הרב אלימלך פירר. צילום מוטי קמחי

מי שמחרים נשים – מוחרם | הטור של חנה בית הלחמי

תמיד יימצאו אמנים ש"לא שמו לב שאין נשים במופע", או נשים שמשמשות בתפקיד כ"שפחות הפטריארכיה". אל תשתפו עם זה פעולה

פורסם בתאריך: 31.10.19 19:13

מה משותף לשלמה ארצי, אבי סינגולדה, אלון עדר, אלי יצפאן, אליעד, בניה ברבי, גיא ויהל, הראל סקעת, יהודה עדר, ישי ריבו, מוש בן ארי, עידן חביב, עילי בוטנר ואוהד שרגאי, שלישיית מה קשור, איל קיציס וכבוד נשיא המדינה ראובן ריבלין? על פי חשיפה של גיא פינס השבוע, כולם עומדים ככל הנראה להשתתף במופע שאסור לנשים לעלות בו על הבמה ולשיר.

בשבוע שהתחיל מראיון פאתטי של צופית גרנט לשבעה ימים, בו היא עשתה פרומו יחצני פרובוקטיבי לעוד עונה חטטנית של "אבודים" בעזרת האמירה "בוז לפמיניזם הרדיקלי", מסתבר שעבודת הפמיניסטיות הרדיקליות הללו עדיין נדרשת כדי שלנשים שהן לא אימפריה תקשורתית בעלת מעמד וממון כמו גרנט – תהיה זכות להופיע במרחב הציבורי, וקולן לא יושווה לעומק ערוותן. גרנט התנצלה על האמירות המזעזעות שלה נגד פמיניזם ופמיניסטיות, בחצי פה בלבד, בתגובה בפייסבוק (בבחינת אלו שמתפרעים בסלון ומתנצלים בחדר השינה) ואני עוד מצפה להבהרה והתנצלות בשבעה ימים של ידיעות – שם הוכפשנו על ידה.

בינתיים, מי שמנהל את המרחב הציבורי גם עבור רשימת הגברים הללו, שמוכנים להופיע באירוע מובהק של הדרת נשים, הוא הרב פירר, במסגרת אירוע ההתרמה השנתי לאגודת "עזרא במרפא". איש טוב, נכון, אבל ההתקפלות לדרישה הרעה הזו היא מצווה הבאה בעבירה – מהחטאים הגדולים בדת היהודית. ועוד לא מניתי בעניין הזה את היכל התרבות בתל אביב, בו אמור להתקיים המופע הגזעני-מגדרית, מדיר, על גבול הלא-חוקי ונוטף האלימות המגדרית הכבושה הזה, שמתפרנס דווקא לא רע מכרטיסים שרוכשות נשים למופעיו (כולל למופע הזה, שזמרות מודרות ממנו). אולי זה הזמן לדרוש מאותם אמנים שמתוכננים להופיע בו, להסיר את שמם מהמופע ולסרב להשתתף בו עד שתיכללנה בו מספר זמרות, ולעשות להם ולהיכל התרבות כמעשה היכל התרבות: מי שמחרים נשים מכל סיבה שהיא, מוחרם.

תשאלו אותי רגע מה הקשר בין ההכפשות על פמיניזם ופמיניסטיות לבין התגברות תופעות בזויות כמו הדרת נשים ואפליה מגדרית? תודה ששאלתם/ן. והנה תשובתי: המצב במדינת ישראל 2019 הוא של תרבות דיכוי מגדרי ותרבות אונס בהילוך גבוה. בקצה החמור של הספקטרום, שגורם לכולנו לצקצק בזעזוע, יש רצח נשים ומקרי אונס קשים, אולם הרוע האמיתי מרים את ראשו המכוער במקומות הרבה יותר נסתרים מן העין, ופוגע ברובן המכריע של הילדות והנשים. בתכניות לימוד המסלילות לתפקידים מסורתיים, בתקרות וקירות זכוכית שקופה המגבילות התפתחות אישית, מקצועית וכלכלית של נשים, בחקיקה והתנהלות זוחלת הדוחקת נשים מהמרחב הציבורי, בהרמת ראש של ארגוני גברים מיזוגנים וחיבוק חם שהם מקבלים הן מהממסד והן מדמויות מופת בעיני עצמן (כמו זו שהזכרתי כאן) בעליה בפערי השכר, בהתבססות דפוסי הדרה בצבא ובמערכת החינוך, ועוד ועוד. ברור שאחד הכלים בהם יעשו כל אלו שימוש על מנת לבסס את משנתם הגזענית-מגדרית, הוא מתקפה על מי שמפריעות להם להפוך את כולנו לתמונת מראה יהודית של ארגוני החליפות האיסלמית. הפמיניסטיות, כמובן. ותמיד יימצאו אמנים ש"לא ידעו עם מי הם מופיעים" ולא שמו לב שאין נשים במופע, או נשים שמשמשות בתפקיד, שאני מגדירה אותו ביני לבין עצמי כ"שפחות הפטריארכיה".

אז אני פונה מפה לכולכם ולכולכן: אל תשתפו עם זה פעולה. אל תקנו כרטיסים למופע שכולל הדרת נשים, תבטלו כרטיסים אם קניתם, תכתבו תגובה נזעמת לכל כלי תקשורת שנותן במה לדיבור כזה נגד נשים או פמיניסטיות, אל תשתפו פעולה עם כל מה שלוקח אותנו לאחור מהישגים שהשגנו בהטמעת ערכים של שוויון מגדרי וכבוד האדם. עולם פמיניסטי הוא עולם שוויוני וטוב יותר לנשים וגברים כאחת. אין שום דבר "קיצוני" או "מדכא" בעולם כזה – אמירות השטנה ומעשי ההדרה הללו הם תמונת מראה של נפשם של מי שאומרים/ות ועושים/ות אותן. אל תאפשרו לנפש הזו לתפוס מאחד על החברה שכולנו חיים בה.

חנה בית הלחמי

חנה בית הלחמי

חנה בית הלחמי היא יועצת אסטרטגית, פעילה קהילתית וחברתית, מנחה ומאמנת, וממנהלות קבוצת חמ"ל הורים לחיילות וחיילים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רוע ללא הפסקה

    כתבה מלאת שנאה, גזענות, אפילו מתקםה של רוע הכולל שלילת זכויותיהם של קבוצות אחרות בציבור שהוא רחוק מלהיות מיעוט בעם!!! הוא שליש מהעם!!!
    העובדה שלא נותנים לו לחיות לפי ראות עיניו אינו השג ל"דמוקרטיה" בישראל בשנת 2019, אלה ההיפך הוא הנכון.
    והצביעות שנוטפת ממנה היא הזויה בלשון המעטה.
    ארועים כאלה ימשיכו להתקיים בהתאם לרוח אלה שמאמינים בו.
    אלה שיש להם דרכים אחרות, שילכו לארועים שמתאימים לרוחם.
    העזות למנוע ארועים או הגעת אנשים לארועים שאינם לרוח הדרך של קבוצה קיצונית כמוכם, זה הפך הדמוקרטיה!!!
    זה כפיה חילונית על צרכי ציבור עצום שאינו מעוניין בדרך שלכם, כולל הנשים שבו, בלי להתחשב ולו לרגע בצרכים שלהן ורצונותיהן.
    אתם אנשים רעים במקרה הטוב,
    צבועים ודקטטורים,שכופים את דעותיכם על מגזר שאינו מעונין בכך.
    רוע אמיתי של מיעוט אכזר שהצליח לכפות עצמו על ציבור עצום שהמרחב הציבורי שייך גם לו ולצרכיו!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר