תמר שטרנברג, זוכת תחרות כתיבה ארצית

הסופרת הצעירה: תמר בת ה-8 זכתה בתחרות כתיבת סיפורים ארצית

כשתמר שטרנברג גילתה שלתחרות הוגשו יותר מעשרת אלפים סיפורים היא לא הייתה אופטימית. "הופתעתי", היא אומרת, "כיף לזכות בתחרות. עכשיו הסיפור יתפרסם בספר ועוד ילדים יוכלו לקרוא אותו"

פורסם בתאריך: 2.6.22 08:33

תמר שטרנברג בת השמונה, תלמידת כיתה ג' 4 מבית ספר אוסישקין בכפר סבא, זכתה לאחרונה בתחרות הכתיבה הארצית לילדים ע"ש ריקה ברקוביץ' ז"ל, המנוהלת על ידי הסופר אלירן דיין. תמר היא אחת מבין 74 זוכות וזוכים מכל רחבי הארץ והיחידה מכפר סבא. הסיפור שזיכה אותה בפרס נקרא "שלושה בידודים והדבקה", שעוסק בחרם בכיתה.

אביה של תמר, אורי, סיפר מדוע בחרה במוטיב הזה לספרה: "הנושא החברתי זה משהו שמתעסקים בו רבות בגיל הזה. תמר, באופן אירוני, לקחה את הרעיון של בידוד בתקופת הקורונה ודימתה אותו לחרם, ואת ההדבקה כמו הפתרון". עוד הוא מתאר, כי חרף גילה הצעיר, תמר כותבת עוד מהיותה בת 6. "אפשר להגיד שהיא התאהבה ברעיון הכתיבה. היא תמיד אומרת שהיא רוצה להיות סופרת. אני מעריך שצפוי גם טקס רשמי, אך טרם פורסם המועד".

כיצד תמר קיבלה את הבשורה על הזכייה?
"היא מאוד התרגשה. כשפרסמו באתר התחרות שיש מעל 10 אלף סיפורים היא עשתה חישוב והבינה שהסיכוי שלה לזכות מאוד נמוך, גם כי זו גם פעם ראשונה שהיא משתתפת וגם היא נחשבה מבין הצעירים, כי זה מכיתה ג' עד ו'".

אביה של הזוכה הטרייה התלוצץ והוסיף, כי כעת בתו מחכה להזמנה מראש העיר: "לפני שנה או שנתיים רפי סער ראש העיר הזמין את הזוכה אליו ללשכה, אז תמר מחכה להזמנה", אמר.

תמר סיפרה על ההפתעה שבזכייה: "כששלחתי את הסיפור לתחרות חשבתי שהסיפור הוא טוב ומאוד יצירתי, אבל כשגיליתי שהמון ילדים כתבו סיפורים לתחרות לא תיארתי לעצמי שאני אנצח. כשמנהל התחרות התקשר להודיע שזכיתי, הופתעתי ושמחתי מאוד. אני מאושרת, כי זה כיף לזכות בתחרות. וגם בגלל שהסיפור יתפרסם בספר ועוד ילדים יוכלו לקרוא אותו. עדיין לא החלטתי אם אני ארצה להיות סופרת כשאהיה גדולה, אבל בינתיים אני כותבת סיפורים בשביל הכיף".

 

שמות הזוכים פורסמו באחרונה. באתר תחרות הכתיבה הארצית פורסם: "בשעה טובה ומוצלחת, אנו גאים ונרגשים להציג את פרחי הספרות, זוכות וזוכי תחרות הכתיבה הארצית של ילדי ישראל על שם ריקה ברקוביץ' המתקיימת זו השנה ה-18. בתחרות השתתפו תלמידי כיתות ג'-ו' מבתי ספר יסודיים מכל רחבי הארץ, מכל המגזרים, העדות והדתות. המשיכו לעודד את הילדים לכתיבה, לקריאה ולפיתוח הדמיון. זה בראש ובראשונה הישג לילדים, שהחליטו לא רק לבהות מול המסכים, אלא גם לעצור לרגע, לחשוב, לדמיין, לכתוב משהו מקורי שיביע את עצמם ולהשתתף בתחרות. לילדים, אלה שזכו וגם אלה שלא, מגיעה התודה והכבוד ואני מעריך כל אחד ואחת מהם על כך מעומק לבי ואני באופן אישי קראתי את כל השירים והסיפורים שנשלחו אלינו. המשיכו לכתוב!"

בתחרות הכתיבה הארצית לילדים נבחרים מספר זוכים כמניין שנות המדינה. בעבר נוהלה התחרות על ידי הסופרת והמשוררת ריקה ברקוביץ' שייסדה אותה לזכר הוריה ואחיה, וכיום התחרות קרויה על שמה. מטרת התחרות היא לעודד כתיבה וקריאה עברית, לחזק את אהבת המילה הכתובה, הלשון והספרות העברית, לפתח יצירתיות ודמיון ויכולות ביטוי בכתב ובעל פה כעזרה בכל תחומי החיים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר