הדמיית בית הספר החדש בירוקה הצפוניתאסף לרמן אדריכלים

בית ספר יסודי חדש בירוקה? מסתבר שאין צפי למועד הפתיחה

חרף הודעת עיריית כפר סבא כי ייפתח בית ספר יסודי חדש בשכונה ב-2022, טרם החלו עבודות בשטח. יו"ר ועד השכונה: "נורות האזהרה נדלקו כבר לפני מספר חודשים". העירייה: משרד החינוך טרם אישר את התקציב

פורסם בתאריך: 2.12.21 14:05

תושבי השכונה הירוקה 80 מצפים בכיליון עיניים לבית הספר היסודי החדש. זאת בהתאם להודעת העירייה ממאי השנה, כי בית הספר יוקם במהלך 2022. העירייה כינו זאת אז "חלק ממהפכת חינוך בעיר", אבל שבעה חודשים חלפו מאז ההודעה החגיגית, והקמת בית הספר נראית רחוקה מתמיד. עבודות לא נראות בשטח, ובית הספר החדש, שמוגדר כבי"ס צומח, מונה השנה בסך הכל 3 כיתות א' הלומדות במבנים של גני ילדים. חברת המועצה ד"ר אסנת ספורטה יזמה שאילתה שעלתה בישיבת המועצה אמש (ד'), אליה הצטרפו יתר חברי המועצה מטעם האופוזיציה, במסגרתה ביקשו לדעת: "היכן צפויים ללמוד תלמידי בית הספר הצומח החדש בשנת הלימודים הבאה וכיצד בכוונת העירייה להיערך לקליטת תלמידים נוספים לבית-הספר בשנתיים הקרובות?". תשובת עירייה: " על אף שעיריית כפר סבא הגישה את כלל האישורים הנדרשים, טרם נתקבלה הרשאה ממשלתית". משרד החינוך הגיב, כי "התקציב יידון בוועדה אשר תתכנס בקרוב".

כזכור, כך הודיעה עיריית כפ"ס במאי השנה: "לאור כמות הילדים ההולכת וגדלה בשכונה הירוקה, ייפתח בשנת 2022 בית ספר יסודי חמישי והוא ימוקם בשכונה 80. משרד החינוך הכיר, לפנים משורת הדין, כבר השנה, בצורך לפתוח את ביה"ס ובימים אלו מוגשות תכניות בנייה ותקציב".

חברת המועצה ומחזיקת תיק השכונות, עדי לוי סקופ, אמרה: "משרד החינוך הוא הגורם המוסמך לאשר ולתקצב מוסדות חינוך. על אף שהעירייה הגישה את כל האישורים הנדרשים, טרם נתקבלה הרשאת משרד החינוך. בחודש ינואר צפויה להתקיים ועדה נוספת ובהתאם להחלטותיה תתקבלנה ההחלטות בעירייה. בכל אופן, ההחלטות היכן ילמדו תלמידי בית הספר יתקבלו בשיתוף הנהלת בית הספר והנהגת ההורים".

בהנהגת ההורים של בית הספר הצומח 80 אמרו בעניין: "אנחנו מכירים את הבעיה עם הקמת המתחם החדש לבית החינוך. אנחנו רוצים להאמין שהעירייה תתחייב בפנינו להספיק ולבנות את בית החינוך עד לתחילת הלימודים בספטמבר 2022, גם אם זה אומר הגדלת תקציב הבנייה או כל דבר אחר שיביא לתוצאה הרצויה. ל- 75 התלמידים שיש כיום יש להוסיף כ- 100 ילדים חדשים שיעלו לכיתה א' בבית החינוך ומצפים לקבל מתקנים ומקום ראוי ללמוד בו, כפי שכל תלמיד בישראל מצפה לקבל. חשוב לציין, שאנחנו נמצאים בשיח קבוע ופתוח מול אגף החינוך ובמחשבה על פתרונות חלופיים, שאנחנו מקווים שלא נצטרך, ומקווים שביחד, כאשר רק טובת הילדים מונחת לפנינו, נוכל למצוא פתרון ראוי וטוב שאינו מוגבל מבחינת תקציב ושכולל מתקנים מתאימים וסביבת למידה טובה".

יו"ר ההנהגה העירונית, יובל קדוש, אמר: "שוב אנו מוצאים את עצמנו מחפשים פתרונות יצירתיים, בכדי לאפשר לכ-100 ילדים לעלות לכיתה א'. אנחנו מבינים שיש בעיה של בנייה בכל הארץ, זה לא חדש לאף אחד, גם לעיריית כפר סבא, שידעה את זה כשהתחייבו להורים שבית הספר יהיה מוכן בזמן. אמנם יש שיח ושיתוף פעולה בין הנהגת ההורים, ההורים והעירייה לגבי פתרונות, אבל חינוך לא יכול להתנהל ולהתקיים עם פתרונות יצירתיים וכיבוי שריפות".

פסימיות לגבי הנושא הביעה השבוע לאה מנסור, יו"ר ועד שכונת 80, שאמרה: "לא סביר שזה יקרה ב-2022, מאחר וטרם עלו על הקרקע. להבנתי, משרד החינוך טרם אישר הקצאת כיתות חדשות. ביקשתי כבר לפני מספר שבועות הערכות לחלופות עבור השנה הבאה. בקשתי היחידה מול העירייה במצב בעייתי זה היא שקיפות מלאה מול הנהגת ההורים ובחינת חלופות הגיוניות וראויות בהקדם האפשרי. כמובן, תמיד אפשר לייחל לנס ושמבנה חדש יקום בזמן. ברור שכוועד שכונתי שצופה על המגרש הריק בזטלר (המגרש המיועד לבנייה, ג.ג) ועוקב אחרי אירועים חשובים ברחבי השכונה, נורות האזהרה נדלקו לפני מספר חודשים ובהתאם – פנינו לעירייה לתשובות והערכת מצב. ככל שהתקדם הזמן, והדחפורים לא עלו על השטח – הבנו שיש בעיה. חשוב להיות הוגנים – העירייה לא הסתירה דבר. הם אמרו שהם ממתינים לאישורים ממשרד החינוך. אני מצפה שהרשות תיערך מראש למצב "חסר" ותהפוך כל אבן בשיתוף הנהגת ההורים למציאת חלופה עד להקמת המבנה. להבנתי, החלו בבחינת חלופות".

מעיריית כפר סבא נמסר: "הגורם המוסמך לאשר ולתקצב בינוי מוסדות חיוך הינו כידוע משרד החינוך. על אף שעיריית כפר סבא הגישה את כלל האישורים הנדרשים, טרם נתקבלה הרשאה ממשלתית. על פי משרד החינוך, במהלך חודש ינואר תתקיים ועדה נוספת, ובהתאם לתשובות הוועדה תתקבלנה החלטות בעירייה בשיתוף הנהלת בית הספר והנהגת ההורים לרבות".

ממשרד החינוך נמסר: "המשרד הכיר בצורך להקמת בית הספר והרשות קיבלה את האישורים הנדרשים. אישור תקציבי יידון בוועדה אשר תתכנס בקרוב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר