אולפנת אמנה. צילום באדיבות אולפנת אמנה
אולפנת אמנה. צילום באדיבות אולפנת אמנה

מוקד התפרצות: מעל לחמישים מקרי הדבקה בקורונה באולפנת אמנה

תחלואה גבוהה באולפנה של רשת בני עקיבא בכפר סבא. "המסקנה מהמקרה הזה היא שהדבר הטוב ביותר הן בדיקות יזומות, כי אין שליטה אמיתית על התפרצות של וירוסים", אומר מנכ"ל האולפנה, שמעון ארבל

פורסם בתאריך: 17.12.20 13:35

לאחר שבועות בהם הייתה ירוקה על פי מודל הרמזור, כפר סבא הוגדרה השבוע כעיר כתומה, בעקבות עליה חדה בשיעורי התחלואה בקורונה בעיר.  לצומת השרון נודע כי אחד מהגורמים המרכזיים לעלייה בתחלואה בעיר הוא התפרצות קורונה באולפנת אמנה של רשת בני עקיבא.

בשבועיים האחרונים התגלו למעלה מחמישים מקרים של הידבקות בקורונה אצל תלמידות במוסד, כאשר בימים אלו המוסד סגור עקב חג החנוכה. יש לציין כי המוסד מחולק לשתי קבוצות של תלמידות. אחת היא נעל"ה, שכוללת נערות דוברות אנגלית אשר הגיעו מחו"ל, נמצאות ללא משפחה בישראל ומתגוררות בתוך האולפנה. הקבוצה השניה היא הישראליות, אשר לומדות במוסד באופן רגיל והולכות בסיום היום לביתן.

"יש מורכבות בבית הספר שלנו, שהיה בן 28 מוסדות החינוך שפעלו לכל אורך תקופת הקורונה באישור משרד החינוך ומשרד הבריאות, בגללן הימצאותן של בנות נעל"ה", מספר שמעון ארבל, מנכ"ל האולפנה. "מדובר בבית שלהן, לכן גם בתקופת הבידוד הן נשארו במוסד. הבנות הישראליות שלנו מבודדות בבית. עבור הבנות מחו"ל, אנחנו האבא והאמא שלהן ואין להם מקום אחר ללכת אליו, בעוד שהבנות הישראליות עבדו לפי מתווה הקפסולות של משרד החינוך".

גילוי ההתפרצות במוסד החל במקרה, עם פנייה של מד"א אל הנהלת האולפנה, במטרה לערוך בדיקות יזומות. בבדיקות התגלה מספר מועט של בנות מאומתות, ובעקבות כך שוחררו חלק מהבנות הביתה, מכיוון שלא היה ברור מי שהתה עם מי. "לאט לאט התברר לנו שעוד ועוד בנות מהמוסד נמצאו חיוביות", אומר ארבל. "כרגע אנחנו בחנוכה אז המוסד לא עובד מיום שישי שעבר. בכל מקרה אנחנו נפעל לפי הוראות משרד הבריאות. המסקנה מהמקרה הזה היא שהדבר הטוב ביותר הן בדיקות יזומות, כי אין שליטה אמיתית על התפרצות של וירוסים. גם ההסברה חשובה מאוד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. נעה

    נראה לי גם שחשוב להקפיד על ההנחיות למרות בדיקות. גם בדיקה שלילית לא אומרת שלא נדבקת אתמול ועדיין לא רואים את זה.
    לאכול מחוץ לכיתות ולהקפיד על מסכות ואוורור

  2. מישהו

    באולפנה הזו נערכות מסיבות עם מוזיקה רועשת והתקהלות של התלמידות. פניות למשטרה נענו כי מותר להם…

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כרגיל הדוסים מככבים במוקי ההדבקה הורסים לכולם

  4. גילבוע

    מישהו יכול לאמר למה צריך להביא לפה בנות נעל"ה בתקופה כזאת?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר