רפי סער, דני הרוש וד"ר אסנת ספורטה
רפי סער, דני הרוש וד"ר אסנת ספורטה

אסנת ספורטה הודחה מוועדת התכנון: "מינהל תקין לא צריך להיות מבוסס על נקמה"

אסנת ספורטה פרשה מסיעתו של ראש העירייה על רקע סירובה לאשר בדיעבד הצבת מבנים יבילים בבית הספר הדתי. אתמול היא הודחה מחברות בוועדה, וגם המבנים אושרו. היא הוחלפה בסגן ראש העיר דני הרוש

פורסם בתאריך: 4.2.20 13:05

מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בכפר סבא הצביעה אתמול (שני) בעד הצעת החלטה שקראה להחלפתה של חברת מועצת העיר אסנת ספורטה בסגן ראש העיר, דני הרוש. ספורטה, שכבר אינה חברה בסיעתו של ראש העיר "דרך חדשה" לאחר שיצאה בעצמה לדרך חדשה ופרשה מסיעתו,  התנגדה למהלך ללא הועיל. גם חברי האופוזיציה בוועדה התנגדו למהלך וטענו שהוא פוגע בייצוג האופוזציה בוועדה ובכלל לא מותיר נשים בה. בישיבה אושרה גם החלטה לאשר את הצבתם של מבנים יבילים בבית הספר יצהר, שספורטה התנגדה לה בישיבה קודמת והיתה הרקע לפרישתה.

על פי החוק, בוועדת המשנה לתכנון ובנייה מותר שיהיו עד 10 חברים. כיום ישנם שבעה. הייצוג אמור להיות על פי מפתח סיעתי באופן יחסי לייצוגן במועצה. מלכתחילה מסיעתו של ראש העיר, רפי סער, היו שני נציגים, הוא עצמו וספורטה – ייצוג גבוה ממילא ביחס לגודלם במועצה. כעת עם פרישתה מסיעתו הוא ביקש להחליף אותה בדני הרוש, למרות שלסיעה שלו יש רק שני נציגים במועצה. לצורך המחשה, בסיעת מרצ יש כפול חברים מסיעת דרך חדשה אולם יש להם רק נציג אחד בוועדה – סגן ראש העיר עילאי הרסגור-הנדין.

במכתב לסער שהוציאה ספורטה ביום רביעי שעבר כתבה כי הופתעה מההחלטה ועדכנה כי היא מבקשת להמשיך בחברותה בוועדה תוך שהיא מציינת כי אין מניעה להרחיב את הוועדה ולהוסיף נציג מסיעת 'דרך חדשה'. עוד כתבה כי היא מבקשת להמשיך בתפקידיה כיו"ר הוועדה לילדים ונוער בסיכוי אך תסיים את תפקידה בוועדת החינוך. בנוסף היא מבקשת לממש את התוכנית למנות אותה לתפקיד יו"ר דירקטוריון חברת ספיר.

כזכור, ספורטה הקשתה על סער במספר הזדמנויות בוועדת המשנה. הראשונה הייתה בהצבעה שלה נגד הצבת מבנים יבילים בבית הספר עטרת חיים ובפעם השנייה, המקרה שהוביל לפרישתה מהסיעה, הייתה כאמור הצבעתה נגד הצבת מבנים יבילים בבית הספר יצהר. באותה ישיבה, שהתקיימה בתחילת דצמבר הזהיר סער את חברת סיעתו דאז כי להחלטותיה יהיה מחיר.

"שינוי כזה צריך להיעשות בהסכמה וצריך לשמור על עקרון הייצוג היחסי של כל אחת מהסיעות", אמרה ספורטה לצומת השרון עוד לפני ההחלטה. "אלו ההנחיות גם בפקודת הרשויות וגם בחוק התכנון והבנייה. מינהל תקין לא צריך להיות מבוסס על נקמה אלא על ראיית תושבי העיר ועבודה עניינית. הפניתי מכתב ובו כתבתי מה שאני מבקשת ואני מאמינה שהדברים אכן יתקבלו, ואם לא אפעל בדרכים המקובלות כדי לוודא שהזכויות שלי כחברת מועצה יישמרו כסיעת יחיד".

תגובת עיריית כפר סבא: "עיריית כפר סבא פועלת על פי החוק וכללי המנהל התקין כפי שמתחייב. הרכב הוועדות משקף את יחסי הכוחות במועצת העיר. מרגע שבחרה חברת המועצה בדרך עצמאית ויציאתה מהסיעה אך סביר כי ישתנה גם הרכב הועדה וישקף הלכה למעשה את יחסי הכוחות הנ"ל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר