גן ילדים, אילוסטרציה, tifonimages depositphotos.com

שוברים שיאים שליליים: שישה גני חינוך מיוחד לא נפתחו ביום שישי

עשרות ילדים ומאות הורים נאלצו להישאר בבית. ארבעה מתוך הגנים הם גנים לילדים המצוים על הספקטרום האוטיסטי. ועד הורי הגנים העירוני: "נחצה קו אדום". העירייה: "משקיעים משאבים אדירים"

פורסם בתאריך: 16.1.22 12:03

בוקר יוצא דופן בחומרתו היה ביום שישי האחרון בגני החינוך המיוחד בכפר סבא. שישה גנים, מתוכם ארבעה גני תקשורת לילדים על הספקטרום האוטיסטי ועוד שני גנים עיכוב התפתחותי לא נפתחו, כך שמאות הורים לילדים האלה נאלצו להישאר בבתיהם יחד עם ילדיהם. בנוסף, לטענת ועד הגנים העירוני, עיריית כפר סבא ביטלה את המדיניות הנהוגה עד היום – להשתמש בצוותים מחוסנים של גנים בבידוד אשר נבדקו ויצאו שליליים. בוועד הגנים אמרו כי מדובר בקו אדום שנחצה. בעירייה אומרים כי למרות התחלואה המתפרצת, נעשים מאמצים רבים לגייס סייעות לחינוך המיוחד.

מעיין קשי, שהייתה אחראית בעבר על צוות גני החינוך המיוחד בכפר סבא בוועד הורי הגנים העירוני, אמרה: "זה בוקר עצוב מאוד עבורי ואני לא מסוגלת לשתוק. נחצה גבול אדום בעיר שלנו. גני תקשורת מיועדים לילדים עם אוטיזם, כל שינוי בשגרת החיים מרסק, השגרה עבורם היא ערך עליון. מעולם לא קרה דבר כזה בכפר סבא. בעבר ידעו לנתב סייעות לגני החינוך המיוחד לפני כל גן אחר, כי הכירו בחשיבות הבלתי ניתנת לערעור שגנים אלה הם הראשונים בתור מפאת מצבם הרגשי והנפשי והצורך בשגרה עבורם. ליבי יוצא להורים עם הילדים המיוחדים".

 

מוועד הורי הגנים העירוני נמסר: "יש חיסורים רבים של הצוותים בגנים מזה זמן רב וברור שהתקופה האחרונה של השתוללות המגפה מקשה אף יותר. יחד עם זאת, נראה שבסוף השבוע האחרון נחצה קו אדום, כאשר העירייה לא פתחה שישה גני חינוך מיוחד, בהם 4 גנים תקשורתיים (גנים טיפוליים לילדים על הספקטרום האוטיסטי) ו-2 גני עיכוב התפתחותי. סגירת גנים אלה הגיעה אחרי תקופה ארוכה שבה יש מחסור קבוע בצוותים דווקא בגני החינוך המיוחד. כך למשל, אין סייעת שנייה שהובטחה לגני תקשורת, בעיקר בגנים בהם משובצים 9 ילדים, מה שמצריך אישור מיוחד כי זה מעל לתקן (5-8). חשוב להבין, שנשות הצוות בגנים אלו עושות עבודה נפלאה, אך קורסות תחת הנטל. כמו כן, השגרה חשובה לילדים אלו יותר מהרגיל, עד כדי כך שאפילו בכל תקופות הסגרים, הגנים הללו נשארו פתוחים. הבנו בסוף השבוע שיש שינוי מדיניות בעירייה ולפיו הוחלט שלא להשתמש בצוותים מחוסנים של גנים בבידוד אשר נבדקו ויצאו שליליים. זוהי שאלה שנויה במחלוקת ולכן, פרסמנו סקר להורים כדי לברר מה דעתם בנושא זה וכך נוכל לקבל החלטה מושכלת יותר. בכל מקרה ובכל מתווה שיוחלט, עמדתנו היא שגני החינוך המיוחד צריכים להיות הראשונים שדואגים להם".

מעיריית כפר סבא נמסר: "העירייה רואה לנגד עיניה בראש ובראשונה את טובת ילדי העיר, ותלמידי החינוך המיוחד בפרט, ולכן אגף החינוך פועל להבטיח שהם לא ייפגעו. אגף החינוך משקיע מידי יום משאבים אדירים על מנת למצוא סייעות מחליפות חרף התפרצות נגיף האומיקרון ואי הגעה של עשרות סייעות וגננות לעבודה מידי יום. בתקופה הנוכחית בה הקורונה מתפשטת בכלל הארץ כל סייעות מילוי המקום משובצות לעבודה מידי יום, ותמיד ניתנת עדיפות לגני החינוך המיוחד, ועדיין יש מחסור יומי של מאות סייעות בכול הערים בארץ. זאת בנוסף למחסור יומי של עשרות גננות, שאין להן מילוי מקום על ידי משרד החינוך, מה שלעיתים מאלץ להוציא סייעות שניות מגנים כדי להשלים צוות בגנים אחרים. חשוב לציין שלא כל סייעת מחליפה מתאימה לשיבוץ בגן חינוך מיוחד עקב רגישויות ברורות, והעירייה עושה מאמצים רבים לגייס סייעות לחינוך המיוחד, לרבות קמפיינים ומתן תמריץ כספי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר