ילדים אלרגיים בגן מיתר, בתמונה מימין לשמאל: מילה, ליבי ו-מיה צילום באדיבות ההורים

אין סייעת רפואית מחליפה לילדים אלרגיים. ההורים: "אנחנו חווים אטימות"

בגן מיתר בשכונה הירוקה לומדים שלושה ילדים עם אלרגיות מסכנות חיים. אחת האימהות טוענת: "בעירייה אמרו לי, אם את חוששת, אל תשלחי אותה לגן". העירייה: "יש מצוקת כוח אדם חריפה"

פורסם בתאריך: 8.12.21 12:29

שלושה הורים משכונת כפר סבא הירוקה להם ילדים בני 6 עם אלרגיה מסכנת חיים בגן מיתר, התבשרו כי למשך שבוע לא תגיע סייעת רפואית מחליפה לגן, במקום הסייעת הקבועה שהודיעה לפני כחודש על יציאה לחופשה. ההורים זועמים על כך שלא נמצאה חלופה, ולא בפעם הראשונה, ומציינים כי הסייעת עשויה להיעדר גם בעתיד מסיבות שאינן תלויות בה או בשל חופשה. אחת האימהות מציינת גם כי כשפנתה לעירייה לקבל תשובות, נאמר לה לטענתה 'אם את חוששת – אל תשלחי את הילד לגן'. עוד נאמר לה, כי המנהלת האחראית במחלקת הסייעות הרפואיות בחופש ותחזור למחרת, אך למרות שחלפו מספר ימים, היא לא זכתה לשיחה ממנה. בעיריית כפר סבא אמרו: "לנוכח המחסור החמור בסייעות וגננות, אין מאגר של ממלאות מקום למשלבות או סייעות רפואיות בעיתות של היעדרויות".

שלי , אמא לליבי בן ה-6 עם אלרגיה מסכנת חיים, מספרת: "לבן שלי אסור להיחשף לחלבה, טחינה, שומשום וחומוס. אצל שתי הבנות האחרות עם אלרגיה זה ברמה שאם מישהו אכל שוקולד נוטלה בבית ואפילו ולא שטף ידיים, אחת הבנות עלולה להיחנק, כי קנה הנשימה מתנפח. הסייעת הרפואית הקבועה בודקת תמיד את כל הכריכים מהבית אם אין שומשום או ממרחים שאסור להם. ההורים מבינים את המצב אבל לפעמים שוכחים, זה בסדר והגיוני שקורה מידי פעםֿ, אבל עכשיו אין מי שיבדוק, כי אין סייעת, למרות שבעירייה התחייבו למצוא ואין להם מה להגיד לי. בינתיים אני מקבלת הודעות מסייעות ומשלבות, שלא משלמים להן מספיק כסף להגיע. הסייעת הקבועה אמורה לחזור רק בשבוע הבא, ולפני חודש עדכנה שהיא תהיה בחופשה. ב-5.12 היא יצאה לחופש למשך שבוע ובאותו יום הובטח שתגיע להחליף אותה סייעת רפואית מחליפה. אף אחת לא הגיעה וגם לא תגיע, עד שהסייעת הרפואית שלנו תחזור מהחופשה".

הילה, אמא של מיה, מתארת: "התקשרתי לקבל תשובות מהמחלקה של הסייעות הרפואיות, אמרו לי שהמנהלת בחופש ותגיע למחרת, אבל אף אחד לא חזר אליי. שאלתי: מי לוקח על זה אחריות? נאמר לי: 'זה יכול לחכות יום אחד. אם את לא רואה לנכון, את לא מרגישה נוח ואת חוששת לשלוח אותה לגן אם אין לה סייעת רפואית – אל תשלחי אותה'. איזו תשובה זו? זה כבר שלוש שנים ככה, שאם הסייעת הרפואית לא מגיעה אז אין מחליפה. הילדה שלי אלרגית לכל סוגי האגוזים והיא עלולה לקבל התקף רק מהריח. זו אלרגיה מסכנת חיים. ההרגשה שלי היא שהעירייה מסירה מעצמה אחריות. אני מרגישה כאילו אני שולחת את הבת שלי לשדה קוצים כשאין סייעת והיא ללא השגחה".

את חיה במתח מתמיד במקרה שהסייעת הקבועה לא נמצאת ואין סייעת מחליפה?

"הפחד שהבת שלי יכולה להיכנס להתקף בכל רגע נתון לא נותן לי שנייה של נחת, במקרה של פספוס האלרגן שנכנס לגן. כשהסייעת הרפואית נמצאת, היא בודקת ומקפידה ויושבת ליד מיה מילה וליבי, צמודה אליהם באוכל ומוודאת מקרוב שהם אוכלים את האוכל שהבאנו לה מהבית. פספוס של שנייה, כשהיא לא נמצאת בגן – יכול לגרום לאסון".

 

שלי שיתפה ברשת פוסט מרגש עם פנייה ישירה לראש העיר: "רפי סער, אני כותבת כבר עם דמעות בעיניים. אני רק יכולה להניח שלא לך ולא לעוד הרבה ממחלקת גנים או מחלקת סייעות אין ילדים אלרגים ברמה מסכנת חיים, כי האטימות שאנו חווים בכל פעם מחדש, רק מראה כמה אין אכפתיות, ואני רוצה להאמין, שאולי אם הייתם מבינים מה זה על בשרכם לגדל ילד אלרגי, היה לכם אכפת "קצת" יותר. כבר ויתרנו על חובתכם שיהיה לכם מספיק אכפת כאנשי עירייה ושירות הציבור כנבחרים (שזה עצוב לכשעצמו). כי איך אפשר לזלזל בכך שהובטחה סייעת רפואית מחליפה לילדנו שלא הגיעה. שלנו בחופשה, ועדכנה מזמן את מחלקת סייעות ואותנו שלא תגיע. תשובתכם הבלתי תיאמן והידועה כבר מראש: "מתנצלים, יש מחסור". אתם יודעים מה זו אלרגיה מסכנת חיים? אתם יודעים שחובתכם לדאוג לחיי ילדינו כשהם בגן שאנו משלמים עליו, על החופשות הללו? זה מביך, מעציב, מקומם שמאירים את העירייה בסגול לסולידריות ל'יום המוגבלויות', אבל כשיש מוגבלות מסכנת חיים העירייה מגיבה ב-"מתנצלים פשוט אין סייעות, תסתדרו". מצפים לפתרון מיידי, כי באמת כבר נגמרו לנו המילים".

תהילה, אמא של מילה, סיפרה: "יש תחושות קשות, אין עם מי לדבר. יש אכזבה קשה מהעירייה עם כל הסיסמאות שהם מפרסמים. כל פעם שהסייעת שלנו מחסירה, אני בתחושת אופטימיות שאולי הפעם העירייה באמת תשלח מחליפה אבל זה לא קורה. האלרגיות מסכנות חיים. טעות אחת קטנה עלולה לעלות לנו בחיים. אם הסייעת שלנו מחסירה אז היא מודיעה שבועות מראש לעירייה. התחושה שבצד השני זה לא מעניין. אנחנו ההורים נמצאים תמיד בחוסר שקט: כל פריחה קטנה, כאב בטן, שיעול, אתה כבר מריץ את הסרט איך אני מזריק? וכשהילדה בגן אתה משאיר את הדבר היקר לך מכל בידיים של נשות הגן".

מעיריית כפר סבא נמסר: "כידוע מתמודדת עיריית כפר סבא כמו כל יתר הרשויות ברחבי הארץ עם מחסור חמור בסייעות וגננות. על רקע מצוקת כוח האדם החריפה, נאבקים צוותי אגף החינוך לאפשר המשך שגרת לימודים תקינה ומיטיבה עבור כלל ילדי הגנים והוריהם בעיר – כך גם בגן מיתר. לנוכח מציאות מורכבת זו, אין מאגר של ממלאות מקום למשלבות או סייעות רפואיות בעתות של היעדרויות. על פי הנחיות משרד החינוך, בעת היעדרות של סייעת רפואית (עד 30 יום), מנהלת הגן היא האחראית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. סייעת

    נורא ועצוב! שיתחילו לשלם כל סיעת בכבוד לא כמו סמרטוט. שהעייריה תקח החריאות לשלם כל סעית בכבוד. אף אחד לא רוצה להתפרנס בדרך הכי מושפל ובלי יכולת לשלם כל החשבונות והאוכל וגם תרופות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר