רפי סער (צילום ראובן קפונצקי). אסנת ספורטה (צילום אביבית איזקסון)

ספורטה: "ראש העירייה מתעלם במשך חצי שנה מהמלצות הוועדה לילדים בסיכוי"

חברת המועצה מבקשת בין השאר לתקצב הפעלת תוכנית לאיתור מוקדם של פעוטות עם עיכוב התפתחותי ובמצבי סיכון, הקמת מוקד חינוך שיפעל 24/7 והכשרת מנהלי טיפול משפחתי למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים. העירייה: "עיריית כפר סבא פעלה ופועלת ללא לאות בכל המישורים ועל פי כל כללי המינהל התקין למען תושביה"

פורסם בתאריך: 18.5.20 12:49

חברת מועצת עיריית כפר סבא, אסנת ספורטה, דורשת מראש העירייה רפי סער להתייחס להמלצות "הוועדה לילדים ונוער בסיכוי" בראשה היא עומדת. לטענת ספורטה סער מתעלם מההמלצות במשך יותר מחצי שנה, והתעלמות זו לכאורה היא לדבריה "הפקרה של אוכלוסייה בסיכון".

ספורטה מבקשת בין השאר לתקצב סוגיות פדגוגיות וחברתיות, בהן בניית גני שעשועים דידקטיים, קורס מדע לבנות, הקמת גני ילדים בין-דוריים במתחמי דיור מוגן, הפעלת צהרונים בין דוריים, הפעלת תוכנית לאיתור מוקדם של פעוטות עם עיכוב התפתחותי ובמצבי סיכון, הקמת מוקד חינוך שיפעל 24/7 והכשרת מנהלי טיפול משפחתי למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים.

הוועדה כוללת 19 חברים, ביניהם חברי מועצה, נציגי ציבור, נציגי הורים ואנשי מקצוע שאחראיים לגיבוש המלצות מקצועיות וקונקרטיות להנהלת העיר בתחום. בישיבות הוועדה משתתפים גם עובדי עירייה בכירים, ביניהם מנהל אגף החינוך, מנהל השירות הפסיכולוגי, מנהלת מחלקת ילדים ונוער בסיכוי, עובדי קידום נוער, עובדי התוכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון, נציגי אגף הרווחה והשירותים החברתיים ועוד.

לדברי ספורטה פרוטוקולי הישיבות שהתקיימו בשנת 2019 מהם מתעלם לכאורה ראש העיר "התעלמות שיטתית שעלולה לעלות בחיי ילדים ובני נוער", כלשונה, נשלחו אליו ולהנהלת העיר לאחר כל ישיבה ולא זכו לכל התייחסות. בנוסף, נשלחו עיקרי ההמלצות לראש העיר ולמנכ"ל העירייה, איתי צחר, באוקטובר 2019 על מנת לכלול את המלצות הוועדה בתקציב לשנת 2020 , אך גם למסמך זה לא התייחס לטענתה ראש העירייה.

"הוועדה האחרונה התקיימה לפני כשבועיים, ב-30 באפריל, מתוך דאגה לילדים ונוער בסיכון, על רקע סגירת מוסדות החינוך בתקופת הקורונה", היא מסבירה, "המלצותיה החשובות של הוועדה, לא קיבלו כל התייחסות עד לרגע זה, ודאגתנו היא כי מצבם של ילדים ובני נוער המצויים בשגרה במצבי סיכון עלול להחמיר משמעותית בימים אלו. אני קוראת לראש העירייה ולהנהלת העיר לקרוא בעיון את פרוטוקול הישיבה ולבחון לעומק את המלצות הוועדה, כמו גם להשיב לחברי הוועדה אילו המלצות בכוונתם ליישם".

בתוך כך פנתה ספורטה בתחילת חודש פברואר ליועץ המשפטי של העירייה, אלון בן זקן, על מנת לקבל חוות דעתו על סוגיות של מינהל תקין בעירייה, וזאת לאור מה שהיא מכנה "מספר תופעות מדאיגות" כמו אי מתן מענה לפניות חברי מועצה, התעלמות מהמלצות ועדה, התנהלות לא תקינה לכאורה בעניין הרכבה של ועדת המשנה לתכנון ובנייה ועוד. "הואיל ותשובותיו של היועץ המשפטי לא נמצאו כמספקות, פניתי לקבלת חוות דעתו של הממונה על המחוז במשרד יונתן בר סימן טוב", היא מסבירה. "הממונה העביר את פנייתי ליועמ"ש וזה השיב להן. למרות שהתשובות נתפסו כמספקות עבור הממונה, שאלותיי הקונקרטיות עדיין לא זכו למענה. לכן פניתי היום בשנית לממונה על המחוז, בבקשה מפורשת כי היועמ"ש ישיב עניינית לשאלותיי".

יוסי סדבון עם סגירת הקלפיות בסיבוב השני

יוסי סדבון. צילום אריה אברמזון

לשאלה האם ראש העירייה מחויב למתן אישור קבלת פניית חבר מועצה אליו והאם הוא מחויב במתן תשובה אמר היועץ המשפטי: "ככל שידוע לי, אין בחוק התייחסות לשאלת המועד למתן תשובה לפניות של חברי מועצה לראש העיר". בהמשך הוסיף: "יחד עם זאת, אני סבור כי פניות מסוג זה אמורות להיות ממוענות למרכז ישיבות המועצה, הלוא הוא מנכ"ל העירייה".

התשובה הפתיעה את ספורטה משום שלטענתה חוק לתיקון סדרי המינהל אכן מתייחס לסוגיה ואף קבע כי עובד ציבור מחויב להשיב לפנייה בכתב בהקדם ולא יאוחר מ-45 יום.

במכתבה לבר סימן טוב טענה כי היא ביקשה לבחון את כשרות תהליך הדחתה מועדת המשנה לתכנון ובנייה, ולא קיבלה כל התייחסות. "אודה לבחינה מעמיקה והואיל ועל פי הבנתי התהליך לא היה תקין מבחינה חוקית ומנהלית".

בתוך כך גם יו"ר האופוזיציה יוסי סדבון שלח מכתב חריף לממונה מחוז מרכז במשרד הפנים יונתן בר סימן טוב, שכותרתו "אי מתן תשובה לפניות חברי המעוצה בניגוד לחוק". קודם לכן שלח גם מכתב לסער ובו הוא מפרט דוגמאות להתעלמות מפניות כמו בקשה לכינוס דירקטוריון החברה לתרבות ופנאי, מענה חינוכי למשפחות בסיכון, שחררור יומני פגישות סגני ראש העיר בשכר, שיתוף חברי אופוזיציה בתהליך קבלת החלטות בתקופת הקורונה, אופן ניהול ישיבות המועצה ובקשה לכינוס אסיפת מורשים במפעל המים. סער השיב כי הוא מופתע מהפניה שכן לדבריו סדבון מעודכן באופן שוטף.

"ראש העיר מציין בתשובתו כי מתקיימות ישיבות חודשיות עמי וישיבת עדכון של המועצה בנוגע למצב החירום", כתב סדבון לבר סימן טוב. "אין קשר לאמור בתשובתו ולדרישת החוק להשיב לפניות בכתב של חברי המועצה שמקבלים תלונות גם מהציבור הרחב על העדר תשובה לפניותיו. במכתבו מציין ראש העיר שיש מגוון רחב של פניות להם ניתן מענה מיוחד, מקצועי ומלא. גם אם טענה זו נכונה אין בכך תשובה למכתבי. ראש העיר מתעלם מכך שמכתבים אלו נכתבו לפני חודשים ארוכים וחלקם לפני שנה".

תגובת עיריית כפר סבא: "מדינת ישראל כולה נקלעה בחודשים האחרונים למשבר מהחמורים שידעה המדינה, הן בתחום הכלכלי והן בתחום החברתי. תקופה זו חייבה את כולנו לשנות את אורח חיינו ואת נוהלי העבודה ולהתגייס יחד כדי לצלוח את המשבר הקשה. עוד יצוין כי, העבודה בתקופה זו הייתה במתכונת מצומצמת וכ-80 אחוז מהעובדים לא הגיעו לעבודתם, עקב הנחיות הממשלה. עיריית כפר סבא פעלה ופועלת ללא לאות בכל המישורים ועל פי כל כללי המינהל התקין, למען כלל תושביה, רווחתם ובריאותם, וכל פעילותה משוקפת לכל חברי מועצת העיר, המעודכנים בכל הנעשה, ולכלל הציבור הכפר סבאי. עיריית כפר סבא תמשיך לפעול באחריות ציבורית ליציאה מהמשבר ולמען הציבור הכפר סבאי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר