בית החולים מאיר. צילום רמי זרנגר
בית החולים מאיר. צילום רמי זרנגר

בתוך חודש וחצי: שבעה ילדים אושפזו במאיר עם כוויות. לצוות יש טיפים לטיפול ומניעה

כל הילדים נכוו כתוצאה מנוזלים רותחים שנשפכו עליהם. ארבעה מהילדים הם פעוטות בגילי שנה וחצי עד שנתיים. מנהלת טיפול נמרץ ילדים מזהירה: "הכוויות עלולות לגרום לזיהומים מסכני חיים"

פורסם בתאריך: 7.12.20 13:46

שבעה ילדים, ארבעה מהם פעוטות בגילי שנה עד שנתיים וחצי, אושפזו בחודש וחצי האחרונים בבית החולים מאיר לאחר שנכוו כתוצאה מנוזלים רותחים שנשפכו עליהם. שלושה מהפעוטות אושפזו בטיפול נמרץ ילדים. הילדים האחרים אושפזו במחלקה כירורגית ילדים, ובהם בת שמונה שנשפך עליה קפה רותח, בן תשע שהכין לעצמו מנה חמה שנפלה ובת 16 שנכוותה מתה רותח.

מנהלת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים, ד"ר דגנית אדם, אומרת שבמהלך חודש אוקטובר, שאופיין בחלקו בסגר, חלה עלייה במספר הילדים שהגיעו לטיפול נמרץ ילדים בשל תאונות בית שונות, לרבות כוויות. "טיפלנו בשלושה תינוקות שנשפך עליהם משקה רותח ומדובר בנתון חריג", היא אומרת, "לכוויות עלולות להיות השלכות קשות ביותר. מדובר בפגיעה הגורמת לכאב עצום, המצריך לעיתים הרדמה בעת הטיפול. הכוויה גורמת לקשיים בתזונה ולסכנה של זיהומים העלולים להיות מסכני חיים. בטווח הארוך יתכנו צלקות בגוף ובנפש, פגיעה תפקודית ואסתטית, שיקום ממושך ולעתים צורך בניתוחים נוספים".

מנהלת סיעוד במחלקה כירורגית ילדים במאיר, טובה משעלי, אומרת שרבים מהילדים המגיעים למחלקה הכירורגית עם כוויות נכווים מנוזלים חמים דוגמת שתייה חמה, מרקים ולעיתים ממים חמים בעת הרחצה. "מדובר בכוויות שנוצרו ברגע קצר של חוסר תשומת לב", היא אומרת, "גורם נוסף לכוויות הוא מגע עם שמן רותח בעת טיגון, פגיעה הרלוונטית מאוד לקראת חג החנוכה המתקרב".

הצוות הרפואי במאיר נותן גם כמה טיפים לטיפול בכוויות ולמניעתן. במידה והילד נכווה יש לשטוף את האזור הנפגע במים זורמים פושרים במשך 20 דקות. אין למרוח מוצרים "טבעיים" כמו לבן, משחת שיניים או ביצה על אזור הכוויה. במידה והכוויה מכאיבה באופן יוצא דופן או מתפרסת על חלק גדול בגוף יש לפנות באופן מיידי לקבלת טיפול רפואי.

ד"ר אדם מוסיפה שבאמצעות אימוץ מספר כללי בטיחות פשוטים, תוכלו להגן על הילדים מכוויות: בזמן הבישול מומלץ להשתמש במבערים האחוריים של הכיריים; יש להפנות את ידיות כלי הבישול לכיוון הקיר; אין להשאיר סירים חמים, שתייה חמה או כל אוכל חם אחר בקצה השיש או על הרצפה; אין לשתות שתייה חמה כאשר תינוק או פעוט על הידיים; יש לקצר את חוט הקומקום החשמלי ולהרחיקו מקצה השיש, כדי למנוע אפשרות שהילד ימשוך את החוט ויישפכו עליו מים רותחים; יש להגביל את טמפרטורת המים בברזי הבית ואין להשאיר ילד מתחת לגיל חמש לבד באמבטיה אפילו לרגע; יש להשתמש באמצעי חימום ללא אש גלויה – אמצעי החימום הבטוחים ביותר הם מזגן או רדיאטור, ואין להניח דברים על אמצעי החימום או בסמוך אליהם; מיחם ופלטת שבת יש למקם הרחק מהישג ידם של ילדים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר