אביחי מנדלבליט (צילום אוליבייה פיטוסי) ובנימין נתניהו (צילום אמיל סלמן)
אביחי מנדלבליט (צילום אוליבייה פיטוסי) ובנימין נתניהו (צילום אמיל סלמן)

הפרלמנט | "ספק אם הודעת היועץ יכולה להזיז במשהו את תוצאות הבחירות"

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: איך תשפיע הודעת היועץ המשפטי לגבי נתניהו על תוצאות הבחירות?

פורסם בתאריך: 9.2.19 18:22

אורי נגר

אורי נגר

השפעת הודעת היועץ בתיקי נתניהו היא קריטית. הדבר החשוב ביותר כעת מבחינת מנדלבליט הוא לקבל החלטה במהירות, כי ניצבת בפניו דילמה מרכזית. מחד, ככל שמנדלבליט יכריע כי יש להעמיד לדין את נתניהו באחד או יותר מהתיקים, לא כל שכן באשמת שוחד, סביר להניח כי תהיה לכך השפעה גדולה על הבחירות. כבר כעת ברור שאלו הנושאים העיקריים שלגביו יתכתשו הצדדים במערכת הפוליטית. מאידך, גם לדחיית ההכרעה תהיה משמעות מרחיקת לכת. הן במובן שחלק מהמידע שידוע לגורמי אכיפת החוק ולא ידוע לציבור לא יוכל לשמש את הבוחר כבסיס להחלטתו במי לבחור, והן במובן הזה שייתכן כי גם להכרעה להעמיד לדין את נתניהו אחרי הבחירות, יכולה להיות משמעות דרמטית. במקרה כזה, תעלה ביתר שאת השאלה האם ראש הממשלה צריך לפנות את כיסאו, ככל שהוא ימשיך להחזיק בו גם אחרי הבחירות, על אף שקיבל את אמון הציבור זה מכבר. (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

סער ורדי

סער ורדי

אני די בספק אם הודעת היועץ יכולה להזיז במשהו את התוצאות בשלב זה של מערכת הבחירות. בינינו, למי שיש השגות מנתניהו יישארו אותן השגות גם לאחר ההודעה, ותומכיו הנאמנים מאותתים שהם בלאו הכי לא ממש מאמינים למערכת המשפט, כך שכנראה שגם הם החליטו מראש איזה פתק ישימו בקלפי (והם ממש לא ייתנו לעובדות לבלבל אותם). כל זה, כמובן, בהנחה שמנדלבליט ימליץ על הגשת כתב אישום. כי במידה וכתב האישום יבוטל – וגם זה תרחיש אפשרי, גם אם קלוש – פתאום תתחילו לראות איך כל אנשי נתניהו, מאמסלם ועד רגב, שרים הלל לבית המשפט. משמאל תגלו תמונת מראה הפוכה של אובדן אמון בטחנות הצדק. שורה תחתונה: אני לא רואה איך משהו טוב יוצא מהסיטואציה הזו. (סער ורדי הוא יועץ תקשורת)

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

לצערי (אני מתנצל על היותי שמאלן) אני חושש שכל החלטה של היועץ המשפטי לממשלה לא תפגע כמעט בנתניהו. על נתניהו אפשר לאמר "כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ". מספרם של תומכי נתניהו לא יקטן לצערי הרב, גם אם האיש יורשע וילך לבית הסוהר. האפשרות היחידה לפגוע ולנצח את נתניהו תהיה רק אם הציבור הגדול של אדישים ולא אכפתיים יחליטו הפעם ללכת לקלפי ולהצביע בעד בני גנץ. תומכי נתניהו יאשימו את מערכת המשפט, את המשטרה, את השמאל כמובן. רק נתניהו, לדעתם של תומכי נתניהו, נמנה על ל"ו צדיקים. מפלגת העבודה נזרקה בזמנו מהשלטון כתגובה להתנהגות לא ראויה של מנהיגיה, למרות שמדובר בחשדות פחות חמורים בהשוואה לחשדות נגד נתניהו. (דה עילם הוא אמרגן)

נועה אזוגי

נועה אזוגי

התבשרנו שהיועץ המשפטי מתכנן להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע כנגד ראש הממשלה. לראייתי, כל החלטה שהיועץ המשפטי מנדלבליט יקבל לא תשפיע על הבחירות, וב-10.4.19 נתעורר לאותו ראש ממשלה. כידוע, הציבור מעוניין ביציבות וזה לא בדיוק מה שקורה במפלגות השמאל/מרכז, שם פועלים בחוסר אחידות ומתנגחים אחד בשני, תוך זריקת רפש והשמצות. כרגע ניתן לראות את נתניהו צובר תאוצה בסקרים ובשיח הציבורי, שאומר בקום רם שיבחר בו שוב למרות שיש נגדו חשד לשוחד. כל שנותר לי לומר: צאו להצביע ולהשפיע. (נועה אזוגי היא מנהלת קבוצת הפייסבוק מאמות בכפר סבא)

 

אלי אליהו

אלי אליהו

נתניהו נמצא כרגע בעמדה של קדוש מעונה מצד מצביעיו ותומכיו, הודעת היועץ המשפטי שיגובש כתב אישום/או לא עד מועד הבחירות, רק תחזק אותו. (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר