גן ילדים צילום אילוסטרציה pixabay

"חוסר תיפקוד" | שלושה גני ילדים לא נפתחו בכפר סבא בימי שישי האחרונים

עשרות הורים מתלוננים על גן שלא נפתח ביום שישי ושואלים: "איך העירייה מרשה לעצמה להגיע למצב כזה?". העירייה: "משקיעים את מירב המאמצים והמשאבים כדי לגייס כוח אדם"

פורסם בתאריך: 28.11.21 15:59

בשני ימי שישי האחרונים לא נפתחו שלושה גני ילדים בכפר סבא, גן עירית, גן סייפן וגן גורים. זאת בגלל בעיות כוח אדם. מדובר בהמשך לתופעה קיימת, כאשר גם בחודש אוקטובר נסגרו מספר גנים בימי שישי ובמספר מקרים הגננות הוחלפו בסייעות. בעיריית כפר סבא מודים כי מדובר במצוקת כוח אדם של צוותים חינוכיים, ואומרים כי רק בחודש שעבר, החליף אגף החינוך 140 גננות, כאשר מידי יום נאלצה העירייה לדאוג לחלופה של 25-30 סייעות. ההורים מנגד דורשים פתרונות מעשיים ומיידיים למצב. ועד הגנים העירוני מבין את מצוקת העירייה, אך טוען כי מצב זה לא יכול להימשך ומצפה מהעירייה לעשות יותר בגיוס כוח אדם.

דנה, שבתה לומדת בגן עירית, מספרת: "הבת שלי נשארה בבית בשישי שעבר. הגננת המחליפה הודיעה בחמישי שהיא לא מגיעה ולא נמצאה מחליפה. ב-23:00 בלילה הודיעו שהגן לא ייפתח. אנחנו ההורים בגן כעסנו ופתחנו קריאה במוקד העירוני, כך ענו לנו: "לצערנו הרב וחרף מאמצים רבים שעשינו על מנת לאפשר את פתיחת גן הילדים מחר, יום שישי 19.11, גן עירית לא יפעל מחר, וזאת עקב מחסור באיש/אשת צוות בגן – שלא נמצא לו/ה מחליף. אנו פועלים כל העת ובכל המישורים, על מנת לגייס כוח אדם נוסף ובמטרה למנוע סגירת גנים".

בנוסף, ההורים הכעוסים שיתפו את תחושותיהם ברשת: "אמרתם חוק חינוך חובה? ככה נראה משרד החינוך ומחלקת החינוך בכפר סבא – אוזלת יד וחוסר תפקוד טוטאלי! פשוט בושה!.. אגף החינוך של כפ"ס בדיחה מהלכת … ביזיון … חוצפה, איך העירייה מרשה לעצמה להגיע למצב כזה?"

הנהגת הורי הגנים בתגובה: "המצוקה הקשה של כוח האדם במערכת החינוך משתקפת גם בכפר סבא. בשני ימי שישי האחרונים נסגרו שלושה גנים, וגם קודם לכך גנים בעיר לא נפתחו, בעיקר בימי שישי, לרוב עקב היעדרויות של גננות. הנהגת הורי הגנים העירונית סבורה כי מצב זה לא יכול להימשך ומצפה מהעירייה לעשות יותר כדי לגייס סייעות, כפי שנאמר בפגישותינו המשותפות הרבות. יחד עם זאת, ידוע לנו כי בחודש אוקטובר בלבד העירייה נאלצה להחליף גננות בסייעות כ-140(!) פעם, ועל כך תודתנו לעירייה. מצב זה בו העירייה צריכה לחפות על המדינה הינו בלתי נסבל. יותר מכך, סייעת, נפלאה ככל שתהיה, היא לא גננת. ילדינו נפגעים פדגוגית בכל פעם בה הגן נפתח עם סייעת במקום גננת. המדינה צריכה למצוא פתרון למחסור החמור בגננות מחליפות. אנו מצפים ממשרד החינוך להתייחס בכבוד וברגישות רבה יותר לילדים ולילדות שלנו – על ידי התייחסות בכבוד רב יותר לעבודת הסייעות ושיפור המעטפת שלהן כגון שכר, תנאים נלווים, השתלמויות וכיוצא בזה, ובכך לשמר את הטובות ולמשוך נוספות".

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא מתמודדת, כמו יתר הרשויות ברחבי הארץ, עם מצוקת כח אדם חריפה בתחום הסייעות והגננות בגני הילדים. מחסור זה מוביל לצערנו לאי יציבות מבחינת צוותי החינוך ולעיתים רחוקות אף לסגירת גנים. אגף החינוך מגייס את מירב המאמצים והמשאבים על מנת לגייס כוח אדם נוסף ובמטרה למנוע סגירת גנים – כולל עבודה אינטנסיבית עד השעות הקטנות של הלילה. כמו כן, לאחרונה פורסם כי משרד החינוך מקדם את הצעת ראש העיר רפי סער, להגדרת מקצוע הסייעת גם כעבודה מועדפת, וזאת כחלק מצורך בפתרון כולל למשבר הקיים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אמא

    אוי אוי אוח נאלצתם לוותר על הבית קפה ביום שישי?!!!! אוייש עוד כמה שעות עם הילד גמרו אתכם?!!! הורים פאתט מי שולח בכלל את הילד בשישי? כל השבוע רואים את הילדים שעתיים ומשכיבים לישון.קצת רצון לזמן איתם יעשה אתכם הורים טובים יותר כאלה שמכירים את הילד שלהם.

  2. חני

    אז מה ההורים רוצים? שיוציאו אנשים מהבתים שיעבדו בגנים כמו חמורים וכל היום ינקו וירוויחו 29 שקל לשעה? כבר יעדיפו להיות מט"ביות שעות גמישות, ועל ניקיון מקבלות כפול. ועוד אין שום הערכה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר