יועצי שינה בשרון. מאגר תמונות : Shutterstock
יועצי שינה בשרון. מאגר תמונות : Shutterstock

יועצי שינה מומלצים בשרון

רבים סובלים מבעיות שינה. נחירות, אף סתום והפסקות נשימה במהלך השינה. לכל אלה מוצעים פתרונות שיבטיחו לילה טוב ושינה עמוקה. מומחים ויועצי שינה מומלצים בשרון

פורסם בתאריך: 2.1.19 09:04

גלית פיין: טיפול בבעיות שינה בשיטת תטא הילינג

גלית פיין, מטפלת בשיטת תטא הילינג – מדיטציה בדמיון מודרך לטיפול בבעיות מנטליות, רגשיות ופיזיולוגיות ומתמחה בטיפול בבעיות שינה שמקורן בתת מודע.

בעיות שינה הן אחת הבעיות המטרידות אותנו, בכל שלב בהן הן קורות. מעבר לכך, בעיות שינה אינן מסתכמות רק בקושי להירדם, הן יכולות להתבטא בקושי להתעורר דווקא, או לחילופין: להתעורר פעמים רבות לאורך הלילה, הן יכולות לבוא לידי ביטוי בהליכה מתוך שינה, בהפסקות נשימה בשינה, בחלומות מטרידים, ובמגוון צורות נוספות. כך או כך, בעיות שינה גורמות לצרות צרורות, כשאדם עייף יום אחר יום, ולילה אחר לילה, החיים שלו הופכים בלתי נסבלים.

לשמחתנו, כיום ישנו מגוון רחב וכמעט בלתי נדלה של טיפולים לבעיות שינה: החל מתרופות כימיקליות, דרך טיפול נפשי ועד לטיפולים ברפואה משלימה. אחד הטיפולים האפקטיביים לבעיות שינה היא שיטת התטא הילינג (ThetaHealing) – טכניקה מדיטטיבית המתרחשת בזמן שהמטפל והמטופל  נמצאים במצב גלי המוח של תטא – מצב תודעתי בו גלי המוח נמתחים למצב רגוע כמו כשישנים, ושם מתחיל הטיפול.

גלית פיין מטפלת בשיטת תטא הילינג מזה ארבע שנים ומתמחה בתחום. היא למדה את השיטה בישראל ולאחר מכן בצעה הכשרת מורים לתטא הילינג אצל זו שהמציאה את השיטה – האמריקאית ויאנה סטייבל, אשר זכתה להכרה עולמית. גלית פיין מתמחה בטיפול בבעיות שינה בשיטת תטא הילינג, לצד ארסנל בעיות רחב בהן היא מטפלת.

מהי שיטת תטא הילינג?

"השיטה מבוססת על כך שאנחנו כמטפלים לומדים להתחבר לתדר מסוים שהוא פעיל בזמן שינה. אנחנו למעשה מאטים את גלי המוח למצב דמוי שינה, בזמן הערות. כך, אנו למעשה משיגים גישה את התת מודע, אליו מגיעים רק בשינה או בהיפנוזה. תטא הילינג אינה היפנוזה, אלא מדיטציה של דמיון מודרך. זה נעשה תוך מודעות מלאה של המטופל."

מה מתרחש תוך כדי התהליך?

"מאחר ולתת מודע אין גבולות, כשהמטפל והמטופל שמתחברים לתדר, המטפל יכול להסתכל על התת מודע של המטופל יחד איתו. זה כמובן תמיד נעשה בהסכמה ובמודעות. מעבר לזיכרונות של האנשים, אנחנו יכולים לראות את האמונות המנהלות את בן האדם. התפישה של התטא הילינג היא, שכל החיים של האדם נסמכים על מערכת של אמונות אשר מופעלות עקב אירועים מסוימים. בטיפול של תטא הילינג אנחנו בודקים 3 דברים עיקריים: מה הבעיה בה הוא רוצה לטפל, איזו אמונה מנהלת אותו במקרה זה, ומה הוא הרוויח ממנה. אם למשל, כשהמטופל היה קטן והיה מנצח במשחקים אחותו היתה בוכה, התקבעה בו האמונה שכשהוא מנצח הוא פוגע באחרים אז הוא חושש לנצח, וכך הוא הרוויח את האמפתיה. באמצעות הטיפול נלמד את התת מודע של אותו מטופל להישאר אכפתי מבלי לפחד לנצח ולהתקדם.

זה יכול להיות הרבה יותר מורכב, כמו למשל מטופל שמגיע עם כאב ברגל. אנחנו מגלים תוך כדי הטיפול שהכאב ברגל הוא סימפטום של פחד מהתקדמות בעבודה. כעת צריך לגלות כיצד האמונה התקבעה אצלו ומה הוא הרוויח מכך שאינו מתקדם בעבודה, וננסה לייצר לו דרך אחרת להרוויח את אותו רווח, וכך גם נפתור את בעיית ההתקדמות בעבודה וגם את הכאב ברגל".

מה לגבי בעיות שינה?

"יש הרבה סיבות לבעיות שינה כשהמרכזיות שבהן הן, אנשים שלא מצליחים להירדם ושכל דבר מעיר אותם וכאלו שלא מצליחים להתעורר, שקשה להם לקום.. אני מוצאת שהדברים הכי מרכזיים בבעיות שינה זה הקושי לשחרר. כשאנחנו נרדמים אנחנו משחררים את המודע ומאפשרים לתת מודע להשתלט עלינו וצריך להיות במצב של אמון מסוים כדי לעשות זאת. כשיש מינימום של אמון במציאות שאנחנו נמצאים בה אנחנו מתרחקים ומרחיקים מעצמינו לחצים לא סבירים. המציאות במאה ה – 21 היא המציאות הכי עמוסה והקטית ביחס להיסטוריה האנושית בכל התחומים. אנחנו כל היום במחשב, עובדים לאורך כל היום גם בלילה, ואנשים מתקשים להיות עם עצמם ולשחרר, זה באופן כללי. אם אדם עבר אירוע טראומתי כלשהו, זה יתעצם כמובן. במקרה כזה נמצא את הטראומה שיצרה את הבעיות שינה ונטפל בה בעזרת החיבור לתת מודע. הטיפול תמיד יהיה בקצב של המטופל. לא נציף אף פעם את מה שהוא לא מוכן אליו באותו רגע.

דוגמאות לבעיות שינה שמקורן מתגלה בתת מודע: יכול להיות שאדם הוא פרפקציוניסט ויהיו לו בעיות שינה וקשה לו להתעורר, כי כאשר הוא מתעורר הוא נחשף לעולם שבו הוא מרגיש שהוא חייב להיות הכי טוב ומושלם בהכל. הבריחה לשינה משחררת אותו מההכרח הזה. זה אדם שיהיה לו קשה להתעורר או להירדם כי הוא מוצף בטרדות.

אלו יכולים להיות אנשים כישרוניים מאוד עם המון יכולות, ודווקא הפרפקציוניזם מעכב אותם.  בטיפול נבדוק מדוע הכל חייב להיות מושלם מבחינתם והאם וכיצד הם יכולים להגשים את עצמם מבלי להיות מושלמים. כשמנקים את המחויבות למושלמות הם פתאום מצליחים בכל מני דברים שלא יכלו לפני כן, ואז אותו אדם אשר הגיע אליי עם בעיית שינה, טופל בדברים נוספים עמוקים יותר, שמשפיעים על כל החיים שלו".

כיצד תהליך הטיפול בתטא הילינג מתרחש בפועל?

"המטופל ואני יושבים לבד בחדר ומדברים, ללא מגע פיזי. הטיפול נעשה בשיחה ועבודה אנרגטית אני עוצמת עיניים ומתחברת לאנרגיה מסוימת ומנחה אותו להתחבר לאותה אנרגיה בה אני נמצאת ואנו מתחילים לבצע שינוי יחד, בתת המודע שלו. זה כמובן רק לאחר שהמטופל מסכים ואנחנו מחליטים מה יהיה השינוי. אם נגענו בנקודה הכל משתחרר. לפעמים לוקח זמן להגיע לשורש העניין ונדרשים מספר טיפולים, ולפעמים זה מתבצע תוך טיפול אחד ואין יותר בעיות שינה. זה אינדיבידואלי, כשלרוב מדובר בכחמישה טיפולים.

הטיפולים נעשים בביתי ברמת גן בעיקר הטיפול הראשון. לאחר מכן ניתן להמשיך גם טלפונית. המפגש הראשון אורך כשעה וחצי ויתר המפגשים כשעה".

גלית פיין

מעבר לאתר

טלפון: 0533305862

גלית פיין. צילום: טל קושנר

גלית פיין. צילום: טל קושנר


ד"ר יצחק ברוורמן, מומחה לאף אוזן גרון וכירורגיה של ראש וצוואר

נחירות יכולות לשבש לנו את השינה בלילה. לאלה שישנים לצידנו הן מציקות ומפריעות לישון אולם לאלו הסובלים מהן הנחירות יכולות לגרום לבעיות שונות שלעיתים אינם מודעים להם. ד"ר יצחק ברוורמן, רופא אף אוזן גרון וכירורגית ראש צוואר במבוגרים ובילדים מסביר שלא פעם גורמות נחירות לדום נשימתי בשינה. מדובר במצב שבו דרכי הנשימה העליונות נחסמות, מה שגורם לקשיי נשימה. חסימת הנשימה גורמת לירידה ברמת החמצן בדם ולחנק, זאת בשל עליה בריכוז של פחמן דו חמצני בדם.

ד"ר יצחק ברוורמן, רופא אף אוזן גרון וכירורגית ראש צוואר במבוגרים ובילדים. הוא מנהל היחידה לרפואת אף אוזן גרון וכירורגיה של ראש צוואר במרכז הרפואי הלל יפה ומרצה בכיר בפקולטה לרפואה של הטכניון, חיפה. ד"ר ברוורמן מסביר שהמודעות לתופעת דום נשימה בשינה עלתה בשנים האחרונות, אך רבים עדיין משייכים אותה רק למבוגרים. לדבריו גם ילדים לוקים בו והתסמין עלול להזיק להם רבות. דום נשימה בשינה בקרב ילדים עלול לגרום להם להרטבת לילה, הפרעות קשב וריכוז ועיכוב בהתפתחות ובגדילה. לכן ממליץ ד"ר ברוורמן לאבחן מוקדם ככל האפשר.

לדברי ד"ר ברוורמן רופא המשפחה יפנה אתכם לבדיקת אף אוזן גרון שתבחן את מצב השינה שלכם במעבדת שינה מקצועית או בעזרת מכשיר ביתי שיבדקו עד כמה השינה איכותית ורציפה. קחו בחשבון שבדיקה ביתית תחסוך את הביקור במעבדת שינה מקצועית אולם היא לא בודקת פעילות גלי מוח שלעיתים נדרשת בהערכת השינה. לדום נשימה חסימתי בשינה קיימות דרגות חומרה משתנות: קלה, בינונית וקשה. בטרם תגיעו למעבדת השינה ממליץ ד"ר ברוורמן לבצע בדיקה גופנית מקיפה שמגלה האם הסיבה לתסמין היא בעיית עודף משקל או הפרעה אנטומית במעבר האוויר כמו חסימה אפית, חיך ומעבר לוע צרים, או בסיס לשון רחב שעלולים להשפיע על התסמין.

כיום מוצעים כמה פתרונות לבעיה. במידה ומדובר בעודף משקל ממליץ ד"ר ברוורמן לפנות לדיאטנית על מנת לשנות את התפריט היומי ולרדת במשקל- מה שיכול לסייע במקרה זה בפתרון הבעיה. אפשרות נוספת היא התאמה של מכשיר Continuous Positive Airway Pressure) CPAP) המזרים אוויר לדרכי הנשימה. מכשיר זה יעיל בצמצום הפסקות הנשימה בלילה אבל ד"ר ברוורמן מדגיש כי הוא עלול לגרום גם לתופעות לוואי ואי נוחות ולכן חשוב להתאימו למטופל. פתרון נוסף הוא התקן דנטלי שמקבע את הלסת והלשון בקדמת הפה ובכך מאפשר כי בסיס הלשון לא יצנח אחורנית  ויחסם את מעבר האוויר במהלך השינה. ההתקן מומלץ במקרי דום נשימתי בשינה קלים ובינוניים.

במידה ומכשירי CPAP או התקן דנטלי לא הצליחו לספק מענה ניתן לבצע ניתוח להסרת החסימה האנטומית או שיפור המצב החסימתי בכל אזור בו קיימת חסימה, באזור חלל הלוע והפה: חיך ושקדים, או באזור בסיס הלשון והלוע התחתון. ד"ר ברוורמן מדגיש כי בטרם ההליך הכירורגי תבוצע בדיקה אנדוסקופית בזמן שינה (בדיקה  מקיפה בזמן השינה). הבדיקה תגלה את מיקום החסימה בדרכי הנשימה, צורת החסימה וחומרתה ותאפשר לתת אבחון ותוכנית טיפול בחסימה. הטיפול והתכנית יותאמו באופן אישי למבנה האנטומי של המטופל ובד"כ יהיה ניתוח הקרוי "רב קומתי" שמטפל במספר מקומות בחסימה. בכל פתרון שתבחרו ילווה אתכם ד"ר ברוורמן ויבטיח שתקבלו את הטיפול המותאם אישית עבורכם ואת השינה העמוקה לה אתם זקוקים.

ד"ר יצחק ברוורמן, מומחה לאף אוזן גרון וכירורגיה של ראש וצוואר.

טלפון זימון תורים באזור הצפון: 03-5195051

טלפון: 04-6342222

קישור לאתר 

קישור נוסף

ד"ר יצחק ברוורמן

ד"ר יצחק ברוורמן


דן בר-אור, מומחה לאבחון וטיפול בנחירות ודום נשימה בשינה

מרביתנו מחכים כבר בתחילת היום לרגע בו נניח את הראש על הכרית ונלך לישון. אולם, ישנם הסובלים מבעיות שינה רבות דוגמת נחירות והפסקות נשימה בשינה. דן בר-אור, מומחה לאבחון וטיפול בהפסקות נשימה בשינה מספר כי מדובר בבעיות אשר מטרידות רבים. לדברי בר-אור חשוב להבין שהנחרה נובעת ממספר סיבות חוץ מדום נשימה בשינה. בתפריט: אף גדוש, שקדים מוגדלים, השמנת יתר ומצב של תת פעילות בבלוטת התריס. בכל מקרה מציע בר-אור לבדוק את מקור הנחרה בסיוע רופא  א.א.ג מומחה ולערוך בדיקת שינה במידת הצורך.

לבדיקת השינה חשיבות רבה לאבחון דום נשימה בשינה. הבדיקה מספקת מידע לגבי חומרת הבעיה וישנה חשיבות לבצע בדיקה זו כדי לאבחן ולהתחיל לטפל בה בהקדם. בר- אור ממהר להרגיע ולהסביר שלא כל מי שנוחר סובל מדום נשימה בשינה (OSA-Obstructive Sleep Apnea). את הנחרה מדמה דן למנגנון אזעקה ביתית, שבחלק מהמקרים מתריעה כאשר ישנה בעיה.

בר אור החל לעבוד לפני יותר מ- 20 שנה בחברות גדולות בתחום ה CPAP. במהלך עבודתו במעבדות השינה למד וחקר את התחום. על בסיס הידע הרחב והניסיון המקצועי שצבר הקים דן בר-אור חברה אשר מתמחה ומספקת פתרונות  בכל הקשור בנחירות והפסקות נשימה בשינה. במשך שנים מטפל בר-אור בהצלחה רבה באלפי אנשים אשר אובחנו בתסמונת דום נשימה בשינה. השירות ניתן בכל רחבי הארץ ומאפשר לכולם לישון בשקט.

על פי בר- אור מחקרים מראים שהתאמה לא מוצלחת של מכשירים ומסכות נחשבת לסיבה המרכזית בגינה כשליש מהמטופלים מפסיקים את הטיפול כבר בשנה הראשונה. בזמן  בחירת המכשיר והמסכה ישנה חשיבות רבה לנושא ההתאמה לכל אחד ואחת באופן אישי ומקצועי. הדבר נחשב לשלב החשוב ביותר בתהליך הטיפול בהפסקות נשימה בשינה.

את הפתרון הכולל מציעה חברת SEFAM הצרפתית אשר מייצרת מכשירי CPAP /BPAP , החברה אף מספקת באופן אישי וייחודי את מוצריה ומעטפת השירות והליווי המלאה לצרכי אלה אשר אובחנו בתסמונת דום נשימה בשינה. בר -אור פגש בנציגי החברה הצרפתית בתערוכת ציוד רפואי. החיבור בין החברה הצרפתית למומחה הישראלי הביאה את מכשירי חברת SEFAM לישראל. חברת דן סיפאפ (DAN CPAP) היא חברה בבעלותו וניהולו של בר-אור ומשווקת את המוצרים בבלעדיות.

החברה משווקת מכשירים, מסכות וציוד משלים של מותגים מובילים נוספים מתחום ה- CPAP. החברה אף מציעה בדיקות שינה פרטיות לאבחון דום נשימה בשינה בהתאם לצורך. במקצועיות רבה מקפיד בר-אור שלווי התהליך יתחיל עוד בשלב מתן הייעוץ ועד להתאמה מלאה של מכשירים ואביזרים. כל זאת על מנת להבטיח שיהיה לכם לילה טוב ושינה עמוקה ומרעננת.

דן בר-אור, מומחה לאבחון וטיפול בנחירות ודום נשימה בשינה

DAN CPAP

טלפון: 03-6782686 | 052-2828484

קישור לאתר


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר