עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר
עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

הסדרי ניגוד עניינים של שישה חברים בוועדת התכנון לא פורסמו באתר העירייה. אלה הסיבות

חלק מהחברים מסרו לצומת השרון שאינם נדרשים להסדר כזה מאחר ואינם נמצאים בניגוד עניינים. חלקם מסרו שהנושא בטיפול. העירייה: "כולם מילאו שאלון לאיתור ניגוד עניינים"

פורסם בתאריך: 18.7.19 07:08

הסדרי ניגוד העניינים של שישה מבין חברי מועצת עיריית כפר סבא, המשמשים כחברי הוועדה המקומית לתכנון ובניה, אינם מפורסמים באתר העירייה. השישה הם יובל לוי, ממה שיינפיין, אורן כהן, ד"ר רפאל קובו, איתן צנעני ואמיר קולמן. חלקם, כמו יובל לוי, מסרו לצומת השרון שאינם נדרשים להסדר כזה מאחר ואינם נמצאים בניגוד עניינים. חלקם מסרו שהנושא בטיפול. שמה של חברת המועצה פליאה קטנר, שלדבריה אינה מצויה בניגוד עניינים ואינה נדרשת להסדר, הוסף רק אתמול בבוקר (ד') לאתר העירייה לאחר שצומת השרון פנה אליה בנושא.

סעיף 47 לחוק התכנון והבניה קובע כי חבר במוסד תכנון שיש לו במישרין או בעקיפין, בעצמו או על ידי קרובו, סוכנו או שותפו או על ידי קרוביהם כל חלק וטובת הנאה בכל עניין העומד לדיון יודיע על כך ליו"ר הוועדה, לא יהיה נוכח בדיוני המוסד או הוועדה ולא יצביע. העובר על הוראת סעיף זה דינו מאסר שנה אחת. בשאלון לאיתור חשש לניגוד עניינים, שכל חברי המועצה צריכים למלא ולהגיש ליועץ המשפטי לעירייה (על פי סעיף 44ד' בחוק התכנון והבניה), נבדק כל קשר לפעילות הרשות המקומית בתחום התכנון והבניה של חבר המועצה ושל קרוביו שעלולים להעמיד אותו במצב של חשש לניגוד עניינים. על פי זאת מחליט היועמ"ש אם עולה חשש לניגוד עניינים ואם כך נמצא חותם חבר המועצה על הסדר ניגוד עניינים. באם לא, מחליט היועץ שאין צורך בעריכת הסדר כזה.

נזכיר כי לפני מספר חודשים הגישה סיעתו של חבר מועצת העיר יוסי סדבון הצעה לסדר בעניין פרסום הסכמי הסדרת ניגוד עניינים של חברי הוועדה המקומית באתר העירייה. ההצעה הוסרה מסדר היום אולם לאחרונה פורסמו באופן וולנטרי הסכמי הסדרת ניגוד העניינים של מרבית חברי המועצה, כאמור למעט אותם שישה.

על פי הטבלה באתר העירייה עולה שלפחות לתשעה חברי מועצה גובש הסדר למניעת ניגוד עניינים, לעומת אפס הסדרים שגובשו בקדנציה הקודמת, כפי שעולה מתשובת העירייה לבקשה של עמותת "הצלחה" בשנת 2017 על פי חוק חופש המידע, ושפורסמה באתר האינטרנט "מידע לעם".

יובל לוי: "היועמ"ש קבע שאין לי צורך בהסכם הסדרה מהסיבה הפשוטה שאינני מצוי אפילו בחשש לניגוד עניינים בעיר, מסיבות היסטוריות מוכרות, שבגללן גם כל עיסוקיי מחוץ לעיר. עוד בקדנציה הקודמת מסרתי ליועמ״ש הצהרה מורחבת החודרת לפרטיות של בני משפחתי ואני מעדכן אותו בשוטף, מעבר לנדרש, כראוי למי שהציבור הפקיד סמכויות מהותיות בידיו".

אורן כהן: "העברתי כמובן השאלון וביקשתי שיעלה לאתר. מניח שיטופל בימים הקרובים".

פליאה קטנר: "מאחר ואין לי ניגוד עניינים לא היה צריך לפרסם טופס ניגוד עניינים שאינו קיים. אבקש לפרסם את העובדה שאין לי ניגוד עניינים באתר העירוני".

ד"ר רפאל קובו: "מסרתי את טופס ניגוד העניינים ואין לי בעיה למסור אותו שוב מחדש".

אברהם ממה שיינפיין: "תפנה ליועץ המשפטי ותבקש את תגובתו, הכל הוגש בהתאם לחוק, אין צורך לדאוג".

אמיר קולמן שוהה בחו"ל ולכן לא ענה לשאלה שנשלחה אליו.

איתן צנעני מסר: "מילאתי שאלון ניגוד עניינים ודיווחתי עליו ליועץ המשפטי כדין".

מעיריית כפר סבא נמסר: "כל חברי המועצה, החברים גם בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, מילאו שאלון לאיתור ניגוד עניינים, מי בקדנציה הקודמת ומי בקדנציה הנוכחית. הסדר למניעת ניגוד עניינים נחתם באם עולה חשש לניגוד עניינים, והסדר זה מולא והוסדר עבור מי מחברי המועצה שנדרש לכך. פרסום הסדר למניעת ניגוד עניינים יכול שייעשה לבקשת חברי מועצה המעוניינים בכך, כמובא בזירת השקיפות העירונית באתר העירייה, או במסגרת הגשת בקשה על פי חוק חופש המידע".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר