צילום אורן זיו

בחטיבה בכפר סבא החליטו על אורך המכנסיים המותר: ידיים צמודות לגוף, עד גובה פרק כף היד

אחרי שיחות עם תלמידות הסכימה מנהלת חטיבת שרת לשנות את קוד הלבוש בחטיבה ואורך המכנסיים המותר קוצר. "לא בטוח שמנהלי בתי הספר האחרים יאהבו את המהלך הזה", אומר גורם המעורה בפרטים

פורסם בתאריך: 8.6.20 21:58

מנהלת חטיבת שרת בכפר סבא הסכימה לשנות את קוד הלבוש בחטיבה בכל הנוגע לאורך מכנסיים. מעכשיו מותר לבנים ולבנות בחטיבה להגיע ללימודים עם מכנסיים שאורכם מגיע, כשהידיים צמודות לגוף, עד לגובה פרק כף היד.

לצומת השרון נודע כי מספר בנות בבית הספר, רובן ככל הנראה תלמידות שכבה ט', ביקשו ממנהלת בית הספר רימונה בנדיבה לשנות את קוד הלבוש, בהמשך למחאה שהתפשטה באחרונה בבתי ספר ברחבי הארץ, כמו גם בחטיבות בכפר סבא, בעקבות איסור להגיע ללימודים במכנסיים הקצרים מגובה הברך. בנדיבה הסכימה לקבלן למספר שיחות, במהלכן אף ביקשה שיביאו מהבית בתיק את המכנסיים באורך הרצוי להן ושיסבירו לה מדוע אלה עדיפים על פני אחרים. המנהלת, שכבר הסכימה לשנות אשתקד את תקנון בית הספר בכל הנוגע ללבוש ועדכנה את אורך המכנסיים כך שיהיה "לכל הפחות כאורך זרועו של התלמיד כשהיא מוצמדת לגופו", קיצרה שוב את אורך המכנס המותר. לפי הסיכום, מותר יהיה ללבוש מכנס באורך הזה במהלך הקיץ ובימים החמים.

"זה שינוי משמעותי עבור הבנות", אמר גורם לצומת השרון גורם המעורה בפרטים, "הבנות סבלו מכך שהמכנסיים הקצרים שקיימים בחנויות אינן עומדות בתקנון ולכן בפועל הן המשיכו ללבוש ארוכים בשעות הלימודים כי הקצרים לא עמדו בהגדרה. כעת מדובר במכנסיים באורך שיש בחנויות והן אוהבות ללכן עימם. אני חושב שצריך לפרגן למנהלת כי איך שהיא נכנסה לתפקיד היא פעלה להתאים את התקנון לרוח החדשה ולא למה שהיה לפני 20 שנה. גם עכשיו היא נענתה ונפגשה עם התלמידות ושמעה אותן. אני גאה בה על המהלך הזה ושמח שהיא הקשיבה לצרכים. לא בטוח שמנהלי בתי הספר האחרים יאהבו את המהלך הזה, כי עד עכשיו כולם דיברו באותו הקול. אני בטוח שרימונה, שנראה שמאמינה בפלורליזם ובשיח מכבד, תדע לעמוד בפרץ. חשוב לחנך לדיאלוג ולהגיע להסכמה וכל עוד זה מקובל על כל הצדדים זה בסדר".

לצומת השרון נודע כי המנהלת והתלמידות עברו יחד בכיתות והסבירו לתלמידים את ההחלטה וכיצד הגיעו אליה וביקשו מהבנות לכבד את ההסכמות. "אם יראו שלא מכבדים זאת יחזרו בבית הספר לתקנון הקודם", אומר הגורם.

בסיעת מרצ בעיר שמחים על השינוי וקוראים ליתר מנהלי החטיבות והתיכונים בעיר לעדכן את קוד הלבוש בדרכם. חבר מועצת העיר מטעם מרצ, מאיר מנדלוביץ', אמר לצומת השרון: "מאוד משמח לשמוע שחטיבת שרת החליטה לשנות את קוד הלבוש כדי שגם בנות יוכלו להגיע בלבוש קצר ומכבד לבית הספר בימים חמים אלו. כל הכבוד לכל מי שהיה מעורב בכך. אנחנו קוראים לכל החטיבות ללכת בעקבותיה. לצערנו, בשאר החטיבות והתיכונים לא היה שינוי ולא היה שיח אמיתי. סיעת מרצ יוצאת בקריאה לכנס לחדר אחד את התלמידים, ההורים והמורים כדי לעודד את שאר בתי הספר לעדכן את קוד הלבוש. אנחנו קוראים להנהגת ההורים ולמועצת הנוער לבוא לשוחח כדי שעם תחילת השנה החדשה התלמידים יוכלו להגיע באופן שוויוני לבית הספר. הנושא הזה לא יעלם מסדר היום ועדיף לפתור אותו בדרכי נועם. אנחנו בסיעת מרצ לא נרפה ונעשה את המירב להגיע לפתרון".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. פאמ פאטאל

    חחחח מדינת חלם לא פלא שכולם בריאים ,בניו זילנד וכאן חולים תראי במה אתם מתעסקים מדינת ישראל הפכה להיות אידיוטית

  2. ד''ר גידי

    באיזה עולם שפוי מתעסקים באורך המכנסיים שתלמידים ילבשו כנראה ש פתרנו כבר את כל הצרות שיש לנו

  3. מודד מוסמך

    פרק כף היד??? זה כמו לבוא בתחתונים – עדיף עד קצה האצבע האמצעית.

  4. גילי

    רק שלא יבואו אח"כ בתלונו על מעשים מגונים אונס וכדומה . הלבוש במוסדות חינוך צבא ועבודה צריך להיות הולם למקומות אלו ולא לגרום לגירויים מיותרים שעמם אסון. עם חם יש מזגנים!!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר