צילום אילוסטרציה עזרא לוי
צילום אילוסטרציה עזרא לוי

"ההורים חסרי אונים": פרסום השיבוצים לגני הילדים בכפר סבא נדחה שוב, הפעם לסוף יולי

השיבוצים לגני הילדים היו אמורים להתפרסם היום, אך הפרסום נדחה בשבועיים ל-28 ביולי. וזה עוד לפני שלב הערעורים. "מועד פרסום השיבוצים נדחה עקב הדחייה בפתיחת שלב ב' במהלך הגל הראשון של נגיף הקורונה", מסבירים בעירייה

פורסם בתאריך: 15.7.20 13:34

הורים לילדי הגנים בכפר סבא זועמים על החלטת העירייה לדחות את פרסום השיבוצים לגני הילדים ל-28 ביולי, החל מהשעה 12:00, שיבוצים שאמורים היו להתפרסם היום, יום רביעי 15 ביולי, אחרי שהמועד נדחה יותר מפעם אחת. בהודעת העירייה להורים נכתב: "כזכור, מועד פרסום השיבוצים נדחה השנה עקב הדחייה בפתיחת שלב ב' במהלך הגל הראשון של נגיף הקורונה ובהמשך החלטת הממשלה על הקדמת קייטנות הקיץ".

נזכיר כי השנה נכנסה שיטת שיבוץ חדשה לגנים בשלושה שלבים, שהחלה כבר בינואר השנה, שעליה הוחלט על ידי ועדת היגוי משותפת עם ועד הורי גני הילדים, נציגי ציבור ומועצה ואנשי המקצוע בתחומים השונים באגף החינוך ובעירייה. שלב א' הוא הרישום הראשוני שהסתיים ב-16 בפברואר והוא מאפשר למפות את הצרכים על פי גילאי התלמידים, אפיון לגני ממ"ד או ממלכתי ולבקשות העונות לצרכים של גנים קצרים או גני יול"א. בשלב ב' יכולים ההורים לבחור שלושה מבין הגנים המוצעים עבורם באזור מגוריהם מתוך רשימה. השלב השלישי הוא השיבוץ עצמו. שלב הערעורים על השיבוצים אמור היה להימשך בין 15 ל-22 ביולי, והתשובות היו אמורות להינתן ב-15 באוגוסט.

ההורים מזכירים כי לקראת שנה הלימודים הקודמת הבטיחו בעירייה לסיים את שלב הערעורים עד חודש יוני. לטענת ההורים, ההחלטה לדחות את פרסום השיבוצים מכניסה את כל המערכת ללחץ ולא תאפשר זמן ראוי לערעורים. "זה פשוט אבסורד", כתב הורה באחת הרשתות החברתיות, "יהיו השנה פי חמישה ערעורים בגלל השיטה הזו. מתי בכלל יטפלו בהם? מתי יספיקו להיערך מבחינת השנה הבאה? איך הגננות יקלטו את הילדים? אני מנצל את הבמה כדי לשאול אתכם: הייתם באים להפגין על זה?".

ובאמת, טל ברמן סגל, אב לילד בגן עירייה, מנסה לסחוף אחריו הורים נוספים להפגנה שתתקיים היום אחר הצהריים או מחר. "אני מקווה שלא יכעסו עלינו שאנחנו מקיימים הפגנה בתקופה כזו, אבל זה מעצבן ברמה שכבר אי אפשר לשתוק", הוא אומר לצומת השרון.

כלומר?

"איך יכול להיות שנדע על השיבוץ כמעט ברגע האחרון? למה אנחנו צריכים להיות במתח כזה? הורים בכל רחבי העיר, אחרי שלושה שלבים של תוכנית שיבוצים מאוד מורכבת, לא יודעים מה קורה. בערים רבות בארץ כבר יודעים את השיבוצים והתחילו בפעילויות של הכרויות עם הגן נשות הצוות והגננת והתחילו להכין את הילדים. ומה עם הזמן לערעורים? אני יודע על כמות פניות מטורפת בכל שלבי השיבוצים שמחלקת הגנים בעירייה קרסה בגללן. אני אישית קיבלתי לבן שלי רק גן אחד ברשימה ואותו שמתי בעדיפות ראשונה, שנייה ושלישית. יצאתי קרח מכל הכיוונים ואם זה באמת הגן שנקבל, שהוא אפילו לא בעדיפות שלישית אצלי, אני אתקע ואערער. מתי ידונו בערעור? מתי יספיקו לומר לי אם יהיה שיבוץ חדש? ואחרי השיבוץ מתי אני אספיק להכיר את הגננת? זה אבסורד מכל הכיוונים. ההורים חסרי אונים".

חברת מועצת העיר מהאופוזיציה, הדר לביא, מסרה בתגובה: "עוד קו נחצה בהתנהלות העיריה בסוגיית גני הילדים בעיר. אנחנו נותנים את השיבוצים אחרונים, בפער, מכל הארץ. הזלזול בהתנהלות מול ההורים ומול הצוותים הפדגוגיים אינו סביר. בתקופה כזאת של אי ודאות ההתנהלות הקלוקלת הזאת מוסיפה לחץ ודאגות במקום להפיג אותם. מצפה מראש העיר לקחת אחריות ולפעול".

מוועד הורי גני הילדים נמסר: "אנו מברכים על שיתוף הפעולה הפורה בינינו לבין העירייה בכל הנוגע לעשייה עצמה למען ילדי העיר והוריהם. ועד הגנים היה שותף באופן מלא ובשקיפות מירבית לתהליכים והשיפורים במיוחד במהלך השלב השני של הרישום לשנת הלימודים הבאה. לצד זאת, לא ידענו על הדחייה הנוספת של מועד פרסום השיבוצים, ואנו מצרים על ההודעה המאוחרת להורים אודותיה".

מעיריית כפר סבא נמסר: "מועד פרסום השיבוצים נדחה השנה עקב הדחייה בפתיחת שלב ב' במהלך הגל הראשון של נגיף הקורונה, בתיאום עם הנהגת ההורים ולבקשתם, ובהמשך החלטת הממשלה על הקדמת קייטנות הקיץ. השיבוצים לגני הילדים העירוניים יפורסמו באתר העירוני ביום שלישי, 28.07.2020, החל מהשעה 12:00".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר