רפי סער. צילום ראובן קפונצקי
רפי סער. צילום ראובן קפונצקי

היום שאחרי: הרסגור ולביא לא שוללים כניסה לקואליציה של סער. וגם, פרשנות: למה יוסי סדבון הפסיד?

"סדבון והשותפים שלו כבר חלקו את השלל והציבור העניש אותו על זה", אומר גורם פוליטי בכפר סבא. הדר לביא: "מצפה מסער לחתור לקואליציה רחבה". הרסגור: "אשב עם הסיעה ונגבש מדיניות". ומה התרומה של איתן צנעני לניצחון של סער

פורסם בתאריך: 14.11.18 18:10

חצי יממה לאחר הניצחון של רפי סער בבחירות לראשות עיריית כפר סבא, תולים גורמים פוליטיים את הניצחון ב"התנהלותו הזהירה והמכבדת", כלשונם, של סער. "החבר'ה של סדבון אמרו מיד אחרי הסיבוב הראשון 'תראו מי תומך בסדבון' ואיך ש'סער לקח את שברי המנדטים'", מסביר גורם פוליטי, "אבל סער בחוכמתו ידע להעריך את כל אחד, לפנות ולבקש תמיכה, והוא לא ויתר על אף קול. הוא כיסה את כל העיר. בסופו של דבר הפער של 2,405 קולות הם בדיוק הקולות החדשים של מירית שקד ברק, עדי סקופ, יאיר אברהם ורחמים עדן – אותם רסיסי מנדטים שצחקו עליו בגללם. ההישג הזה לא היה פשוט, אבל הוא נותן תקווה. מבין שני המתמודדים רפי הוא המנוסה יותר, ולדעתי הוא יצליח להביא את העיר למקום טוב יותר".

"הדברים של סדבון על שכונת עלייה זה חטא היוהרה", אומר גורם פוליטי אחר, "זה שחתמו הסכמים ופשטו את עור הדוב עוד בטרם הוא ניצוד, זו טעות. סדבון, כדי לנצח, היה צריך לתמוך אידיאולוגית בציבורים ולא לחלק ג'ובים. מכיוון שסדבון והשותפים שלו כבר חלקו את השלל, הציבור העניש אותו על זה. אי אפשר לרתום את העגלה לפני הסוסים".

גם הפעולות של עו"ד איתן צנעני מסיעת תנופה להביא בוחרים אל הקלפי ביום הבחירות סייעה לסער. עד לרגע האחרון צנעני לא הצהיר במי יבחר אבל ביום שלישי, יום הבחירות, באחת בצהריים הוא שלח אלפי אסמסים לתומכיו בציבור המסורתי והרים טלפונים הקוראים להצביע לסער. הוא גם ארגן רכבים שיסיעו תושבי כפר סבא שנמצאו מחוץ לעיר בכל קצוות הארץ כדי שיגיעו להצביע. "ההצבעה בקלפיות שבהם תנופה חזקה הייתה גורפת עבור סער", אומר גורם פוליטי נוסף. "לקראת הערב נפוצה השמועה בקרב הציבור הדתי שסדבון מוביל ולכן כולם יצאו להצביע וזה גורם משמעותי בהכרעת הבחירות".

גורם נוסף אומר: "הקמפיין הפלגני של יוסי עלה לו ביוקר. דווקא מי שזה נסלח לו זה עילאי. לו, כסיעת לוויין וכמרצ, מותר לומר את הדעות האלה. הוא לא שינה את עורו. ראש עיר, לעומת זאת, לא יכול לדבר ככה. על עילאי נאמר שהוא הילד הסורר שקיבל הכי הרבה מנדטים, אבל הוא לדעתי יישב בקואליציה בסופו של דבר. הוא לא ליכלך, הוא אמנם עיצבן ציבורים – אבל יש לו לגיטימציה".

אין מצב שיוסי ורפי יושבים יחד באותה קואליציה?

"אני לא רואה את זה קורה. אבל תסריט אחר הוא שסדבון יפרוש ואז החבר'ה שלו ייכנסו עם רפי לקואליציה. ואז רפי יכול להשאיר את שניהם (את הרסגור-הנדין ולביא, א"א) באופוזיציה. השאלה אם סדבון ישאר כמו שהוא הבטיח או לא. יש כאלה שטוענים גם שממה שיינפיין עשוי לפרוש מהסיעה של יובל לוי ולהצטרף לרפי. להערכתי, ורפי יודע שהוא יכול לפעול כך, הוא צריך לא לנהל שום משא ומתן בחצי שנה הקרובה, מה שהחוק מאפשר".

מה זאת אומרת?

"ראש עיר יכול לתפקד שנה בלי קואליציה מרגע היבחרו. הוא יחכה בסבלנות, ייתן לרוחות להירגע, לתת לבריתות להתפרק, להמתין על הגדר או על היציע, ולראות מה הדינמיקות ואז להרכיב את הקואליציה בצורה שקטה".

בתוך כך, הגיבו להפסד השותפים של סדבון לקראת הסיבוב השני בבחירות – יו"ר מרצ עילאי הרסגור הנדין ויו"ר כפר סבא מתקדמת הדר לביא. "התוכנית שהבאנו ביחד עם יוסי סדבון ועם הדר לביא, כך סברתי ועודני סבור, היא התוכנית הטובה ביותר לעיר. לצערי, כוונות טובות לפעול למען ציבורים גדולים בעיר פורשו ככוונות לפגוע בציבורים אחרים, למרות שלא היה בהן שום דבר כזה. השסעים שהתגלו בעיר התגלו כגדולים מאוד, והאתגר שלנו בקדנציה הזאת יהיה לאחות אותם", אמר הרסגור הנדין.

מה דעתך על האמירה של סדבון שעלייה הכריעה את הבחירות?
"אני מעריך מאוד את יוסי והוא שותף יקר, דווקא לאמירה הזאת אני לא מסכים. שכונת עלייה הצביעה כמעט כאיש אחד עבור סער, זה נכון, אבל הערכנו בסבירות מאוד גבוהה שזה מה שיקרה שם. מה שהביא לתוצאות הבחירות הייתה דווקא ההצבעה של מרכז העיר. אם הפערים בהצבעה שם בין יוסי לרפי היו תמונת מראה לתוצאות בעלייה, יוסי היה מנצח – ולא כך היו הדברים. ראינו שתושבים רבים – גם במרכז העיר וגם בשכונות הירוקות וגם באזורים אחרים שלא נחשבים אזורים מסורתיים ודתיים – הצביעו עבור סער".

לאן פניך מועדות, תפנה לסער?
"אני כמובן אשוחח עם רפי ואני מתכוון לברך אותו על ניצחונו. אנחנו נמצאים בשעות שאחרי הבחירות ואני מתכוון לכנס את סיעת מרצ כדי לדון במצב שנוצר ולגבש מדיניות".

שותפה אחרת של סדבון, הדר לביא, אמרה לאחר ההפסד: "הערכנו שדבר כזה יקרה. אני בחרתי את הבחירה שלי כדי לעשות שינוי והערכתי שזו הדרך הכי טובה שאני יכולה לעשות. אבל מהתחלה זה היה אתגר. הציבור פה הכריע באחוזים מאוד קטנים. מה שחשוב שנזכור עכשיו שאנחנו עיר אחת, צריכים לעבוד על החיבור, והאיחוי ולהתחיל לרפא את העיר שלנו ולקדם אותה. אני מוצפת בטלפונים ובווטסאפים מהלילה ואני רוצה להודות לציבור על התמיכה והפרגון וזה לא מובן מאליו ומרגש".

את מאוכזבת שהחיבור עם סדבון לא צלח?
"אני ניצחתי. אני ישנה בלילה טוב. עשיתי את הבחירה הטובה בעיניי. זה שהצלחתי לקרב אנשים ולקבל תמיכה זה ניצחון ענק. העבודה הקשה מתחילה עכשיו. אני חברת מועצה בעיר ויש לי המון עבודה לעשות".

קואליציה או אופוזיציה?
"התקשרתי לראש העיר לברך אותו. אני מצפה ממנו לחתור לקואליציה רחבה ככל האפשר. זה תלוי בו".

אמש, לאורך כל הערב, יחד עם התומכים הרבים במטה של סער, נכחו גם רבים מהפוליטיקאים המקומיים, ביניהם מחזיק תיק התחבורה עמירם מילר, הפתעת הבחירות עדי לוי סקופ, יו"ר סניף הליכוד אורן כהן, חבר המועצה מסיעת תנופה אמיר קולמן, ויו"ר הסיעה איתן צנעני, יאיר אברהם, מירית שקד-ברק ושמעון פרץ מש"ס.

סקופ אמרה לאחר שהרוחות נרגעו: "אני גאה ונרגשת מבחירתו של רפי סער לראשות העיר, מנהיג מנוסה, מחבר ומלכד ובעל ההבנה, הלב והאנרגיות להוביל את העיר ולהצעיד אותה קדימה לדרך חדשה עם צוות מנוסה ותכנית עבודה חכמה, שוויונית וחדשנית. אני וכל חברי 'הרשימה שלנו' מצפים כבר לתחילת העבודה המשותפת שלנו במועצת העיר במסגרתה נקדם יחד את כל הנושאים בהם התחייבנו לטפל עבור תושבי השכונות הירוקות ועבור כל העיר הנפלאה שלנו".

אורן כהן אמר היום: "אני מבקש לברך את ראש העיר רפי סער. אין לי ספק שסער יידע לאחד את כפר סבא ולהתמודד עם האתגרים הנמצאים על השולחן. הקואליציה העירונית תישען קודם כל על בסיס ערכי ואיתן ושותפיו שכבר צעדו אתו – עדי סקופ, איתן צנעני ותנופה וכמובן אני והליכוד. חשוב שיצטרפו אלינו חברים נוספים שביחד נדע להצעיד את כפר סבא קדימה. רפי סער כראש עיר יוביל ואני כבר מייחל לעבודה המשותפת עם החברים".

גם מירית שקד-ברק הגיבה: "אנחנו שמחים מאוד על נצחונו של רפי סער, רפי הוא בהחלט המנהיג הנכון להוביל את העיר והציבור אמר את דברו. מערכת הבחירות בסיבוב השני הייתה סוערת ואני שמחה לגלות שהציבור בכפר סבא בחר בדרך של אחדות וסובלנות הדדית, יחד יוצאים כולנו היום לדרך חדשה. רפי הוכיח שהוא מנהיג אמתי כי הוא ידע כבר במערכת הבחירות לאחד את כל המגזרים, את השכונות ואת מרכז העיר, את הדתיים והחילונים, ובצניעות רבה פנה לכולם ולא זלזל באף קול".

עו"ד איתן צנעני אמר: "פעלננו למען בחירתו של רפי סער ואני שמח מאוד על נצחונו. אני מעריך שאנו נהיה שותפים משמעותיים בקואליציה שרפי יקים".

יאיר אברהם אמר: "אני מאושר, זה ניצחון של אדם שהתמיד בדרכו ובסופו של דבר אני הצטרפתי לציבור רחב שתמך והאמין בו. יחד עם זאת, מערכת הבחירות הזאת הותירה תחושה מאוד קשה ועכשיו יש משימה להרגיע את העיר, ולהחזיר אותה למרקם שהיא רגילה לחיות בו. אני מקווה שהגורם שהתסיס את המערכת הזאת ילמד לקח. אני חושב שהאמירה שלו על כך ששכונת עלייה ניצחה את הבחירות היא אמירה אומללה שלא הייתה צריכה להיאמר, הניצחון של רפי הוא לא רק בשכונות. אני ראיתי בעיקר במטה את הציבור הרחב על כל גווניו ולא רק דתיים חובשי כיפות. אני גאה בזה שהקולות שלנו עברו לרפי, המיומנות הפוליטית של לחבק אנשים ולחבר אותם ולא לזלזל באף אחד היא ראויה לציון וזו בדיוק הדרך בה רפי עבד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. שמעון כהן

    יום חדש הגיע ראש עיר חדש מנהיג משחמו ומעלה יודע להנהיג ביחד אים שותפו דני הרוש רפי סער עלה והצלח אנו כתושבים נעמוד לצידך ונתמוך ונעזור בכדיי שתנהיג את העיר בצורה הטובה ביותר אני סומך עלייך בלי כל הלקקנים שהספידו אותך אני ידעתי שתיבחר לראשות העיר כבר בשעה שמונה בערב לא הייתי צריך לחכות ל12 בלילה או לבוקר בכדיי לדעת היה לך צוות מנצח רפי יקירי ודני יקירי הצליחו בכל דרכים סומך אליכים בעניים עצומות שתעשו עבודה טובה למען העיר בהצלחה תושב העיר

  2. תושב כפר סבא

    כמה שטויות והתנשאות,
    העם הצביעה ברגליים נגד השינוי שסדבון והר-סגור רצו לבצע בעיר. שלא נדבר על הצביעות של סדבון שהחליף את עורו בדבריו בין הבחירות הראשונות והשניות!
    העם רוצה להשאיר את השקט שהיה עד היום ולא להפוך את כפר סבא לתל אביב, אנשים רגילים רוצים שקט בשבת! יום אחד בשבוע לנוח בלי רעש שיש בימי החול!
    הבעיה היא, שזה נבלה וזה טריפה, נראה מה ימים יגידו.

  3. תושבת כפר סבא

    גם כל הפצצות הטלפונים והsms מסדבון, יובל לוי והדר הרגו אותנו וזה מה שגרם לנו לצאת לבחור ברפי סער.

  4. שרון

    כפר סבא תהיה שקטה וחביבה גם אם תהיה פלורליסטית יותר ולא חליחה תתביית על סגירת העיר בשבת שהיא השבת של כולנו לא רק של מי שמאמין בסגירת העיר לבילוי והתניידות חופשית שמאםשרת למי שרוצה לבקר או להתארח או לבלות בעיר או מחוצה לו ואין בידו רכב פרטי… עיר שבה אפשר להתפלל ולהודות בדרכים מגוונות.. עיר שבה כל ילדה וילד יקבלו השכלה ותכנים לםי מה שהוריהם רוצים עבורם ולא יוכנסו עמותות וארגונים לא מקובלים על אותם הורים בביס מסויים.. עיר ללא הדרה של אזרחיות מכל גיל.. הפעלת תרבות בשבת כי ככה חלק מאיתנו נחים בשבת.. וכל אלה רק ביניני ההווי היהודי ישראלי שאני רוצה ומחיילת לעיר שלי

  5. רמי

    סדבון הפסיד בעיקר בגלל החיבור שעשה עם הר סגור והדר לוי.
    המסר שלו היה "כבר ניצחנו ואפשר לחלק ג'ובים" וזה פחות או יותר היה המסר בעקיפין של מי שחבר אליו.
    והמסר הזה בשילוב המסרים המפלגים שקבלנו לאורך כל היום בדמות סמסים שמופגעים באינטיליגנציה של כל אזרח, הביאו אותי לקום וללכת להצביע לסער למרות היותי חילוני גמור.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    סדבון הפסיד בזכות ההסכם עם הרסגור. בלי ההסכם הזה הוא היה היום ראש העיר.
    אנשים לא אוהבים ששנאה היא אג'נדה מנצחת. ולכן הם הצביעו נגדה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר