הרבה החילונית גלית אורן-מורן
הרבה החילונית גלית אורן-מורן

בסך הכל ארטיקים בשבת. לא כל דבר זו כפייה דתית | טור דעה של הרבה גלית אורן מורן

הזעקה שקמה על רקע ההצעה לחלק ארטיקים בשבת לילדים דתיים שוחקת את המאבק הצודק של החילונים בכפייה הדתית

פורסם בתאריך: 21.6.18 11:39

הבוקר פורסם באתר חדשות מקומי כי המועצה הדתית של כפר סבא פרסמה מודעה בעיתון עירוני כי היא מחלקת ארטיקים לילדים הבאים לשיעורי תורה בבתי הכנסת בשבתות. במודעה נכתב: "מקיימים בשבת שיעור תורה/תהילים לילדים? אנו נחלק קרטיבים". מיד קמה צעקה על הדתה של פורום החילונים בעיר, כאילו מדובר בשוחד לילדים כדי שיבואו ללמוד תורה. יו"ר המועצה הדתית, ששון טרבלסי, הסביר ואמר כי לא ברור לו כיצד סיוע לשיעורי תורה המתקיימים לבתי כנסת הופכת לכפייה דתית.

נכון, יש הדתה בציבוריות הישראלית בכלל, ובמערכת החינוך בפרט, אך זה לא המקרה. בבתי כנסת רבים, מתקיימים בשבתות שיעורי תורה לילדים דתיים, שהם מבאי בית הכנסת. עבורם מיועדים ארטיקים אלה ולא כדי "למשוך ילדים חילונים תמימים". מדובר ביוזמה של המועצה הדתית לציבור המתפללים ולומדי התורה ממילא, והזעקה שקמה חוטאת לאמת, יוצרת אינפלציה בשימוש במילה הדתה ושוחקת את המאבק הצודק של החילונים בכפייה הדתית.

 

חשוב, שאנו כציבור שהחילוניות הוא אורחות חייו, המודעת ומבחירה שלמה, נשמור על מידתיות במלחמתנו בהדתה. לא כל דבר הוא אפלייה ושידול, ולא כל עניין הוא לשם מטרה פוליטית, כפי שהיו מי שטענו. ממתי לחלק ארטיקים לילדים שלומדים במסגרת מסוימת זה "פיתוי?". האם לחלוקת ארטיקים למשל לילדי קייטנה לציבור הרחב היא גם פיתוי?

מדובר בפניה שנעשתה באמצעות מודעה בעיתון דתי לציבור הדתי, ואין פה ניסיון למשוך ילדים חילונים אל שיעורי התורה בבתי הכנסת בשבתות. אל לנו להתלהם ולצאת בהצהרות על דברים מבלי לברר אותם עד תום לפני כן. הדבר פוגע בנו, ומוזיל את ההדתה ומאבקנו בה. אל נהיה הילד הצועק לשווא זאב זאב.

הרבה החילונית גלית אורן מורן היא חברת המועצה הדתית בכפר סבא.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אירית מרק

    ראשית זה לא פורסם בפורום חילונים !!! זה פורסם בקבוצה מעורבות ונפלאה של חילונים ודתיים בשם כפר סבא שלנו בפייסבוק. שנית, זה לא פורסם באתר החדשות השרון פוסט, זה פורסם בקבוצה כפר סבא שלנו. כדאי וחשוב לדייק. כמו כן, יש לך עוד אי דיוקים כמו כפיה דתית. אף לא אחד דיבר על כפיה דתית. דובר על פיתוי נילוז לילדים. דהיינו, אם תבואו ללמוד תורה, תקבלו ארטיקים. אפילו בעיני כחילונית זה נתפס כזילות לדת !!! אם ארצה ללמוד תורה אגיע ללמוד לא בשביל ארטיק !!!!!

  2. יהל

    ילד תמים חלוני יגיע לבת הכנסת ו הרבנים כבר יעשו לו שטיפת מוח זה שיטה פסיכולוגית כדי להגיע לילדים חילונים

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אכן צודקת הכותבת
    ארטיקים (למען הדיוק קרטיב 1.5ש"ח) לא יגרמו לאף ילד חילוני בעולם להכנס לבית הכנסת וללמוד שעה!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בשום קייטנה או בית ספר או כל מסגרת אחרת לא מפרסמים ולא מעודדים הגעה בקבלת ארטיקים . תזמינו בכיף ללמוד תורה אבל תמשכו עם פרס עלוב של הארטיק. פשוט תתנו . בסתר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר