תיכון גלילי בכפר סבא, באדיבות העירייה
תיכון גלילי בכפר סבא, באדיבות העירייה

בעקבות תגובות סוערות: בוטל ביקור פורום משפחות שכולות בגלילי. בית הספר: האירוע נדחה

פורום משפחות שכולות הוא ארגון משותף ליהודים ופלשתינאים. בעקבות פניות של ארגון בצלמו וסגן ראש העירייה בוטל ביקור שנועד להיום בתיכון. בצלמו: "נדאג שהאירוע לא יתקיים גם בהמשך"

פורסם בתאריך: 6.11.22 13:32

סערה בתיכון גלילי בכפר סבא: אירוע של פורום משפחות שכולות, שהיה אמור להתקיים היום (ראשון) בתיכון גלילי בכפר סבא בוטל בעקבות לחצים של סגן ראש העירייה, אורן כהן, ארגון "בצלמו", הורים ותלמידים.

ביום שישי הביע את התנגדותו לאירוע סגן ראש העירייה אורן כהן. כהן שיתף מכתב ששיגר שי גליק, מנכ"ל ארגון "בצלמו" (זכויות אדם ברוח יהודית) ליעל מטלון, מנהלת תיכון גלילי, ובו דרש לבטל את אירוע פורום משפחות שכולות שהיה אמור להתקיים היום בתיכון. פורום משפחות שכולות הוא ארגון משותף ליהודים ופלשתינאים שאיבדו בן או בת משפחה כתוצאה מהסכסוך ארוך השנים.

גליק כתב: "נדהמנו לשמוע שבכוונתך לזמן לבית הספר ביום ראשון הקרוב את הארגון הקיצוני "פורום משפחות שכולות" … הפורום הנ"ל ירצה בפני תלמידי הבית ספר לפני הגיוס שלהם לצה"ל. במקום להביא מרצים שיעודדו את הנוער הנפלא והאיכותי של באר שבע להתגייס לצה"ל ליחידות מובחרות ולהגיע הכי גבוה שרק אפשר לא עשיתם זאת. ההיפך הגמור: בחרתם להביא את הארגון הקיצוני … אמנם חברי הפורום שבים ואומרים שוב ושוב: "אין חברי פורום פלסטינים שהינם בני משפחה של מחבלים"  …  מבדיקה שנעשתה בעבר עולה ששוב ושוב הפורום קורא לצה"ל בשם אחד בלבד, צבא הכיבוש לישראל …  מדובר בשיבוש האמת, תמיכה בשקר וקבלת הנרטיב שאין הבדל בין מחבל שרוצח תינוקת לבין חייל שמחסל מחבל".

גליק סיים את פנייתו למנהלת התיכון: "הגיע הזמן להגיד את זה בקול ברור. חייל שמחסל מחבל עושה דבר חשוב מאין כמוהו, הוא מציל חיים, לעומת זאת מחבל שרוצח נשים תינוקות וילדים הוא פושע מלחמה נאלח שאין כמוהו …".

לבקשה של גליק הצטרפה גם כאמור דרישתו של אורן כהן, סגן ראש העירייה, שפנה לראש העירייה ודרש לבטל את קיום האירוע.

ביום שישי, מספר שעות לאחר פנייה זו, שיגרה מנהלת התיכון מכתב להורי התלמידים ובו הודיעה על ביטול האירוע. בפתח מכתבה הסבירה מטלון את חשיבות קיום האירוע מבחינתה: "ביום ראשון הקרוב יחול יום הזיכרון לרצח יצחק רבין ז"ל. כמו בכל שנה, ביום זה ובימים שסביבו אנו מקדישים שיעורים רבים לשיח על מורשת רבין, על חשיבות הדיאלוג ועל חשיבות ההדברות בפתרון בעיות וסכסוכים. אחת הפעילויות בשכבת י"ב מזה שנים רבות היא מפגש עם פורום משפחות שכולות- ארגון משותף ליהודים ופלשתינאים שאיבדו בן או בת משפחה כתוצאה מהסכסוך ארוך השנים ובחרו בדיאלוג במקום בנקמה. המפגשים הם הזדמנות מיוחדת לשמוע את הסיפור של שני הצדדים, להתמודד עם דעות שונות ולתרגל סובלנות והקשבה".

 

 

מטלון הדגישה: "חשוב לציין כי בניגוד למה שפורסם ולשמועות שהופצו, לא מדובר בבני משפחות מחבלים ואנו בודקים את זהות הנכנסים מתוך חובה לשמור על שלום תלמידי וצוות ביה"ס. מדי שנה אנו עורכים פעילות הכנה לצוות ולתלמידי י"ב וכמובן שעורכים עיבוד לאחר המפגש. ההשתתפות במפגשים הנה בחירה ותלמידים שבוחרים שלא להיכנס יכולים להשתתף במעגל שיח אחר".

מטלון, שציינה כי האירוע נדחה, ציינה כי קיבלה את ברכת הדרך מהנהגת ההורים של בית הספר לקיום האירוע, אך הסבירה מדוע החליטה לבטל אותו: "לצערי, השנה הופצו ברשתות עובדות שקריות לגבי זהות המשפחות שמגיעות, דבר שגרם להתלהטות ולסערת רגשות הן ברשתות והן בקרב קהילת גלילי כולה. סערה שניזונה מאנשים מבחוץ שדאגו להלהיט את הרוחות. היום הסתובבתי במסדרונות ביה"ס, שוחחתי עם תלמידים בבודדת ובקבוצות, נכנסתי לחלק מהכיתות והגעתי למסקנה שבתנאים אלה לא נכון לקיים את המפגש ביום ראשון הקרוב וחשוב להרחיב ולקיים מעגלי שיח בנושא, לשמוע את כל הקולות, לתרגל הקשבה ולקיים את המפגשים במסגרת שבוע דמוקרטיה בו יינתן דגש על תרבות השיח וההקשבה וכן על מגוון הדעות והקולות. הפעילות תתקיים עוד החודש במסגרת חודש חשוון בו אנו נמצאים ועוסקים בבית החינוך שלנו בנושא "שפה מעצבת מציאות".

שי גליק אמר בעקבות הודעת המנהלת: "מדובר בניצחון לזכויות האדם. נפעל להעברת חוק שיאסור על ארגון זה להיכנס לבתי ספר. אני מברך על ביטול האירוע ובטוחני שהאירוע לא רק לא יתקיים מחר אלא לא יתקיים בכלל. חוזר מנכ"ל משרד החינוך אוסר להביא לבתי ספר ארגונים שפוגעים במדינת ישראל וחיילי צה"ל וארגון זה בוודאי עונה על שני אלו. בכוונתנו לפעול מול שר החינוך החדש שהוא יאכוף את התקנה הזו ולא נצטרך לפעול כל פעם מחדש לביטול הדבר".

מפורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני נמסר בתגובה: "מי שמשמיצים את המפגשים של תלמידי תיכון עם נציגי פורום המשפחות השכולות, וקוראים לביטולם, הם אנשים שמעולם לא פגשו אותנו ולא ניסו להקשיב לנו. מי שהשתתף במפגש עם ההורים, האחים או הילדים שאיבדו את יקיריהם בסכסוך, הבין מהר מאוד שהשקרים שמופצים עלינו רחוקים מהמציאות. אנו לא משפחות מחבלים אלא משפחות שכולות, ישראליות ופלסטיניות, המתנגדות בכל תוקף לטרור, להסתה ולאלימות משני הצדדים. אנו לא מעודדים את בני הנוער לא לשרת בצבא או לא להגן על המולדת. המפגשים נערכים לנוער ישראלי וגם לנוער פלסטיני וההתנגדות שעולה בשני הצדדים לקראת המפגש מתפוגגת לאחר המפגש ומתחלפת ברצון לדעת ולהכיר יותר את הצד השני. כל מטרתנו היא להנכיח את הכאב, הזהה לחלוטין, שמרגישים מי שאיבדו את הקרובים אליהם ביותר ונאלצים לשאת את האובדן לשארית חייהם. אלו האנשים שיעשו הכל למנוע מכולנו גורל דומה ושכול נוסף, ויתמכו בכל ניסיון להגיע להסכם שלום שיבטיח ביטחון לכולם. אם מקובל עלינו לתת לבני הנוער את האחריות לאחוז ברובה, מן הסתם ראוי שנאפשר להם גם את החופש לשמוע דעות שונות, סיפורי חיים שונים, ולחשוב ולקבל החלטות בשביל עצמם".

חבר מועצת העיר, עילאי הרסגור-הנדין, אמר: "נחרדתי לקרוא את דברי ההסתה והאיומים שהופנו כלפי מנהלת גלילי לגבי מפגש שמתקיים כבר תשע שנים עם ארגון שקיבל את אישור משרד החינוך. בניגוד לשקרים, מדובר במפגש עם אנשים שאיבדו את יקיריהם בסכסוך ורוצים להפסיק את מעגל הדמים. כפר סבא היא עיר חופשית וסובלנית ונגן עליה בחירוף נפש. נמשיך את החינוך לשלום, נחבק את משפחות חללי צה"ל החברים בפורום המשפחות השכולות ונגנה את כל חורשי הרעה והמסיתים, שאפילו עושים זאת בלי בושה ביום השנה לרצח רבין".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גנאדי

    כל הכבוד לבצלמו שביטלו את פורום משפחות המחבלים. לא רוצים שארגון שיש בו משפחות מחבלים ישטוף את הראש של הילדים שלנו.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר