בית החולים מאיר. צילום עזרא לוי
בית החולים מאיר. צילום עזרא לוי

בת שמונה חודשים שלא חוסנה אושפזה במאיר עם דלקת קרום המוח במשך שבוע וחצי

אתמול שוחררה התינוקת לביתה. במקביל, אושפז בשניידר תינוק אחר שגם הוא סובל מדלקת קרום המוח. "העובדה כי בימים אלו אנו שומעים על שני תינוקות באותו הגיל, שלא היו מחוסנים לחיידק ונמצאים במצב קשה, מדגישה את החשיבות האדירה להעלות מודעות לחיסונים בקרב ההורים", אומרת מנהלת טיפול נמרץ ילדים במאיר

פורסם בתאריך: 22.7.20 16:57

תינוקת בת שמונה חודשים מהרצליה אושפזה בבית החולים מאיר עם דלקת קרום המוח. היא שוחררה אתמול לביתה. מבית החולים נמסר שהתינוקת  הגיעה למיון הילדים לפני כשבוע וחצי במצב קשה עם שינוי במצב ההכרה, חום ומרפס בולט, סימנים המחשידים לדלקת קרום המוח. "באופן מיידי היא החלה לקבל טיפול אנטיביוטי וטופלה בסטרואידים ובוצע לה ניקור מותני שאישש את האבחנה כי היא סובלת מדלקת חיידקית בקרום המוח (מנינגיטיס) על רקע חיידק המופילוס אינפלאונזה B, והועברה להמשך ניטור וטיפול ביחידת טיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי", נמסר מבית החולים.

"התינוקת הגיעה אלינו במצב מסכן חיים עם חום גבוה, אפטיות, הקאות מרובות וישנוניות יתר", אומרת ד"ר דגנית אדם כהן, מנהלת יחידת טיפול נמרץ ילדים במאיר, "בבדיקות שערכנו לה התברר כי היא סובלת מדלקת חיידקית שבעבר נחשבה לדלקת קרום המוח השכיחה ביותר בקרב ילדים. אולם, מאז 1994 כשהחל להינתן חיסון בשגרה אליה החל מגיל חודשיים, אנו כמעט לא רואים מקרי הידבקות בחיידק. בניגוד למי שעסק ברפואה לפני כ-30 שנה, שנהג לטפל במאות מקרים קשים כאלו בשנה, לשמחתי ובמהלך 15 שנות עבודתי לא נתקלתי עד היום בדלקת חמורה כזו כתוצאה מחיידק זה. נכון להיום מצבה של התינוקת התייצב והיא מגיבה טוב לטיפול ולשמחתי שוחררה אתמול לביתה", היא מוסיפה.

במקביל, אושפז בבית החולים שניידר בפתח תקוה תינוק מבני ברק כשגם הוא סובל מדלקת קרום המוח. "העובדה כי בימים אלו אנו שומעים על שני תינוקות באותו הגיל, שלא היו מחוסנים לחיידק ונמצאים במצב קשה מדגישה את החשיבות האדירה להעלות מודעות לחיסונים בקרב ההורים", מתריעה ד"ר אדם כהן, "כשהילד שלך שוכב בטיפול נמרץ, מחובר למכשירים שונים וצוותים מסורים נאבקים על חייו, חוסר הודאות משתלט עליך וזה לגמרי 100 אחוז שלך ואין דרך לחזור אחורה. קולות המתנגדים לחיסונים או החלטות לא רלוונטיות המשפיעות על הורים דוגמת חיסון חלקי לפי בחירה, עלולים לצערנו להוביל אותנו למצבים מסכני החיים הללו של הילדים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר