הדמיית החטיבה החדשה בשכונת הזמר העברי בכפר סבא. הדמייה באדיבות אדריכל ערן זילברמן
הדמיית החטיבה החדשה בשכונת הזמר העברי בכפר סבא. הדמייה באדיבות אדריכל ערן זילברמן

תחשבו על שם: האם התלמידים יבחרו בעצמם את שם החטיבה החדשה בשכונה הירוקה?

הקמת החטיבה החדשה הולכת ונשלמת. לחברת מועצת עיריית כפר סבא, תהילה מימון, יש הצעה מהפכנית. "אדחוף לכך שהחטיבה תקרא על שמה של אישה", היא אומרת

פורסם בתאריך: 7.6.20 18:38

חברת מועצת עיריית כפר סבא, תהילה מימון, מציעה שהתלמידים הם אלה שיקבעו את שם החטיבה החדשה בשכונה הירוקה (הזמר העברי) בכפר סבא שבנייתה הולכת ונשלמת בימים אלה.

בפוסט שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה כתבה כי זו הזדמנות לקדם שוויון. "כחברה בוועדת שמות פניתי ליו"ר ועדת שמות, עו"ד איתן צנעני, בהצעה כי לחטיבה יהיה שם שיומלץ על ידי תלמידי החטיבה העתידיים בתחילת שנת הלימודים. בעיניי זה שיתוף ציבור ראוי ביותר בו המשתמשים עצמם מקבלים את הזכות להיות שותפים בבחירת השם. זה גם אקט חינוכי שיאפשר להם להתעמק בדמויות משמעותיות בחיינו. ועדת שמות תקבע בישיבתה הקרובה את התהליך המלא ואת הקריטריונים שיועברו לאגף החינוך ובאמצעות האגף יחל הליך בחירת השם עם תחילת השנה. השמות המומלצים על ידי התלמידים יגיעו לוועדת שמות אשר תדון ותמליץ למועצת העיר לגבי השם הנבחר".

לדברי מימון זו הזדמנות לקדם שוויון גם במרחב הציבורי. "אחד הקריטריונים שהעלתי ואדחוף אליו הוא שבית הספר ייקרא על שם דמות נשית. קריטריון נוסף שנשקול זה שם הקשור לשכונה בה בית הספר מוקם – שכונת הזמר העברי". לסיום תייגה מימון את ההאשטג "# 50% נשים (גם) במרחב הציבורי. לא פחות".

סגן ראש העירייה ממרצ עילאי הרסגור-הנדין ציין כי הגיש הצעה לפיה החטיבה תקרא על שמה של חברת הכנסת והשרה שולמית אלוני ז"ל.

נזכיר כי החטיבה החדשה נבנית בעלות משוערת של כ-65 מיליון שקלים בין הרחובות נעמי שמר ועלי מוהר צמוד לבית הספר רחל המשוררת, והיא תוכל להכיל, על פי התכנון, כ-1,000 תלמידים. בשנה שעברה טענה מחזיקת תיק החינוך לשעבר, אסנת ספורטה, כי ההחלטה להקים חטיבת ביניים בסדר גודל כזה היא "בניגוד מוחלט לתפיסה החינוכית החותרת להקמת מוסדות חינוך קטנים יותר". בנוסף, ישנה מחלוקת אם ילמדו בה רק תלמידים מתוך השכונה או גם כאלה מחוץ לה. 

הדמיית החטיבה החדשה בשכונת הזמר העברי בכפר סבא. הדמייה באדיבות אדריכל ערן זילברמן

החטיבה אמורה להכיל 27 כיתות אם, חדרי ספח, מרחבים מוגנים וחדרי שירותים. בנוסף, כולל הפרויקט גם הקמה ובנייה של מגרשים ואולם ספורט. באתר העירוני נכתב: "חטיבת הביניים תיבנה ברוח פדגוגיה חדשנית, לפיה בית הספר יהיה מושתת על חלל מרכזי שכולל בתוכו אזור ישיבה גדול ומרשים, שסביבה חללי לימוד משותפים, פתוחים ומוארים. הבנייה כולה מושתתת על תקן ירוק, כולל פתח עליון לכניסת אור שמש בתקרת המבנה. המבנה יהיה משופע באזורי לימוד מגוונים, הכוללים ריהוט מותאם, ייחודי ומגוון, כגון: פופים רכים, ספות ועמדות ייחודיות נוספות. הפרויקט יכלול אולם ספורט, שייבנה בשלב ב' וישמש את התלמידים בשעות הלימודים ואת תושבי הקהילה בשעות אחר הצהריים. אולם הספורט החדשני יעוצב עם פסי תאורת לד בחזיתות, המדגישים את צורתו. הפרויקט כולל גינות אקולוגיות, כיכר עירונית פתוחה בצמוד לאולם הספורט, מתקני כושר וחיפוי ייחודיים, דוגמת לוחות עץ, אלומיניום ולוחות זכוכית אקלימית בעלת יכולת סינון אור וחום ברמה גבוהה".

הדמיית החטיבה החדשה בשכונת הזמר העברי בכפר סבא. הדמייה באדיבות אדריכל ערן זילברמן


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר