחים בבתי הספר מספיקים להכלת כשליש מחניכי השבט בלבד ולכן אינם מספקים פתרון מקיף. לגבי האווירה בפעילות, תנועת הצופים פועלת לפי רוח ההדרכה של ״המסע בצופים״ וכל המדריכים שלנו עוברים הכשרות על התכנים ועל דרך העברתם. נמשיך לפעול על מנת לספק לכל ילד וילדה חוויה צופית חינוכית וערכית".

תגובת עיריית כפר סבא: "עם תחילתם של ימי החורף הקרים, הקצתה עיריית כפר סבא מבנים סגורים לפעילות תנועת הצופים בשכונה הירוקה, ביניהם מבני בתי הספר הסמוכים, שנפתחו לצורך פעילויות אלו. באשר למבנה הקבע לתנועה, ראש העיר רפי סער הודיע בחודש ספטמבר האחרון על תכנון והקמת מבנה קבע לשבט הצופים בשכונה הירוקה והנושא מטופל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר