יובל לוי במסיבת עיתונאים. צילום אריה אברמזון
יובל לוי. צילום אריה אברמזון

צפו בלוי תוקף את צרפתי: "הולך בדרכיו הקלוקלות של המנטור". צרפתי בתגובה: "לוי מנסה לייצר ספין"

במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר בכפר סבא, קרא לוי למשטרה לחשוף כי מתנהלת חקירה בפרשת רוטשילד 55

פורסם בתאריך: 24.10.18 14:37

המתמודד לראשות עיריית כפר סבא, חבר המועצה עו"ד יובל לוי, קיים הבוקר מסיבת עיתונאים בה התייחס לטענות ראש העיר צביקה צרפתי, לפיהן לוי טען לכאורה בבית המשפט שמתנהלת חקירת משטרה נגדו עצמו – במהלך הדיון בעתירה שהגיש האחרון לבית המשפט לעניינים מנהליים בפרשת רוטשילד 55, פרשה שנחשפה בצומת השרון בחודש יוני האחרון. לוי הכחיש את קיומה של כל חקירה נגדו, וקרא למשטרה לחשוף כי אין כזו המתנהלת נגדו ומנגד ישנה חקירה בפרשה המדוברת. לטענת לוי, "כולם צפו במראות ושמעו את קולות העבריינות לכאורה, במופע ההתנהלות המושחת שנקרא 'רוטשילד 55', מופע אימים", לדבריו. במסיבת העיתונאים השתתפו גם סגן ראש העיר בימי יצחק ולד, יואל קרול, ותת ניצב בדימוס דובי יונג. צפו בווידאו:

לוי אמר כי הבחירות הנוכחיות "הן בחירות של ניקוי אורוות יהודה בן חמו, והוצאת שאריות שלטון האימים המושחת, עם חבריו לדרך המבישה שהעלתה את העיר האהובה שלנו לכותרות הארציות, ולא מהסיבות הנכונות", כלשונו. לדבריו צרפתי "הולך בדרכיו הקלוקלות לכאורה של המנטור", והוסיף לגבי בהן חמו: "נכון, הוא עדיין רק נאשם. אלה אכן אותן דרכים פתלתלות שאין להן דבר עם רוח כפר סבא".

בנוסף התייחס לוי למספר 2 ברשימתו של רפי סער, סמנכ"ל העירייה לשעבר דני הרוש, וטען כי הוא "מעורב הוא עד הצוואר בפרשיה מזעזעת בה בכירי עירייה נהנו שנים מתלושי קניה שאמורים היו להגיע לידי נזקקים, אך הגיעו על פי האישום לידי ראש העיר הקודם ומקורביו".

בין השאר הזכיר לוי את השיחה שתומללה בצומת השרון בין הרוש לבין עוזר ראש העיר לשעבר, חזי ברזני, עד המדינה של בן חמו בה אומר לו ברזני: "גם אתה קיבלת דני".

"כל מי שמרגיש שהכובע שלו בוער צא מהעסק", קרא לוי, "ניסיתם והכל התהפך עליכם. אין תחליף ליושר ואמינות", סיכם.

לוי נשאל מדוע ביקש מבית המשפט שלא ייחשפו פרטים הקשורים לחקירה. "ביקשתי שלא ייחשפו פרטים שישבשו חקירה, מעולם לא אמרתי אחרת, זה שקר. יש תהליכים אחרים. הגשנו יותר מבקשה אחת או תלונה אחת והמידע יעלה ויצוף בזמן הנכון. התשובה היא שכל הפרטים נמצאים במשטרה והם יכולים לאשר. יותר מזה, עורכת הדין של העירייה, בתיה בראף, אמרה לפרוטוקול שהפרטים האלה יכולים לתת לי יתרון גדול כמתמודד. אלו המילים של יועצת משפטית לעירייה בלתי תלויה שעומדת מול שופט מחוזי".

לוי נשאל על ידי צומת השרון מתי הגיש את התלונה משטרה והשיב כי התלונה הוגשה סמוך לאירועים. "חברינו גיבורי העלילה ניסו לשבש מהלכים שפועלים נגדם", הוסיף.

באיזה אופן?

"באופן המקובל. הקשר שלי לשלטון החוק, לא חדש, קבוע ומטריד את מנוחתם, בצדק".

התלונה הוגשה לפני פרסום החשיפה בצומת השרון?

"התלונות הוגשו הרבה לפני".

אתם יודעים בוודאות שיש חקירה?

"אנחנו סומכים על רשויות החוק ויש לנו על מה לסמוך באמירות שלנו. הם ייקחו את זמן ויעשו את המהלכים שלהם. אלה הדברים שביקשתי למנוע מלשבש. ברור לנו שהמהלך הזה נועד מצדם לשבש את המהלכים המצויים נגדם".

אתה אומר מצד אחד שאתה לא יודע אם יש חקירה, ומצד שאני אומר שאתה עלול לשבש חקירה כשאתה לא יודע אם היא בכלל קיימת.

"יש לנו אסמכתאות ברורות שהדברים נמצאים בתהליך. אנחנו לא דוחקים את החוק, לא יכולים לדחוק אותו, ומעריכים שהחוק ייטחן את מערכות הצדק לאט".

תגובות:

צביקה צרפתי: "קשה לי לראות שמתמודד לראשות העיר מנסה לגנוב את דעת תושבי העיר ולהסיט את הדיון מהחקירה האמתית, שלפי בקשת העירייה לתיקון פרוטוקול בית המשפט והודעת העירייה, מתנהלת נגדו. אני חוזר ואומר לתושבי כפר סבא – הניסיון של לוי לעשות ספין ולספר כאילו מדובר בחקירה שהוא יזם על הבניין בשדרות רוטשילד 55 אינה נכונה, הוא מנסה להסתיר את העניין האמיתי – שלפי הבקשה לתיקון הפרוטוקול מתנהלת חקירה משטרתית נגדו. ההתנהלות של לוי מבישה וגורמת לכל תושב כפר סבאי לנוע באי נוחות. אין זה מתקבל על הדעת שאדם כזה, הנתון לחקירה משטרתית לכאורה על פי הודעת עורך דינו בבית המשפט, כפי שמשתמע מהבקשה לתיקון הפרוטוקול, יכול בכלל להיות מועמד בבחירות לראשות עיריית כפר סבא. בעניין הבניין ברוטשילד 55 אני רוצה להבהיר: הפרויקט אושר על ידי היועץ המשפטי של העירייה ועל ידי לא תאמינו מי – לא פחות ממספר 2 של מר יובל לוי – ממה שיינפיין, כן אותו יובל לוי שמנסה ליצור ספין כאילו הוא זה שביקש את החקירה. אני חוזר לעניין העקרוני ולא לספין של לוי – אני פונה אליך מר יובל לוי: אם אתה נמצא בחקירה משטרתית, פרט לציבור הבוחרים את הסיפור או שתסיר את מועמדותך עוד היום לטובת תושבי כפר סבא והעיר כולה".

במטה של רפי סער העבירו בשמו את התגובה הבאה: "לצערי הרב גורמים פליליים ועבריינים חדרו ללב העשייה המוניציפלית בכפר סבא. גם במערכת הבחירות הזו ישנה מעורבות של גורמים עבריינים, כאשר החשיפה של גורמים אלו הכניסה את יובל לוי ללחץ וטוב שכך. בשעות האחרונות הוסר צו איסור פרסום מחקירת משטרה חמורה המתנהלת בחשדות כבדים נגד יובל לוי. הניסיון של יובל לוי לנסות לשנות את סדר היום מהחשדות העמוקים בנוגע למועמדותו לא תועיל. אני גאה בחברי וחברות הרשימה שלי. בניסיון שלהם, ברקע שלהם ובמחויבות שלהם לעיר כפר סבא ותושביה. הניסיון לדיבה, הטלת דופי ולשון הרע באנשים שניקיון הכפיים שלהם הוכח מעל כל ספק הוא בזוי ונלוז".

תגובת ממה שיינפיין: "לפני ישיבת המועצה המדוברת התקיימה ישיבת קואליציה בה ישבו היועץ המשפטי, מנכ"ל העירייה, ראש העיר וגזבר העירייה עם עוד כחמישה חברים. כשעלה נושא רוטשילד 55 על ידי המנכ"ל נשאלו כל מיני שאלות. משום שהנושא עבר בוועדה המקומית ולאחר מכן הוועדה המחוזית החזירה אותו לאישור המועצה, שאלתי מה קורה במידה ואנחנו לא מאשרים. צביקה ענה שבמידה ולא נאשר אנחנו חשופים לתביעה של מיליונים. שאלתי כמה? והוא ענה שאי אפשר לדעת, אולי 3 או 4 מיליון ויכול להיות מצב של תביעות אישיות. עוד הוא הסביר שהוא מעדיף לא לשלם סכום כזה ולאשר את ההחכרה. עוד הבנו שהקבלן צריך לשלם כופר חניה כי חסרות חניות. אני דרשתי שבכופר החניה ובכסף שנחסוך, העירייה תוסיף חניות ציבוריות בחנייה הציבורית שמאחורי הבניין. הדברים גם מוקלטים בישיבת המועצה עצמה שם חזרתי עליהם. כיוון שאמרו שזה מה שיעשה, הצבעתי בעד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. סימה

    לא יעזור לכם . רפי סער נקי כפיים וכך גם דני הרוש
    כל הפחדנים והמלכלכים…תמשיכו לרעוד.

  2. David sela

    צרפתי עלוב נפש ומלא שלדים בארון סגן ראש עיר הינה משרת אמון וכסגנו של ראש עיר מואשם בגנבה לכאורה היית לצידו למעלה מ10 שנים וטענת בחקירות את טענת שלושת הקופים לא ראיתי לא ידעתי לא שמעתי תושבי כפר סבא טיפשים ?? ואתה מתיימר להיות ראש עיר ? מה אם סיפור העוקץ הגדול באגד בזמנך. מה אתה מסתיר צרפתי בנושא סבג ולחץ הקבלנים עליך לכאורה כמובן אולי הם מתורמים לקמפיין שלך כי לא מוסבר מהיכן מקורות המימון שלך וניהול הקמפיין בדלת האחורית של משרדך?? תתבייש צרפתי

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר