כיתה אילוסטרציה

"הייתי מתחיל את החופש הגדול באוגוסט". ומה אתם הייתם משנים בבית הספר?

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: החברים נותנים כמה טיפים למשרד החינוך

פורסם בתאריך: 17.8.19 16:55

אורי נגר

אורי נגר

"הייתי מקצר את החופשות לתלמידים ומשווה אותם לחופשות של התלמידים מחוץ לישראל ולחופשות ההורים בארץ. התוכנית שגובשה על ידי משרד החינוך בשיתוף משרד האוצר וזכתה לכינוי 'תכנית בנט לקיצור החופשות', נועדה לתת מענה לפער בין ימי חופשת ההורים לבין ימי חופשות התלמידים. זה לדעתי אחד הדברים הראשונים שצריך ליישם בשנת הלימודים החדשה". (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

ועידת החינוך של ערי ישראל מגיעה לכפר סבא, לכל הפרטים ולהרשמה הקליקו כאן.

ורד עידן טביב

"ימי הלימודים ארוכים ואינם אפקטיביים. הילדים חוזרים מותשים ואז מתחיל מירוץ העבודות והכנת שיעורי הבית, שחלק ניכר מהן הופך למשימת ההורים. מצוינות בכל מחיר היא שם המשחק, ולכן אלפי שקלים משולמים למורים פרטיים. בואו נשנה נקטין את מספר התלמידים בכיתה מ־40 ל־25, ונקצר את שעות הלימודים. שכר המורים יעלה, ובצדק. ההורים לא יהיו 'תלמידי אחר הצהריים'. צריך לתת מקום למקצועות חופשיים, למעצבי שיער, למכונאים". (ורד עידן טביב היא מעצבת שיער והבעלים של ורד עיצובים בראש)

 

אמיר כהנא

אמיר כהנא רק שאלה

"הייתי מתאים את החופשים לחופשות של ההורים. את החופש הגדול הייתי מתחיל באוגוסט ועד אחרי החגים, כשביולי לימודים כרגיל. אין הגיון במצב הקיים שיולי-אוגוסט הוא חופש ואז גם החודש של החגים חופש. מספיקים חודשיים של חופש. הייתי משקיע יותר בלימוד דרכים למציאת למצוא פתרונות ופחות בלשנן חומר. היום הכל קיים בלחיצת כפתור. יש יותר מדי אינפורמציה, וצריך לדעת להגיע למידע הרלוונטי. צריך ללמד יותר מקצועות שחשובים לעתיד וגם כאלה שמפעילים את הדמיון כמו מחשבים, חשבון, אנגלית, עברית, מדעים, אמנות, דרמה, יצירה, ספורט כדרך חיים. מורים צריכים לקבל שכר יותר גבוה כדי שתהיה תחרות בריאה על משרות לימוד וחינוך, ושהטובים יקבלו אך המושכות. ועוד משהו חשוב – הייתי מאוד שמח אם לא היו מכניסים עמותות דתיות לבתי הספר החילוניים לשטוף לילדים שלנו את המוח". (אמיר כהנא הוא מאמן כדורסל)

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

"אין ספק שהקטנת מספר התלמידים בכיתה תביא לשינוי איכותי בהישגי התלמידים. 30 תלמידים בכיתה, ואם אפשר אז גם קצת פחות, יביאו לשדרוג רמת הכיתה. כדי להקנות לתלמידים ידע, ואפילו בסיסי ביותר בתחומים שונים, אין להקטין את מספר המקצועות הנלמדים כי רק בגיל מתקדם יוכלו התלמידים להתמקד במקצועות לימוד שיש להם עניין בהם ויכולת להצליח ולהגיע להישגים. (דב עילם הוא אמרגן)

 

הלן שי

"הייתי ממליצה להקצות משאבים למערכת החינוך על מנת להקטין את מספר התלמידים בכיתות ולהגדיל את מספר המורים. שמערכת החינוך תתחיל מפיקוח על כל הפעוטונים והגנים מהגיל הרך, ועד התיכונים. לפתוח בתי ספר אלטרנטיביים נוספים כגון בתי ספר דמוקרטיים. לתת לתלמידים מבחר שיעורים בנושאים כגון ספורט, מוזיקה, ג'ודו, מחול, מיניות, בעלי חיים, אקולוגיה, גינון, תזונה, מסורת יהודית ועוד. חשוב גם להקצות משאבים לתלמידים עם צרכים מיוחדים ולהנגיש לתלמידים אלו את הקהילה. אני ממליצה גם להקטין את חופשת הקיץ, והכי חשוב להעצים את מעמדו של המורה בישראל – להגדיל את שכרו כדי שעוד מורים איכותיים יקלטו במערכת החינוך. (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת הנשים)


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר