עידו קנפר צילום פרטי

"בעלי החיים תמיד היו שם בשבילו, קיבלו אותו כמו שהוא"

עידו קנפר בן ה-14 מתמודד עם לקות בוויסות החושי-תחושתי ונעזר בחיות. עתה הוא מסייע כשגריר, יחד עם אימו בקמפיין מימון המונים של עמותת 'רעננה וכפר סבא אוהבות חיות

פורסם בתאריך: 22.12.21 09:05

עמותת כפר סבא ורעננה אוהבות חיות יוצאת בקמפיין מימון המונים ראשון מסוגו באמצעות "השגרירים" של העמותה. 'עושים מהפכות עם חיות' הם קוראים למבצע. שבוע מתחילת הקמפיין גויסו קרוב ל-60 אלף שקלים מתוך יעד של 150 אלף שקלים, על ידי 88 שגרירים בסך הכל. 313 איש תרמו עד כה.
העמותה, שקיימת מאז 2004, רשמה לא מעט הישגים לאורך השנים כגון שילוב אוכלוסיות מיוחדות, מנגנון אימוץ מדויק, מציאת בתי אומנה רבים לכלבים וחתולים ועוד. כעת, הם נתקלים בקשיי הישרדות בהיעדר שבתות אימוץ, שהיו דבר שבשגרה, מחסור באימוצים ועוד. בעמותה מייחלים כי עם התרומות מהקמפיין הנוכחי יורחבו ימי האימוץ, יגויסו מתנדבים חדשים, תורחב תוכנית השיקום לכלבים ותוקם חתולייה חדשה במרכז קהילתי הוליסטי ראשון מסוגו בארץ.

עידו וענת קנפר צילום פרטי

אחת השגרירות הוותיקות של העמותה היא ענת קנפר מכפר סבא, שמתנדבת בה כבר 13 שנה. בנה עידו בן ה-14, תלמיד חטיבת אלון בעיר, שגריר בעצמו, מקפיד גם הוא להתנדב, אם בשבתות אימוץ או בהאכלת חתולים בפינות האכלה בעמותה. עידו מתמודד עם דיספרקסיה רב תחומית, לקות בוויסות החושי-תחושתי, המשפיעה על כל תחומי החיים.

עידו קנפר

אימו ענת מספרת: "עידו מאוד גמיש ורגיש למגע, מגיל אפס שמתי לב שהוא מחפש כל הזמן דברים למשש ולגעת. זה התחיל עם כלבת הגולדן המדהימה שהייתה לנו פה בבית שהייתה ״כלבת תרפיה״ לעבודה שלי והמשיך לכל בעלי החיים שהייתי מביאה הביתה מפינת החי שניהלתי בבית ספר יונתן בנתניה. עידו רכב שנים עם סוסים ושמתי לב שחתולים מאוד עוזרים לו להירגע ולהתרכז. בעלי החיים תמיד היו שם בשבילו, קיבלו אותו כמו שהוא, מעולם לא שפטו או השפילו אותו, ידעו בדיוק שמי שעומד מולם הוא בעל לב רגיש ואוהב".

 

 

קנפר מספרת על מצב העמותה: "היא על סף קריסה. הקורונה כמו חיסלה אותה, אין שבתות אימוץ, אין אימוצים או תרומות והטיפוליה מפוצצת. ב-13 שנים שאנחנו גרים פה זו, השנה הראשונה שאין ביכולת העמותה לעזור עם גורים שמגיעים או כלבים. זו פעם ראשונה שהעמותה יצאה למבצע גיוס עצמי".

וגם עידו שגריר של העמותה. 
"בעיקרון שנינו שגרירים פה בבית, אבל עידו הוא המוביל, כי קיום העמותה בהחלט משפיע על חייו. הוא ממש מתרגש שאנשים משתפים פעולה ותורמים".

רונית רמז, יו"ר העמותה לשעבר, וכיום חברת עמותה שעושה בה לילות כימים אומרת: "הסכנה היא לכלבים ולחתולים, שללא משאבים לא נוכל לקלוט, להגיש להם טיפול רפואי, לשקם ולמצוא להם בתים. גם פעולות כמו חינוך, סיוע למאכילים, הדרכות, בניית פינות האכלה מסודרות ועוד עולות כסף. העמותה תמיד הסתמכה על תרומות, שהרי המדינה מעולם לא הכניסה את היד לכיס למען בעלי החיים. השנה האחרונה, עם הירידה הדרמטית באימוצים, יצרה פער, שכן אחזקת הכלבים והחתולים עולה כסף, וללא הכסף שנתרם בעת האימוץ, והתחלופה עם בע"ח חדשים לשיקום, החוסר מורגש מתמיד, ופוגע בסיכוי להציל עוד".

על ענת ועידו יש לה רק מילים טובות להגיד: "ענת אישה מיוחדת ומופלאה. מגדלת שני בנים שספגו אהבה וחמלה מיום לידתם. עידו נער עם רמת מודעות וחוכמה בלתי רגילה, והמון כריזמה ויכולת הובלה. אני מאד מקווה שנוכל לעשות בשיתוף איתו פרויקטים חינוכיים כבר בשנה זו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר