רפי סער(צילום דוברות העירייה), חיים ברוידא (צילום גיא סידי), משה פדלון (צילום עזרא לוי)
רפי סער(צילום דוברות העירייה), חיים ברוידא (צילום גיא סידי), משה פדלון (צילום עזרא לוי)

המחאה נגד ח"כ אבי מעוז | חזית אחידה של ראשי הרשויות בשרון: "לא נאפשר כפיה והדרה"

ראשי העיריות של רעננה, הרצליה וכפר סבא הבהירו את עמדותיהם בעקבות הסמכויות שהוענקו לח"כ אבי מעוז בהסכם הקואליציוני. סער: "בכפר סבא לא הייתה ולא תהיה כפייה מכל סוג שהיא"

פורסם בתאריך: 4.12.22 14:03

ההתנגדות למינויו של ח"כ אבי מעוז תופסת תאוצה: עשרות ראשי רשויות, מנהלי בתי ספר מכל הארץ, אנשי חינוך, נציגי ועדי הורים והורים רבים הביעו בסוף השבוע התנגדות עזה לכך שח"כ אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם, יקבל לידיו את האחריות על התכנים החיצוניים וקידום שותפויות במשרד החינוך, כך על פי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד למפלגת נעם, והודיעו כי לא ישתפו פעולה עם המדיניות שלו. זאת נוכח עמדות שהביע בעבר.

ההתנגדות צצה לאור דעותיו השנויות במחלוקת של מעוז בעיקר בכל הקשור לקהילת הלהט"ב ולעובדה שהוא מייצג מנדט בודד בכנסת. בערוץ 12 פורסם ביום שישי כי במפלגת הליכוד הודו בטעות במתן הסמכויות המורחבות למעוז בנושא כה רגיש במערכת החינוך. ההתנגדות לא פוסחת כמובן גם על הרשויות בשרון, כאן הביעו כל ראשי הרשויות עמדה חד משמעית בנושא, והבהירו כי לא יקבלו התערבות של מעוז בתכני החינוך החיצוניים בבתי הספר ולא ישתפו פעולה עם המדיניות של מעוז.

חבר הכנסת אבי מעוז , אלדד, ויקישיתוף, CC BY-SA 3.0

חבר הכנסת אבי מעוז , אלדד, ויקישיתוף, CC BY-SA 3.0

רפי סער, ראש עיריית כפר סבא, אמר: ״מערכת החינוך המצוינת בכפר סבא תישאר תמיד עצמאית ומגוונת, ותתחשב בראש ובראשונה בצרכים הפדגוגיים, בצוותי ההוראה וברצון ההורים, בכל מוסד חינוכי בעיר לפי אופיו, ללא כל קשר לאיזו ממשלה תכהן בישראל. בכפר סבא לא הייתה ולא תהיה כפייה מכל סוג שהיא. התכנים מבחוץ יהיו רק כאלה שאנחנו, אגף החינוך העירוני, המורים וההורים מסכימים כולנו עליהם. כל בית ספר לפי אופיו הייחודי. יש לנו מערכת חינוך משובחת, שמקדשת את הדמוקרטיה, הפלורליזם והסבלנות, לכל אדם באשר הוא אדם. כך היה וכך יישאר. כפר סבא יש רק אחת".

בהודעה שהוציא אגף החינוך העירוני בכפר סבא, צוין: "התכנים אשר ייכנסו למוסדות החינוך יאושרו ע"י אגף החינוך, מנהלי מוסדות החינוך וההורים, וזאת בהתאם לזהות הייחודית של המוסד". עוד נכתב: "אגף החינוך והמנהיגות החינוכית העירונית פועלים בשותפות הדוקה לקידום מערכת חינוך מצוינת, שוויונית וליברלית. מערכת החינוך תמשיך לקדם את זהותם הייחודית של מוסדות החינוך בעיר, וזאת מתוך הקשבה לצוותי החינוך, התלמידים והוריהם. אנו נמשיך להוביל ערכים של הכלה, הקשבה, ליברליות וסבלנות. אנו נמשיך ונעודד שיח פתוח, קבלת האחר ויצירת מרחב בטוח לכל תלמיד ותלמידה. אגף החינוך ימשיך לתקצב תוכניות ייחודיות ברוח ערכי הדמוקרטיה אליהם אנו מחנכים את ילדינו".

משה פדלון, ראש עיריית הרצליה, אמר בנושא: "הרצליה היא עיר שווה לכולם. נמשיך להיות עיר הדוגלת בערכים של סובלנות, אהבת האדם וכבוד הדדי. סגן השר המיועד מעוז, ברצוני לעדכן אותך שבעיר שלנו – במערכות החינוך, במוסדות הציבור בארגונים החברתיים והקהילתיים – לא תהיה הדרה של שום מגזר ושל אף אדם. אני אישית אפעל לכך שבבתי הספר שלנו, בכיתות, בגני הילדים ובתנועות הנוער – החינוך של ילדינו ימשיך להיות חינוך לפלורליזם, לערכים ולאהבת הארץ. ומי שינסה לפגוע בדרכנו זאת – יגלה שבעיר איתנה כמו שלנו לא מכבים כל כך בקלות את האור".

 

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, אמר: "אם למישהו היה ספק, אז אין ספק. זו עמדתי הנחרצת: במידה ושעות החינוך בנושא הקהילה הגאה ייפגעו, עיריית רעננה תעביר את אותן שעות ואותם תכנים מתקציבה. כאבא גאה לילד גאה מהקהילה, אני האחרון שנדרש לפרשנות בנושא החינוך הערכי לסובלנות, שוויון זכויות והכלה. רעננה משמשת מודל לסבלנות וסובלנות. ואיש לא יפר את האיזונים הללו ברעננה שלנו".

במקביל הוציאה יו"ר האופוזיציה וראש סיעת מרצ ברעננה, רונית וינטראוב, הצעה דחופה לסדר בדיוק בנושא זה וביקשה כי מועצת העיר תקבל החלטה המגינה "על מערכת החינוך של רעננה, עצמאות הצוות החינוכי ודמותה הערכית והחופשית". וינטראוב ביקשה כי המועצה תחליט על ארבע הצעות בהקשר זה. הראשונה היא שהמועצה תתחייב "לתמוך במערכת החינוך בעיר ולאפשר למערך המקצועי להתנהל מתוך בחירה חופשית ועל פי הערכים המקובלים של שוויון, הומניזם ועוד". השנייה, לממן בכספי הרשות תכניות ברוח זו. השלישית, העירייה תצהיר כי "תגן על מערכת החינוך של העיר, מפני כל התערבות פוליטית חד צדדית". רביעית, "ראש העיר רעננה יודיע באופן מיידי, שהעיר רעננה תהיה חלק מהרשויות שלא ישתפו פעולה עם המערך החדש שיוקם במשרד ראש הממשלה. ראש העיר יצהיר שרעננה תתנגד לכל תכנית שיש בה שנאה, אפליה, פגיעה בקהילות ובערכים של חופש ושוויון".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר