פנימיית שטיינברג. צילום עזרא לוי
פנימיית שטיינברג. צילום עזרא לוי

טענה: ההחלטה לפנות חלק מפנימיית שטיינברג לא חוקית

יו"ר האופוזיציה במועצת העיר, יובל לוי, טוען שההחלטה לא אושרה במועצה וגם לא על ידי המנכ"לית, ודורש לבטל אותה

פורסם בתאריך: 11.1.18 18:31

חבר המועצה מטעם סיעת תפו"ח, עו"ד יובל לוי, פנה הבוקר במכתב לממלא מקום ראש העיר, צביקה צרפתי, וליועץ המשפטי של עיריית כפר סבא, עו"ד אלון בן זקן, באשר לפינוי השטחים בפנימיית שטיינברג. במכתב הצעת החלטה לדיון במועצת העיר. לדבריו ממסמכים שהעבירה לו העירייה לבקשתו עולה כי לא הייתה כל החלטת מנכ"לית בנושא מלבד העובדה כי מועצת העיר לא הצביעה בנידון. על פי הצעת ההחלטה: מועצת העיר מבטלת כל פעולה שנעשתה להוצאת שטחים משימוש פנימית שטיינברג. וכי הפנימייה תמשיך להשתמש במקרקעין שעומדים לרשותה ללא שינוי.

"דרשתי לקבל אסמכתה להחלטה עירונית כדין לפינוי שטחים שהוקצו לפנימייה", הוא כותב, "אני מניח שקיבלתי את כל המסמכים והם מצורפים במייל זה. לא קיבלתי כל החלטת מועצה או גורם מוסמך לדרוש פינוי של הפנימייה מהקרקע. מהמסמכים נראה שהעירייה החכירה את השטח לשימוש הפנימייה בשנות ה-70 ל-49 שנה ולעוד 49 שנים נוספות. מחישוב קצר שעשיתי לא נראה שכבר עברו 90 שנה. כמו כן, עולה כי אין כל מסמך או אזכור להחלטה מוסמכת אחרת לקיצור החכירה או להוצאת הפנימייה או לצמצום השטח שנמסר לה. לפיכך אבקש לקבל מכם הסבר לחוקיות פעולת הנהלת עיר בעניין זה".

בהמשך הוסיף: "חברי המועצה נדהמו למקרא בקשת ההצלה שיצאה מפנימית שטיינברג, לנוכח ניסיון לנשל את ילדי הפנימייה מהמקרקעין המשמשים את המוסד החינוכי המפואר שהוקם בעיר והם לא מכירים החלטה או אסמכתה חוקית לפגיעה בשימוש שעושה הפנימייה במקרקעין שהוחכרו לה. מצופה שהחלטה של המועצה תשמש בסיס לכל שימוש במקרקעין או צמצום הסכם חכירה או פינוי מוסד חינוכי שבמקרקעין השייכים לעיר. מצופה שהחלטה על שימוש אלטרנטיבי והקמת מוסד חינוכי חדש לכאורה, באותם מקרקעין שכבר הוחכרו, תתקבל במועצה".

יובל לוי

יובל לוי

לוי אמר היום לצומת השרון: "עבודה רבה מחכה לנו להשבת סדר העדיפויות הציבורי לאחר הבחירות הבאות. הכוונה להרוס מוסד חינוכי נוסף התגלתה במקרה. המועצה לא ידעה על מיזם נדל"ני כלשהו ובאזור אין מקום לשום בית ספר חדש נוסף. השותפים לקואליציה של בן חמו, צריכים להתמודד עם המסמכים שמעידים שהחלטה עקרונית לפגוע בפנימייה עברה והתחילה להתממש ללא ידיעת המועצה כדין. ובכל מקרה אין אפילו את המינימום הסמלי של החלטת מנכ"לית גם אם למראית עין, בהחלטה מסודרת מגובה במסמך. אני פונה לחבריי למועצה כדי שיתנגדו בצורה פומבית להתנהגות התמוהה של הנהלת העיר שמייתרת פרויקטים נדל"ניים והורסת חינוך בגיבויים האישי".

תגובת עיריית כפר סבא: "פנימיית שטיינברג היא מפעל ציוני חשוב הפועל בעיר כפר סבא מזה 50 שנים. אנו מלאים גאווה שמפעל חינוכי זה נמצא בתחומינו, ונמשיך לתמוך בו ובפעילותו. חשוב לציין כי מתוכנן במקום מיזם חינוכי חדש בתיאום ובשיתוף האגודה לקידום החינוך, כשבימים אלה הקונספט שלו מגובש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר