שלטי עירייה על גדר בית ספר

העירייה אוסרת לתלות שלטי תעמולה על גדרות, אבל תולה בעצמה מודעות על גדרות בתי ספר

המתמודדים בבחירות המקומיות מתלוננים על איפה ואיפה. העירייה: "אין כל קשר בין הבאנרים לבין שלטי תעמולה"

פורסם בתאריך: 25.6.18 08:51

עיריית כפר סבא אוסרת על המתמודדים לראשות העיר ולמועצת העיר לתלות שלטים על גדרות חיצוניות של בתים, אך תולה בעצמה מודעות על פעילויות עירוניות על גדרות בתי ספר.

יעקב אמיר, בעל עמוד הפייסבוק "ביקורת בונה", צילם שלטים כאלה סמוך לבתי הספר רמז, גורדון, יצחק שדה וגולדה. "לא יכול להיות שתושב ישים שלט בחירות, או לצורך העניין כל שלט אחר, ומיד יגיע פקח וירשום לו דוח, בשעה שהרשות עצמה עושה ככל העולה על רוחה", הוא טוען, "אם תקרא את חוק העזר העירוני, מדברים שם על אסתטיקה – אסור לתלות שלטים במרחב הציבורי בצורה פרועה אלא רק במקומות המיועדים לשילוט. כמו שבבחירות הקודמות עשו מה שהם רוצים, כך זה קורה גם במשמרת של צביקה צרפתי. לא נראה לי לא סביר שזה יימשך כך".

המתמודד למועצת העיר, רחמים עדן, שגם פעילים שלו נקנסו על תליית שלטים, אמר: "רציתי לומר למנכ"ל שאני קונסטרוקטור, ומה שיקרה בסוף זה שהמתמודדים יבנו עמודים גבוהים בתוך החצרות כדי שיראו את השלטים שלהם. מצד אחד בדקתי את החוק ולעירייה מותר לפרסם איפה שהיא רוצה, מצד שני במילה אחת המנכ"ל יכול לאשר לכולם וזה יהיה בסדר. עובדה שבערים אחרות מאפשרים את זה ולא קונסים".

שלטי עירייה על גדר בית ספר

שלטי עירייה על גדר בית ספר

המתמודדת על ראשות העיר, מירית שקד-ברק, שפעיליה נקנסו לאחרונה כשתלו שלטים שלה, הוסיפה: "העירייה נוהגת איפה ואיפה בפרסומים שלה. כבר ראינו שבתוכנית המתאר היא הקטינה את גודל המודעות הנדרשות לפרסום להתנגדויות וכך היא גם היא נוהגת במערכת הבחירות. היא מנצלת את כוחה על פי חוק כדי למנוע התארגנות דמוקרטית בשעה שהעירייה ומנהיגיה מבליטים פרסומים שמבליטים את העשייה שלה".

 

המתמודד לראשות העיר, עו"ד יובל לוי: "ראש עיר צריך לדעת שעקרון השוויון, מה מותר ואסור על פי החוק, חל על כולם. חשוב שהוא ידע לאכוף את החוק קודם כל על פעולות הפרסום העירוניות כפי שמצופה במשטר תקין ומודרני. אנחנו מודים לעיריית כפר סבא על כל הפעולות שהיא עושה בשוטף, אבל לא מצפים לשלטים פיראטיים ולפחיתות כבוד כלפי הכללים המחייבים, לפחות לא מגוף שלטוני כמו העירייה".

שלטי עירייה על גדר בית ספר

שלטי עירייה על גדר בית ספר

המתמודד על ראשות העיר, יוסי סדבון: "נכון שעד שלושה חודשים לפני הבחירות החוק לא חל, אבל בכל אופן הם קבעו כללים וזה נראה כמו איפה ואיפה – דין אחד לעירייה ודין אחר לבחירות. ובכל זאת, מקובל עלי לא להציף את כל הגדרות בעיר לשילוט של כל המועמדים. אני מכבד את העניין הזה. זה שהם תיקנו את עניין האגרה ושאפשר לתלות על מרפסות זה בסדר מבחינתי, ובזה השגנו את מה שרצינו".

תגובת העירייה: "מדובר על באנרים, שמטרתם יידוע תושבי העיר בנוגע לאירועים עירוניים שמתקיימים לרווחתם ולהנאתם כגון אירועי ספורט ותרבות. באנרים אלה מפורסמים בשטחים ציבוריים ולתקופה מוגדרת ואין כל קשר בינם לבין שלטי תעמולה, שהמחוקק הגדיר כללים ברורים לתלייתם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר