הדמיית החטיבה החדשה בשכונת הזמר העברי בכפר סבא. הדמייה באדיבות אדריכל ערן זילברמן
הדמיית החטיבה החדשה בשכונת הזמר העברי בכפר סבא. הדמייה באדיבות אדריכל ערן זילברמן

"דיברו על שימור האינטגרציה. בפועל השיבוצים לחטיבה החדשה מוטים כמעט באופן בלעדי לילדי הירוקה"

בניגוד למתווה השיבוצים שפרסמה העירייה, לחטיבה החדשה בשכונה הירוקה שובצו בעיקר ילדי השכונה. מנגד, ילדי השכונה לא שובצו לחלק מחטיבות הביניים שאליהן היו אמורים לעלות לפי המתווה. העירייה: "השיבוצים נעשו מתוך ראייה חברתית ופדגוגית"

פורסם בתאריך: 11.6.20 17:46

צומת השרון חושף פערים משמעותיים בין התוכנית המקורית לשיבוץ תלמידי החטיבות שגובשה בחודש מרץ השנה לבין תוכנית השיבוץ הסופית שתיושם לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה. בחטיבה הירוקה ילמדו נכון להיום 203 תלמידים חדשים מתוכם שובצו תלמידים מבתי ספר מהשכונה הירוקה בלבד, למעט 18 תלמידים מסורקיס ו-27 תלמידים מדבורה עומר.

על פי התוכנית ממרץ, שהושגה בהסכמה עם הנהגת ההורים העירונית, חברי מועצת העיר ונציגי מנהלי בתי הספר – בסך הכל ישנה חלוקה מוסכמת באשר לאופן פיזור בוגרי בתי הספר היסודיים לחטיבות. ואולם בפועל, בזירת השקיפות העירונית פורסמו השבוע נתוני השיבוץ לפיהם תלמידי לאה גודלברג ישובצו רק לחטיבה החדשה, כשעל פי התוכנית המקורית הם היו אמורים להישלח גם לחטיבת רמון ולבר לב. תלמידי ש"י עגנון לא ישלחו לבר לב כפי שהיה בתוכנית המקורית אלא רק לחטיבה החדשה ולאילן רמון. תלמידי רחל המשוררת ישובצו לחטיבה החדשה ולחטיבת שז"ר אבל לא לחטיבת אלון כפי שסוכם בתוכנית המקורית.

גורם המעורה בפרטים אומר לצומת השרון: "אם לא עובדים לפי התוכנית יש פה בעיה עירונית קשה. הייתה ועדת חינוך וזה עבר שם, אי אפשר לעשות עכשיו שכונה. היו שם חברי מועצה, מנהלי בתי ספר אפילו ראש העיר עצמו יושב בוועדה. את הפערים האלה צריכים באגף החינוך להסביר כי כרגע זו נראית כמו בעיה לא פשוטה בלשון המעטה".

ואם להיות ישיר?

"זה סוג של חבית נפץ".

גורם נוסף אומר: "נראה שעשו צחוק מכולם. דיברו על שימור האינטגרציה ובפועל השיבוצים לחטיבה החדשה מוטים כמעט באופן בלעדי לילדי השכונה הירוקה. עשו אינטגרציה בין 60 ל-80 לכל היותר. מילא כך, אלא שאותם בוגרי בית הספר דבורה עומר ששובצו לחטיבה החדשה כלל אינם רוצים זאת, ואין להם עדיין פתרון תחבורה להגיע לבית הספר. הם יאלצו לכתת רגליים במשך שלוש שנים לקצה השני של העיר בשם ה'כאילו' אינטגרציה שנשתמרה בכוח, ורק למראית עין".

נזכיר כי האינטגרציה בכפר סבא הייתה במוקד השיח הציבורי בשנים האחרונות עם פרסום התכנית האסטרטגית שהציעה ראשת אגף החינוך לשעבר, ח"כ אורלי פרומן. על פי התוכנית של פרומן, שעד היום לא אושרה במועצת העיר, האינטגרציה העירונית תוחלף בחלוקה למרחבים: מערב, מרכז ומזרח. אישור התוכנית ערב מערכת הבחירות נדחה בגלל לחץ ציבורי ודרישה להשלים את הליך שיתוף הציבור בנושא.

בו בזמן החלו בעירייה לקדם את הקמת חטיבת הביניים החדשה בשכונה הירוקה אשר תפתח בשנת הלימודים הקרובה. כדי להחליט אילו בתי ספר יזינו את החטיבה החדשה התקיימו מספר דיונים בוועדת החינוך העירונית ואף הוקם צוות של מנהלים, חברי מועצה ונציגי הורים במטרה להציע מתווה לאינטגרציה אזורית.

בישיבת ועדת חינוך בחודש דצמבר סיכם ראש העירייה, רפי סער, את הדברים כך: "קיימת הסכמה בין הנוכחים בדבר חשיבותה של האינטגרציה. יש צורך בהקמת צוות עבודה שיגבש מסמך על תפיסת האינטגרציה – במסגרת המרחבים והמשמעויות של כך. את המסמך נעלה לדיון ואישור בוועדת חינוך ובמועצת העיר (דבר שלא קרה מעולם, א"א)".

בסופו של דיון הוחלט כי האינטגרציה בכפר סבא תימשך והצוות המקצועי יגיש מסמך חלופות שיותאם למודל כפר סבא 2020 שידון בחודש הבא. ב-13 בפברואר השנה התקיימה ישיבה נוספת של ועדת חינוך אז הוצג מודל חלופי לפיה העיר אומנם תחולק לשלוש אזורים אבל בחלוקה של רוחבית של צפון מרכז ודרום.
יו"ר הנהגת ההורים העירונית יובל קדוש, אמר אז: "בהנהגת ההורים קיימת הסכמה בפה מלא על אינטגרציה מלאה בכל העיר. חושבים שנכון לחלק את כלל התלמידים לכל החטיבות. המטרה היא לשמר – אינטגרציה. מבקש שבתי הספר שז"ר ושרת לא ייפגעו. לדעתי, ככל שנוסיף מגמות ייחודיות – יותר טוב, מחול, סייבר, הנדסת תוכנה, מוסיקה – מושכות את הילדים ומפחית את המורכבות".

בישיבה שלישית שהתקיימה בסוף חודש מרץ אמר מנכ"ל העירייה, איתי צחר: "המודל בעבר יצר התנגשות בין רצון לשמור על אינטגרציה לבין נושאים לוגיסטיים (הסעות, א"א). המודל הנוכחי שומר על מודל אינטגרטיבי ומשפר משמעותית את נושא ההסעות. לדעתי המודל נכון".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "עיריית כפר סבא פועלת למען רווחה וטובת כלל תלמידיה, ופועלת לשיבוץ תלמידות ותלמידי העיר בהתאם לראייה זו ושימור האינטגרציה, אותה נהוג לקיים בעיר. כזכור, ועדה מיוחדת שמונתה בחודש דצמבר האחרון על ידי ועדת החינוך העירונית, בחנה מודלים שונים לשיבוץ תלמידות ותלמידי כפר סבא לחטיבות הביניים ברחבי העיר. המלצות הוועדה אושרו על ידי ועדת החינוך, בה חברים חברות וחברי מועצת העיר, נציגי אגף החינוך, נציגי הנהגת ההורים העירונית ונציגי מועצת התלמידים העירונית, תוך התייחסות לכלל המרכיבים וההיבטים השונים. הליך שיבוץ תלמידי בתי הספר היסודיים לחטיבות הביניים בוצע בהתאם לכלל ההמלצות שאושרו ותוך התחשבות בתלמידים וראייתם רווחתם וטובתם. חשוב להדגיש כי שיבוצי התלמידים בבתי הספר השונים נעשו בהתאם לשכבות ומתוך ראייה חברתית ופדגוגית כאחד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בתכנית של יהודה בן חמו הציעו בזמנו להרוס את בספר שזר ולבנות במקומה קריה פדגוגית חדשה. הייתה משרתת גם את תושבי הירוקה. לא ברור מדוע צריך חטיבה בשכונה. פוגעת באינטגרציה העירונית.

  2. סמי

    פרקו כבר את החטיבות שהן בכייה לדורות. יש מחקרים משנות השמונים שהן גרועות. לאף אחד אין אומץ.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר