סיור הורים בנוגע לפיילוט אבטחת אשכולות גנים צילום פרטי

"כל אדם זר יכול להיכנס" | סערה סביב כוונת העירייה לשנות את האבטחה באשכולות גנים

פיילוט אשכולות הגנים, במסגרתו יוחלפו המאבטחים בסיורים, מעורר חששות בקרב הורים רבים. העירייה: "גיבוש הפיילוט נסמך על הניסיון המקצועי באגף הביטחון ולאחר שנבדקה עמדת המשטרה". סדבון: "בניגוד לנטען לא המלצתי על כך". הנהגת ההורים: "לא יידעו אותנו"

פורסם בתאריך: 24.2.21 08:00

החלטת העירייה לבצע פיילוט שינוי אבטחה באשכולות גנים מעוררת סערה גדולה. הורים רבים מתנגדים נמרצות למהלך, וטוענים שהוא יפחית משמעותית את רמת האבטחה. חבר המועצה יוסי סדבון אומר שבניגוד לטענת העירייה לא המליץ על כך כאשר הכין תוכנית אבטחה יחד עם ועדה ציבורית בראשה עמד (זה היה ב-2010). בהנהגת ההורים העירונית מבהירים שלא שותפו במהלך ולא יודעו על כך.

כפי שפרסמנו אתמול, נציגים של הורי אשכולות הגנים, ועד הורי הגנים וכן מנהל אגף הביטחון בעיריית כפר סבא שי זייד והאחראי על מוסדות חינוך וקב"ט הגנים, קיימו ביום שני סיור באשכולות גני הילדים, בהם אמור להתחיל פיילוט בנושא השמירה ובמסגרתו לא יוצבו יותר מאבטחים בכניסות, כאשר הם יוחלפו על ידי סיורים שיעברו בין הגנים. הסיור התקיים באשכול צבעוני, פקאן ותאנה; אשכול חסידה, ברבור, אנפה, אנקור ואשל; ואשכול כינור, חצוצרה, לחן ומנגינה. זאת לאור התנגדות ההורים למהלך ולמאבק נגד הסרת המאבטחים בו פתחו ההורים. "לאחר פרסום דבר הפיילוט הורים רבים הביעו התנגדות ובעיקר חשש מהמהלך של העירייה לביטול השמירה בגני הילדים", אומר דניאל טרנסלטאור, ממובילי המחאה. הוא ציין כי ביום חמישי האחרון התקיימה שיחות זום עם נציגי העירייה ובמהלכה הוצג הפיילוט, ולאור חששות ההורים, הוחלט על קיום הסיור. בנוסף, נפתחה קבוצת וואטסאפ של הורים שנקראת 'נלחמים על השער שלנו', בה חברים מאות הורים. המטרה שלנו היא לצרף את כלל הורי האשכולות בהם יש מאבטחים".

קיראו גם:

פיילוט שמירה במספר אשכולות גנים: בלי מאבטחים בכניסות, עם סיורים מוגברים

טרנסלטאור מציין שבסיור שהתקיים בשני, הוצג בפניהם הפיילוט החדש: "נאמר לנו שהפיילוט יתחיל לאחר חופשת פסח. הבעייתיות בו היא שאין גורם חיצוני שיבדוק האם הוא הצליח או נכשל, מאחר והבדיקה תעשה על ידי אגף הביטחון של העירייה. בנוסף, להבנתנו, חלק מתקציב המאבטחים לשנת 2021 בוטל ובמהלך הסיור נאמר לנו על ידי שי מנהל אגף האבטחה, שבעתיד גם בבתי הספר תבוטל השמירה".

פיילוט אבטחת אשכולות גנים, שלט מחאה של ההורים

שרון טל גרוס, אמא לשני ילדים בגנים וממובילות המחאה, מוסיפה: "עד היום האשכולות בהם הייתה שמירה הוחרגו, ראשית מהסיבה שהיו בהם למעלה מ-100 ילדים ושנית ממורכבות המבנה. יש מתחמים בהם הגנים הם בשתי קומות עם כניסה אחת והשומר מפקח מי נכנס ומי יוצא. בעיקר בימים כאלה של הקורונה, כשההורים לא נכנסים לגן, לא מכירים אחד את השני זה חשוב משום שבקלות כל אדם זר יכול להיכנס למתחם כשהשער נפתח".
מה הדרישה שלכם?
"להשאיר את המאבטחים שנותנים ביטחון ולבטיחות. המאבטחים משמשים כיום כקו התרעה ובפיילוט מפילים זאת על נשות הצוות. במהלך הסיור עלו שאלות רבות שלא קיבלנו עליהן תשובות וביניהן למשל, לבעיה הגדולה בשעות הבוקר והצהריים, שאז כמות גדולה עוברת בשער, אין בקרה ואין הרתעה ולא ניתן לצפות שנשות הצוות יוודאו מי נכנס ומי יוצא בזמן שהן אמורות להיות עסוקות עם הילדים. יש חשש גדול אצל ההורים שמספיק שילד יעזוב את הגן ואף אחד לא יראה או שפדופיל ייכנס למתחם, זה חשש שמדיר שינה מעינינו. אם הם רוצים לשפר ולהוסיף בשמחה, אבל חובה מאבטח בכניסה".
מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא מובילה בימים אלה פיילוט לשדרוג אבטחת הגנים, בשלושה אשכולות גנים, המתבסס על המלצת הוועדה בראשות ניצב בדימוס יוסי סדבון להכנת תוכנית אב עירונית לביטחון. הועדה המליצה כבר בשנת 2010 על שינוי שיטת אבטחת הגנים ומעבר מאבטחה נייחת לאבטחה מדלגת. תהליך גיבוש הפיילוט נסמך על הניסיון המקצועי המצטבר באגף הביטחון ולאחר שנבדקה עמדת והמלצת משטרת ישראל כגוף המנחה. כחלק מהתהליך, נבחנו מודלים מצליחים דומים ברחבי הארץ. הצוות המקצועי שיתף לאורך כל הדרך את ההורים בהליך, הן במסגרת פגישות מקדימות, הן במפגש מקוון והן במפגש שנערך היום (אתמול) בסמוך לאשכולות הגנים, בו ענינו לשאלות שעלו בקרב ההורים. הפיילוט, שיחל לאחר חופשת הפסח, יכלול מספר תרגילים המדמים תרחישים שונים. תוצאות הפיילוט יוצגו להורים ולאחר דיון ושיתוף נחליט לגבי המשכו. ברצוננו להדגיש, כי בניגוד לדיס אינפורמציה המופצת ברשת, תקציב האבטחה העירוני נותן מענה מלא לכל הצרכים המקצועיים עליהם ממליץ אגף הביטחון העירוני. אנו נמשיך לפעול בשיתוף ההורים ובשקיפות מלאה על מנת לבחון את הפיילוט".

חבר המועצה יוסי סדבון אמר: "בשנת 2010 מוניתי לעמוד בראש ועדה ציבורית לאבטחת גני ילדים ובתי ספר, הוועדה פעלה שנה וחצי כתבה דו"ח מקיף ובו המלצות שנשלחו לחברי מועצת העיר 10 ימים לפני שהוצגו במועצת העיר ולאחר דיון במועצה אושרו כל ההמלצות פה אחד. ההמלצות כללו הורדת השמירה מגנים עירוניים בודדים ושינוי תפיסת הביטחון שכללה: גידור, שער אלקטרומגנטי, בקרת כניסה על ידי מצלמה, מערכת אזעקה אלחוטית, הקמת מוקד ביטחון וסיירת תגובה לקריאות, המלצות הוועדה שיפרו את מצב הביטחון וחסכו לעירייה כ–4 מיליון שקלים בשנה. הוועדה מצאה לנכון והמליצה להשאיר את השמירה על אשכולות הגנים (3 גנים ומעלה). נקבע שומר על כל אשכול עקב ריבוי הילדים והחשש הביטחוני הקיים לצערנו גם היום. קראתי על פיילוט שעושה העירייה לבטל את השומרים באשכולות גנים ולהחליפם באבטחה ניידת ובאמצעים אחרים, כל שינוי שכזה הינו בסמכות הרשות העירונית לאחר קבלת אישור משטרת ישראל שהיא הגוף המנחה מכוח החלטת ממשלה. יש חובה להגיש את התוכנית לאישור הגורמים הממונים על הנושא. מבדיקה שערכתי היום (שלישי) במדור אבטחה במטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים תכנית כזו טרם הוצגה וכמובן שטרם אושרה. ראוי לקיים דיון ציבורי לפני תחילת הביצוע ולהבין מדוע נדרש השינוי, בכמה שומרים מדובר ומה היא תוספת הביטחון המתקבלת עקב השינוי. אני סבור שיש להעלות נושא זה לדיון במועצת העיר לאחר ביצוע עבודה מכינה וניתוח כל האפשרויות העומדות בפנינו. יש צורך בקיום פעילות הסברה לציבור לפני לקבלת החלטות הנוגעות לביטחון ילדינו".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית יובל קדוש, אמר: "אנו שומעים את חששות ההורים ביחס לתוכנית האבטחה החדשה בגני הילדים. אין לי צל של ספק שעיריית כפר סבא פועלת לטובת בטחון ילדי העיר. חברי ועד הגנים פועלים במסירות ובהתנדבות למען ההורים וגם אם נעשו טעויות בנושא השיתוף הרי ודאי שזה לא נעשה בכוונה או בזדון ותוך התחשבות בהיבטי כוח האדם המועסק. לצערי, עקב אי הבנה כל נושא בחינת הפיילוט נעשה ללא תיאום עם ועד הגנים וללא ידוע הנהגת ההורים העירונית. בתיאום עם יו"ר ועד הגנים פניתי לראש העיר וביקשנו לעצור את כל נושא הפיילוט לבחינה מחודשת שתכלול בתוכה נציגות הורים בראשותי, יחד עם חברי צוות הביטחון של ההנהגה ונציגי ועד הגנים. כולי תקווה שראש העיר יקשיב לרחשי ליבם של ההורים בכדי שנוכל יחד לבחון את הדברים בצורה שקולה ומיטבית עבור כולם".

מהי עמדתכם לגבי הפיילוט?

"אנחנו מתנגדים לפיילוט, בטח כאשר זה נעשה באופן חד צדדי. החלטות כאלו צריכות להתקבל ביחד עם הנהגת ההורים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר