תמונה ממאגר Shutterstock. צילום: Marcos Mesa Sam Wordley
תמונה ממאגר Shutterstock. צילום: Marcos Mesa Sam Wordley

ללמוד אנגלית באמצעות מודל חדשני וחוויתי: הכירו את "Gal's School"

קרוב ל-38 מיליון אנשים ברחבי העולם דוברים אנגלית כשפת אם. השפה הזו מיקמה את עצמה כשפת העסקים, התרבות והמסחר בכל העולם. בסופו של עניין, כל אדם ייחשף במהלך חייו לשפה האנגלית, ולכן ההתמצאות בה חשובה ויעילה כל כך. הכירו את "Gal's School" - מרכז להוראת אנגלית במודל חדשני

פורסם בתאריך: 20.8.19 13:29

Present Simple

מי מאיתנו לא זוכר את שיעורי האנגלית בביה"ס? אי שם בביה"ס היסודי, נפרשו בפנינו טבלאות אינסופיות של חוקי דקדוק מורכבים יותר או פחות.

שפה חדשה, מסקרנת אבל הכל בה הפוך.  כיוון הכתיבה, סדר המילים במשפט, וגם שם המספר נעלם כלא היה.
מהר מאוד, נוכחנו לדעת שאם בעברית יש לנו שלושה זמנים בלבד: עבר, הווה ועתיד- באנגלית המצב שונה.
ואיך מעזים לקרוא להווה "הווה פשוט", אם מלמדים אותו מכיתה ה' עד כתה ט', ועדיין תלמידים רבים מתקשים להבין אותו?

שיטות ההוראה בבתי הספר מושתתות על מערכת יסודות ארכאיים שלא מתאימים למאה ה-21. הדרישה היא, על פי רוב, לשנן חוקים, אוצר מילים, ויצירות ספרותיות, לסרוק טקסטים, כמו רובוט, ולמצוא תשובה מתאימה.
מחקרים רבים מראים, למרבה הצער, כי למידת השפה האנגלית במשך תשע שנים בממוצע במערכת החינוך, לא תורמת דיה לשיפור כישורי השיחה והקניית בטחון וידע מספק בה. מכוני אנגלית קיימים בשפע, שוק המורים הפרטיים מגלגל אף הוא מיליוני שקלים בשנה- אך הפתרון לא נראה באופק.

יש פתרון – "Gal's School"

גל הרטמן, מורה לאנגלית בתיכון, מלמדת אנגלית כבר כמה שנים. בעברה, שימשה שליחת הסוכנות היהודית בארה"ב. על אף גילה הצעיר, הצליחה הרטמן לרכוש קהל תלמידים נלהב ונאמן מכל אזור השרון, מגילאים צעירים עד לצעירים ברוחם.

ביה"ס לאנגלית של גל הרטמן, מוכיח שעם הגישה המתאימה-כל אחד יכול לדבר אנגלית. "לכל אחד מתאימה שיטת הוראה אחרת", היא משתפת. "במשך שנים, הורגלנו לצפות במורה מרצה בפנינו, מלמדים את החומר בצורה מסוימת, ומבקשים שנעתיק מהלוח, נענה על שאלות ונשנן מילים למבחן. הצרה היא, שככה לא לומדים בימינו".

מה הכוונה?

"בעולם של היום, אנגלית היא לא רק מקצוע בביה"ס. למעשה, ידיעת האנגלית הינה תנאי הכרחי לעצמאות בעולם, להגדלת הסיכויים לקבלה לעבודה, לעסקים, ללימודים אקדמיים, לקניה ומסחר, ולחשיפה לתרבויות שונות והעמקת הידע הכללי בכל נושא. אם בעבר, ידיעת האנגלית היתה יתרון- הרי שהיום היא ממש בגדר חובה.

"הילדים והנוער היום חשופים לאנגלית על בסיס יומיומי. הם פעילים ברשתות חברתיות באנגלית, משחקים במשחקי מחשב שדורשים מהם להבין הוראות באנגלית ומאזינים למוזיקה בינ"ל. למעשה, ההשפעה התרבותית המשמעותית ביותר עבורם- ניחשתם נכון, היא באנגלית.

כיצד עובדת שיטת ההוראה שלכם?

"שיטת ההוראה שלנו מבוססת על מודל חדשני שמשלב יחס אישי ואנושי מותאם לכל תלמיד ותלמידה, בדגש על שיחה קולחת לצד למידה טכנולוגית. אנחנו בני אדם שעובדים עם בני אדם, ולא מחליפים את ההון האנושי שלנו בשום מחיר.
יחד עם זאת, כיוון שהטכנולוגיה השתלטה על חיינו, אנחנו ערים לה ומתאימים עצמנו גם לתכנים האלה. בשיעורים שלנו ניעזר בכלים טכנולוגיים שיחשפו אותנו למנעד הרחב של השפה האנגלית. החשיפה היא טוטאלית – דרך חומרי הלימוד החדשניים, נושאי השיחה המגוונים והרלוונטיות של הנושאים והתאמתם לכל תלמיד ותלמידה.

"אנחנו אוהבים את השפה האנגלית, את העושר ההיסטורי והתרבותי שלה, וחיים ונושמים אותה בכל רגע נתון. יחד עם זאת, אנחנו משקיעים מאמצים רבים כדי להנגיש את השפה לכל אדם, בכל תחומי העניין. הגישה המיושנת, לפיה על כל התלמידים ללמוד באותה השיטה – לא הוכיחה את עצמה.

"לצערנו, ולמרבה האירוניה, בכיתות רבות בישראל, שיעורי אנגלית מתקיימים לרוב בעברית. עומס התלמידים הרב, (ממוצע של 37 תלמידים בכיתה), השחיקה המהירה של צוות ההוראה וחומרי הלימוד הישנים – מביאים לחוסר עניין ואף לריחוק וסלידה מהמקצוע. מאוחר יותר, כשאותם תלמידים מסיימים את שנות הלימוד במערכת החינוך, הם מגלים שהם אולי מכירים מבנים דקדוקיים ויודעים לענות על שאלות בטקסט, אבל באשר לדיבור, הם מעדיפים שלא לחשוב על זה אפילו. הם למדו לשנן אבל לא למדו מספיק את היכולת החשובה ביותר – לדבר.

"על מנת שתלמיד ירצה ללמוד את השפה, יש להנגיש לו אותה בצורה החווייתית ביותר שניתן, דרך עולמות התוכן שלו.
אנחנו לומדים שפה כדי להביע את עצמנו טוב יותר, את מחשבותינו, דעותינו ורגשותינו. בנוסף, לומדים שפה על מנת להבין תרבויות שונות לתקשר טוב יותר עם מגוון רחב של אנשים מכל העולם.

"למעלה ממחצית מהתלמידים בישראל, נעזרים בשיעורים פרטיים אחר הצהריים לאורך השנה. מדובר בעלויות כלכליות גבוהות במיוחד, בהתחשב בעובדה שלימודי האנגלית במערכת החינוך נמשכים לפחות תשע שנים.
בנוסף, עניין החיבור "קליק" עם המורה הוא נדבך חשוב מאוד בהנאה מהשיעורים, וחיוני לשיתוף הפעולה ולהצלחה.

ומה הפתרון?

"במרכז שלנו, הלימודים מתקיימים בצורה חווייתית במיוחד, בקבוצות קטנות של ארבעה עד שישה תלמידים בקבוצה. הלימודים מתנהלים בצורה פעילה, שיתופית ושוויונית. מה שקורה בקבוצה עצמה הוא דיבור לאורך כל השיעור.
הקבוצה מתנהלת לפי כללים מוסכמים של הקשבה, כבוד לדעות שונות, אפשרות לטעות בלי להיתקל בשיפוטיות או בלעג, ביקורת ניתנת על רעיונות ולא על האדם. למעשה, אנחנו לומדים לנהל דיונים בצורה מכובדת, משפרים את כישורי התקשורת הבין-אישית וכמובן לומדים ונהנים ברמה גבוהה ביותר.

"אינטראקציה כזו, מאפשרת למידה רחבה יותר, שכן אפשרויות השיחה רבות וכל תלמיד/ה לוקח/ת חלק פעיל לאורך כל השיעור".

והמחיר?

"מחיר חודשי קבוע והוגן, ממש כמו למכון כושר, לאורך שנת הלימודים. אנחנו קוראים לזה מכון כושר של המוח. המחיר ההוגן יאפשר לתלמידים להשתתף בשיעורים ולשפר את רמתם לאין שיעור. יחס אישי- במחיר קבוצתי.

Gal's School המרכז להוראת אנגלית
טלפון: 052-5290209
קישור לאתר
קישור לעמוד הפייסבוק
קישור לאינסטגרם


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דנה

    מעולה!!! הבת שלי הגיעה אליה חסרת בטחון, עם אוצר מילים בסיסי ביותר. גל גרמה לה להתאהב בשפה, והיא לומדת היום בהקבצה א׳ ומצליחה להפתיע אותנו כל פעם מחדש.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר